If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Enda sättet som du kan återinföra Leif på bästa sätt är att förstöra honans revir. Troligen kommer hon att försvara det hon har nu och det kan innebära en än värre situation för Leif. Prova med att låta honan komma till Leif i hinken medan du ändrar lite på stenröset i akvariet och eventuellt andra ting utan att störa snäckskalslekarna.
Återinsätt Leif före honan så att han får tid att lokalisera sig lite innan honan följer med ner i karet igen.
Orppo: femma i betyg? Jag ser redan en del som visar mer på en trea...
Bright_Blue: trevligt att du tittar in med synpunkter och jag ska ärligt säga att jag inte är säker på om det i detta fallet heter "mogenhet" eller "mognad" efter den meningsuppbyggnaden. Märk väl att jag i föregående inlägg skrev "mognad", så jag är inte helt utanför det svenska språket (om nu det är viktigare än ordens betydelse i diskussionen).
jarinen: Troligen enbart pga att "de" besöker forumet i ett dunkelt syfte. Långt ifrån alla...men en del...och det räcker.[]
******* MODERERING HAR SKETT *******
Ingenting i detta inlägg hade med ursprungsfrågan att göra, utan visade sig istället vara kränkande och/eller förlöjligande. /Z
Hade jag gått in å skrivit "jag vet inte" etc i dom trådar där man inte vet svaret eller dylikt, så hade jag haft en jädrans massa posts.
Varför svara överhuvudtaget om du inte vet? Om man sedan tillägger någonting mer konstuktivt så e det väl en sak men "jag vet inte" finns det nog inte nån som får ut nåt av, eller?
Till ämnet..
Om du nu skaffat ett 80l kar så varför inte låta dina brevis gå i det karet? Och sedan skaffa ett par jullar till som får gå tillsammans med dom du har och para ut sig?
Annars kan du ju alltid göra så som sagts ovan, låta leif gå in sig i karet efter att du omorganiserat.
Men har du nu ett kar till så ser jag inte någon anledning att ha jullarna i samma kar som dina brevis.
Ingenting i detta inlägg hade med ursprungsfrågan att göra, utan visade sig istället vara kränkande och/eller förlöjligande. /Z
Om du nu skaffat ett 80l kar så varför inte låta dina brevis gå i det karet? Och sedan skaffa ett par jullar till som får gå tillsammans med dom du har och para ut sig?
Annars kan du ju alltid göra så som sagts ovan, låta leif gå in sig i karet efter att du omorganiserat.
Men har du nu ett kar till så ser jag inte någon anledning att ha jullarna i samma kar som dina brevis.
jag gör som du säger, skall bara ommöblera karet och försöka återinför leif.
Kommentar