Nu har jag fått mina zebramalar. Fridlysta ??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Larry Stockholm
    Användare
    • November 2004
    • 343

Var kan jag hitta en bild på L-018 och L-177. Jag är nyfiken hur de ser ut.
    Lasse Omfors

Akvaristiken går i vågor

Kommentar

• ZakatH
      Användare
      • April 2004
      • 313

Ännu ett skäl att inte gilla vattenkraftverk, är dessutom bra många fler arter som påverkas där nere om man jömför med Sverige..

Kommentar

• Daniel Odell
        Användare
        • January 2003
        • 2437

Larry: www.planetcatfish.com

jag hajjar inte en sak ... om man nu ska förstöra zebrornas habitat, varför får man inte plocka upp de som finns kvar då? det är väll bättre än att de bara ska dö i floden. jag måste ha missat att tänka på nått här.
        fish r friend

Kommentar

• discusred
          Användare
          • June 2004
          • 851

Jag får nog hålla med Daniel.

Men något jag tänkt på, varför borde där inte finnas Zebra på fler ställen än denna sträcka. Många fångsställen av andra fiskar har hållits hemliga just för att tjäna mer pengar.

Kommentar

• Larry Stockholm
            Användare
            • November 2004
            • 343

Ett bra skäl till en resa, eller hur Discusred. Undrar om vi kan få resestipendium av N.C.sällskapet för att studera de eventuellt möjliga platser där fisken skulle kunna finnas.
            Lasse Omfors

Akvaristiken går i vågor

Kommentar

• tropfrog
              Användare
              • July 2003
              • 1840

Jag tror nog att ncs stipendierna främst går till projekt som inefattar ciklider. Om inte så skulle jag behöva ett stipendie till min C-uppsats i transportekonomi.
              MVH
              Magnus

Kommentar

• discusred
                Användare
                • June 2004
                • 851

En resa ner och titta på fisk, är en våt dröm. Läs denna artikel på Johans Discus sida http://discusfish.nu/blogger/article...Rio_Purus.aspx

Artiklen har även varit med i en av ciklidbladet i år.
                Man kan inget annat en att bli konstig av sånt.

Kommentar

• Larry Stockholm
                  Användare
                  • November 2004
                  • 343

Suverän artikel-man blir sugen på att sticka iväg.
                  Lasse Omfors

Akvaristiken går i vågor

Kommentar

• Stefan P

Undrar vad det skulle kosta?
                    Vi kanske skulle dra ihop en gruppresa?

Kommentar

• kaj.p
                      Användare
                      • April 2002
                      • 2294

Hehe Till råga på allt är Jan nere igen med en massa skåningar( Åkte förra måndagen)
                      Dock när det gäller L-46 på Duisburgmässan nu senast var alla fullständigt medvetna om detta. Det presenterades också nya liknade alternativa L-46 malar, en fortfarande onumrerade. Dessa var också väl så snygga enligt min mening. De marknadsfördes också som de "nya Zebramalarna". Senaste Aqualogen visar ju också på flera liknande varianter men jag vet inte om även dessa drabbas.
                      Tyvärr går det inte att lägga in kort i detta forum annars hade ni kunnat få en hint av Duisburgmalarna.
                      Diskussällskapet
                      www.diskusforum.se

Kommentar

• discusred
                        Användare
                        • June 2004
                        • 851

Helt klart skulle det vara ett ämne och kolla intresset här och åkt ner om ett eller par år(Det tar tid och planera och spara). Men det är ju bättre och göra det nogrant.
                        Träffade en av killarna som åkte ner som Kaj nämde, men jag kommer inte ihåg vad han sa om hur mycket det kosta.

Kommentar

• kaj.p
                          Användare
                          • April 2002
                          • 2294

Om vi/några vill planerar för en amazonasresa okt-nov 2006 så är jag en av intressenterna. En 3-4 v tripp lär kostnadsmässigt ligga runt 30 lappar. O vi behöver vara ca 6 st. Jag kan ta på mig att vara samordnare/administratör. Så kom igen nu Fånga o ta hem din egen fisk!!!!!
                          Diskussällskapet
                          www.diskusforum.se

Kommentar

• discusred
                            Användare
                            • June 2004
                            • 851

Jag ställer mig till en av de intresserade oxå, helt klart!
                            Och jag ställer mig helt bakom om du är samordnare, vad jag har förstått, så känner du folk som kan sånt här.

Om vi skulle göra en typ av intresse anmälan och skicka till nån (om du Kaj vill kanske ta emot dom?) Så det blir lite allavar och inte snack. Och sen diskutera nogrannare efter det?

Kommentar

• kaj.p
                              Användare
                              • April 2002
                              • 2294

citat:Ursprungligen skickat av discusred

Jag ställer mig till en av de intresserade oxå, helt klart!
                              Och jag ställer mig helt bakom om du är samordnare, vad jag har förstått, så känner du folk som kan sånt här.

Om vi skulle göra en typ av intresse anmälan och skicka till nån (om du Kaj vill kanske ta emot dom?) Så det blir lite allavar och inte snack. Och sen diskutera nogrannare efter det?
                              Lyssnade på Jan Holmgrens föredrag redan förra året i Gbg Tänkte redan då att det skall jag också göra. Var sedan med Maf i Berlin i våras och då hade några redan planerat en resa (de som är i väg just nu)men då var de 5 men hade uttökat till 7 när Jan kom med.
                              Förstår dock det. Men jag blev kvar hemma.
                              Men jag skall göra denna resa o med god framförhållning dvs hösten 2006 så borde det gå att hitta 5-6 entusiaster som vill fånga sin egen fisk.
                              Sen vet jag att de som är iväg nu kommer att bistå med alla råd de kan o ev åka med igen.
                              Diskussällskapet
                              www.diskusforum.se

Kommentar

• Alexander Ylipää
                                Användare
                                • October 2003
                                • 3615

citat:Ursprungligen skickat av kaj.p

Om vi/några vill planerar för en amazonasresa okt-nov 2006 så är jag en av intressenterna. En 3-4 v tripp lär kostnadsmässigt ligga runt 30 lappar. O vi behöver vara ca 6 st. Jag kan ta på mig att vara samordnare/administratör. Så kom igen nu Fånga o ta hem din egen fisk!!!!!
                                2006?!
                                Då är tillochmed jag kanske intresserad![]
                                Mvh Alex

Kommentar

Arbetssätt...