Önskemål

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fredrik H.
    Användare
    • April 2002
    • 1884

Bläckstrålevarianten är ingen höjdare enligt mig. Det går däremot utmärkt att visa ett urval av tröjor koppar och musmattor på webben och sedan få dem upptryckta i det antal som besälls. Det finns många som gör enstaka exemplar till helt OK priser.
    Fredrik H.
    Gratis konto på: www.cichlidtube.com
    www.cichlidgallery.org
    www.tropheini.com

Kommentar

• doctor
      Användare
      • December 2003
      • 238

citat:Ursprungligen skickat av Fredrik H.

Bläckstrålevarianten är ingen höjdare enligt mig.

Är de så kassa de där stryk på grejjerna? Har aldrig testat men vore kul att få veta hur länge trycket håller.

Kommentar

• stahl_mikael
        Användare
        • January 2004
        • 114

Helt klart man ska ha en ciklid tröja man kan slappa i!!!

Kommentar

• anli
          Användare
          • March 2003
          • 3740

Bara det är en svart t-shirt, annars kan jag inte ha den[8D]
          ... å inga troffel-djur ..
          Anders L

Kommentar

• Fr BuBu
            Användare
            • March 2004
            • 126

Vad trevligt det vore med tröjor! Men visst skulle det vara en fantastisk idé även med snygga bilder med loggan på att kunna logga ned. Det funkar jättebra med "strykpåpapper" om man har en vettig skrivare, alltså.
            Varför inte bilstrips? Det kan ha en rolig effekt. Jag var tidigare aktiv medlem i Berner Sennenklubben och fick flera gånger nya kontakter tack vare min strips på bakrutan, då folk kom fram och frågade :- Har du Berner Sennen? och visst vore det kul att träffa andra Ciklidtokar så där lite spontant. Men jag förstår också dilemmat med kostnaderna för klubben, men sådant går ju att lösa med förbokningar som är bindande.
            Jaha så har man blivit en skånsk norrbottning då!

Kommentar

• GoSatta
              Användare
              • February 2003
              • 1686

Vi i Stockholms ciklidklubb tröck upp tröjjor för ciklid stämman, kommer inte riktigt ihåg vad det kostade men var nog inte så jätte dyrt.
              /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
              http://www.gosatta.org

Kommentar

• malawi_voodoo
                Användare
                • July 2002
                • 790

Angående motivet (om det nu blir av med tröjor):
                Varför inte bara kompromissa och en stor troffe på framsidan (NCS loggan) sen en fet diskus på ryggen

Eller NCS loggan på bröstet, sen ett kollage med olika ciklider på ryggen. Svart tröja sen 4 färgers tryck.

Om den inte kostar mer än 250kr/st så ska jag ha en iaf
                /Glenn Wouda

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

Varför inte göra olika tryck efter beställning? Välj ut en eller två favoriter hos respektive sjö och låt var och en välja det tryck som önskas. Det kanske skulle bli mer eftertraktat?

Annars kan man kanske göra en enhetlig svart tröja med ett tryck som visar konturerna på alla stora sjöar där akvariefisk upptas mest...dvs Viktoriasjön, Tanganyikasjön, Malawisjön osv. Texten på respektive sjö kunde vara inskriven i konturen på sjön. Svart tröja med vit text...eller tvärtom (jag föredrar svart tröjfärg).

Kommentar

• GoSatta
                    Användare
                    • February 2003
                    • 1686

vi som gillar floder då? =) Rio Xingu kanske skulle va snyggt i tryck
                    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
                    http://www.gosatta.org

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Menade givetvis det också...[]

Coolt tryck med "Rio Xingu" över bröstet...man skulle nog få många frågor om vad det var...de flesta känner ju bara till Rio de Janeiro.

Tanken med min idé var att ingen skulle känna sig sned på att ha en ful fisk på bröstet som inte representerar det som medlemmen uppskattar med hobbyn. Då får man inga tröjor sålda ju...
                      Då är det bättre att gå ett steg utåt och göra kontur över sjön/sjöarna så får var och en tala gott om sjön och den fisk de gillar mest...

Anli kommer ju, som vi alla vet vid det här laget, prata örona av folk om troffetryfflar och varför han fascineras så mycket av just denna art.

Kommentar

• Centurion
                        Användare
                        • October 2003
                        • 210

Jag tycker idén med konturen av sjö/flod var bra... den är jag med på... i kombination med text enligt förslag ovan tex.

http://www.adelgren.se/akvarium/

Kommentar

• malawi_voodoo
                          Användare
                          • July 2002
                          • 790

Men ni tänker väl att desto mindre alternativ, desto billigare kommer en tröja kosta. Visst, att ha två stycken olika kanske inte blir så dyrt. En afrikansk och en amerikansk så blir alla nöjda? förutom dom som håller på med asiatiska ciklider
                          /Glenn Wouda

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

Kommentar

• Fredrik H.
                            Användare
                            • April 2002
                            • 1884

Vad jag försökte säga innnan, och som jag tror att vissa andra var inne på, är att det går utmärkt att göra en sida som liknar denna:

Och detta utan att det finns några tillverkade tröjor eller prylar. Man kan få tillverkat en åt gången efter behov. Bilder i stil med dem på sidan jag länkade till kan man lätt göra i PS.
                            Fredrik H.
                            Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                            www.cichlidgallery.org
                            www.tropheini.com

Kommentar

• Torsten
                              NCS Medlem
                              • September 2002
                              • 647

Om jag helt får styra motivet/färgen/texten så spelar ju inte priset på tröjan så stor roll..
                              Att det ska stå NCS e helt ok, men jag vill ju varken ha en Troffe eller en Discus å absolut inte en Malawi!!

Kommentar

• Hasse_H
                                Användare
                                • April 2002
                                • 1081

Fredriks förslag låter väl alldeles utmärkt. Då kan alla få precis som var o en vill och sannolikt blir den totala försäljningen högre än annars.

Kommentar

Arbetssätt...