Artiklar till Ciklidbladet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

Finns det inte någon i sverige (norden) som håller madagaskarciklider eller asiatiska ciklider. Här finns ju mycket akvaristiskt intressanta fiskar som det nästan aldrig skrivs om (bara någhon ensataka översatt artikel ibland).
    T.ex. så kom ju ett antal Etroplus canarensis in i Sverige för något år sen - ingen som odlat dom?

Kommentar

• anli
      Användare
      • March 2003
      • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

Finns det inte någon i sverige (norden) som håller madagaskarciklider eller asiatiska ciklider. Här finns ju mycket akvaristiskt intressanta fiskar som det nästan aldrig skrivs om (bara någhon ensataka översatt artikel ibland).
      T.ex. så kom ju ett antal Etroplus canarensis in i Sverige för något år sen - ingen som odlat dom?
      Jag skall skriva en artikel om Paratilapia senare i år... om mitt par får ändan ur vagnen och leker på riktigt
      Anders L

Kommentar

• endymion

Får för söka knåpa ihop en artikel då. Börjar i så fall helgen och borde vara klar inom nån vecka. Bilder blir ju lite knepigt men en bild kan jag nog få ihop.

Kommentar

• cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

Vad jag saknar är lite bra artiklar om apistogrammor det kommer ju nya upptäckter hela tiden....

jag har försökt övertala polaren att skriva lite men han är nog segare än jag.

mvh

peter
          Mvh
          Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Felipe
            Användare
            • April 2002
            • 327

Japp....Micke har varit pa mig om en ny artikel och jag har lovat honom skriva nagon...enda felet ar att jag har tankt och tankt...och aterigen tankt....men kan inte komma pa vad det ska handla om!
            Arligt talat; vill garna stalla upp..men hittar inget intressant amne.
            Kommer jag pa nagot sa lovar jag skriva nagot om Uruguays ciklider!

Ha det!
            Felipe
            Felipe

Kommentar

• Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

Vi får hålla tummarna för att du kommer på en artikelidé Felipe. En ny artikel om Uruguays ciklider skulle säkert bli mycket upsskattad av många.
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

Arbetssätt...