Ny medlem

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • November 2004
    • 22

Ny medlem

Hej,
    ville bara anmäla mitt intåg. Jag är en ny medlem som är helt tosrk på fisk. Gör just nu allt vad jag kan med mina förutsättningar. Lever i en tvåa på Medborgarplatsen och har två ungar med tillhörande morsor i faggorna. Just nu presterar jag två tanganyikakar i sovrummet; ett på 80 med gulliga multisar som så klart har det bra och jobbar som fan i fyra revir, och ett par buescheri i eget röse i ett 100-kar bredvid. I vardagsrummet har jag ett s k sällskapsakvarium med SA-tema där den enda frånvarande är huvudpersonen, en väluppfostrad scalargrupp typ VF rödrygg, men annars två tetrastim, några malar, ett par hongsloi och ett litet gäng orange head. Kul att vara med och hoppas på ett fortsatt utbyte. Hittills har jag bara sugit åt mig som en festae men räknar med att bättre bidra framöver. Hej hopp.
  • Mathias-D
    Styrelsemedlem
    • January 2003
    • 513

Nice start på en akvarie karriär
    skulle också vilja ha ett till kar på typ 150L med multisar men det får duga med ett 100L brevis..har du nån lek på multisarna?

Kommentar

• imported_n/a
      Användare
      • November 2004
      • 22

Jag hade ett gäng första yngel i går och satte igång artemia direkt(först då) men såg bara en sprattelgubbe just nyss. Dom är ju bra små så jag kanske skulle haft bättre beredskap..

Kommentar

• Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

Artemia klacks ju pa 24 timmar sa det ar ingen fara. Sedan haller naringsvardet bara nagra timmar sa det basta ar att klacka nytt varje dag. Sedan kakar ju multissngel annat smatt som rakmix, flingor osv ocksa, sa ett forslag ar att mata med lite allt mojligt.
        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...