Önskemål

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niklas Olsson
    Användare
    • February 2003
    • 1156

Önskemål

Finns det något intresse och finns möjligheten att ta fram en "gemensam" NCS-tröja med logga, www.ciklid.se å hela köret?
    Vet att det funnits förr (kanske fortfarande)?
    Hur som helst vore det kul att ha en eller ett par...
    //Niklas

www.nofoto.se
    Nofoto på Facebook
    • 7334

Vad jag känner till så har detta gjorts vid ett tidigare tillfälle, tror att det var 1995.

Tröjorna från detta tryck är slut, och vi har hittills inte haft planer på att trycka upp något nytt, beroende på att vi för att få ned pris får lägga upp ett relativt stort lager som beinder upp pengar.

Finns det ett större intresse för detta, så skall vi förståss ta oss en funderare om det är dax igen, och kanske lansera något i samband med Ciklidstämman.

Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• imported_n/a
      Användare
      • November 2004
      • 572

Ja men hur kul är det?geek alert!Tycker bara att det ser drygt ut jag,ja när man möter dessa.Lägg ner det,bättre ni trycker en plansch o sätter upp hemma,Rakt inte o gå o dryga sig med en ncs tröja,,,blir ju folk bara förbannade på[8D]

Kommentar

• perik9
        Användare
        • April 2002
        • 161

Jag är intresserad av pärmar till cb är det någon annan som är det?
        Perran

Kommentar

• imported_n/a
          Användare
          • November 2004
          • 572

citat:Ursprungligen skickat av perik9

Jag är intresserad av pärmar till cb är det någon annan som är det?
          nä.går väl lika bra med ikeas blå?

Kommentar

• jarinen
            Användare
            • April 2003
            • 1888

hutti: ta ett djupt andetag!

tack på förhand!

MvH Jari

Kommentar

• jarinen
              Användare
              • April 2003
              • 1888

Jag gillar dig ochså "hutti" !!

Jari Jarkkolainen

Kommentar

• Tony
                Användare
                • April 2002
                • 4594

Jag brukar läsa huttis inlägg utan att lägga mig i, men när jag väl håller med honom för jag nog kasta in ett svar. Solklart en aning geek alert

Tony Englund

Kommentar

• Niklas Olsson
                  Användare
                  • February 2003
                  • 1156

citat:Tröjorna från detta tryck är slut, och vi har hittills inte haft planer på att trycka upp något nytt, beroende på att vi för att få ned pris får lägga upp ett relativt stort lager som beinder upp pengar.
                  Man skulle ju kunna beställa, nå`n tar fram kostnaden beroende på antalet som bestälts och man skickar in pengar som täcker in kostnaden för sin egen tröja/tröjor till NCS så NCS slipper ligga ute med pengar...
                  citat:Ja men hur kul är det?geek alert!Tycker bara att det ser drygt ut jag,ja när man möter dessa.Lägg ner det,bättre ni trycker en plansch o sätter upp hemma,Rakt inte o gå o dryga sig med en ncs tröja,,,blir ju folk bara förbannade på
                  Låt det vara drygt å pinsamt å vara med i NCS i så fall då och visste inte att du var rädd för att folk kunde bli förbannade på dig...
                  //Niklas

www.nofoto.se
                  Nofoto på Facebook

Kommentar

• L-Stefan
                    Användare
                    • July 2003
                    • 60

Håller med Niklas..Och enligt Hutti så blir folk förbannade???Eller ska man skämmas för att man är intresserad av fiskar och att man är medlem i NCS..eller tycka det är geek..varför...man ska väl stå för sin åsikt och vad man tycker om eller...gömmer man Ciklidbladet hemma oxå då eller om folk hälsar på???tycker att den som gör det skulle sluta hålla på med firrar mm,men står det CK på tröjan är det ok..varför då inte NCS i en snygg logga,,jag bara frågar..Fram för mer tröjor..mer reklam för NCS och för fisk hobbyn..Och jag vet en som har en maskin som typ syr texten..lite dyrare men fan så snyggt...
                    Mvh stefan
                    Akvarist med begränsad kunskap!!!

Kommentar

• Hasse_H
                      Användare
                      • April 2002
                      • 1081

Är vi inte alla här geekiga ciklidnördar?
                      Klart vi vill ha en tröja! Jag beställer minst två om det blir aktuellt.

/Hasse

Kommentar

• Kjell Fohrman
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4619

NCS har genom åren gått på två rejäla ekonomiska smällar
                        1/ Den T-shirt som alla ville ha innan, men ingen efter att det tagits fram.
                        2/ Den affisch med en almanacka som togs fram.

Vad gäller punkt 1 så kanske någon invänder att det var ett tråkigt motiv (troffar) och det kan ju stämma, men nu tror jag inte bara att det hängde på detta.
                        Själv köpte jag en gång in ett rejält lager med mycket snygga T-shirts av Ad Konings när han var här och höll föredrag. Jag köpte dom för att han hade "släpat" dom med sig dom ända till Sverige till en ciklidstämma - men ingen köpte dom och det hade ju varit direkt pinsamt om han fått ta med sig dom hem igen så jag offrade mig.
                        Sedan försökte jag i flera år att sälja dom till inköpspris - det slutade med att jag fick skänka bort dom till olika lotterier. Dessa tröjor var faktiskt mycket snygga och det fanns motiv med såväl malawi, tanganyika som syd- och centralamerikanska ciklider.
                        Så tidigare erfarenhet avskräcker ju minst sagt - men man kan ju göra enligt Niklas förslag för då innebär det ju i alla fall inte att NCS riskerar att gå på någon ekonomisk smäll

Vad gäller punkt 2 så är det inte bara efterfrågan som är problemet utan också svårigheten att skicka affischer (dyrt och omständigt).
                        Dessutom så får ju alla medlemmar idag gratis en almanacka så där är ju behovet fyllt.

citat:Rakt inte o gå o dryga sig med en ncs tröja,,,blir ju folk bara förbannade på
                        Tror inte det spelar någon roll hutti vilken tröja du har på dig - folk blir ändå förbannade på dig[:X]

Kommentar

• doctor
                          Användare
                          • December 2003
                          • 238

Men om alla vill ha tröjor men ingen beställer, kan inte NCS ta fram några snyga bilder som man får ladda ner och sen skriva ut på det där specialpappret till bläckskrivare som finns? Det där som man stryker på själv på tröjor ni vet. Har aldrig provat det, trycket kanske lossnar snabbt i tvätten. Vore iaf ett billigt alternativ för de som vill ståta med en ciklidtröja.

Kommentar

• Joakim Draktoft
                            NCS Medlem
                            • April 2002
                            • 7334

Doctor: Ja, detta är fullt möjligt.

Joakim Draktoft
                            f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• imported_n/a
                              Användare
                              • November 2004
                              • 572

citat:Rakt inte o gå o dryga sig med en ncs tröja,,,blir ju folk bara förbannade på
                              Tror inte det spelar någon roll hutti vilken tröja du har på dig - folk blir ändå förbannade på dig[:X]

[/quote]
                              Jaså![],kul!Tycker om dig med kjell![]

Kommentar

Arbetssätt...