If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
310 l, det är väl 1,25 m långt?
Jag hade nog provat på någon som inte blir alltför stor alternativt inte alltför rörlig. De du nämner blir tyvärr alltför stora och kommer inte till sin rätt i ett så litet kar.
Vet inte hur det är med påfåglarna men de andra visar inte sin fulla färgprakt förrän de passerat 20 cm och det är väl tveksamt om du får upp dem i den storleken i så pass litet kar.
Texas, Salvini, Jack dempsey hade nog fungerat bra. Tänk på att du troligtvis får nöja dig med ett par, vilket i och för sig kan vara nog så trevligt.
Vill du ha fler par i så är det nog <15 cm fiskarna som gäller. Då handlar det om ciklider i släktena Archocentrus (bl a Sajica. Spilurum har jag sett på Ciklidhobby i S Sandby för någon vecka sen) och Thorichthys (Eldbuk. Th Aureus såg jag också i S Sandby), det är väl de som går att få tag på.
Sebracikliden blir inte heller större än 15 cm, men vill nog ändå ha hela karet som sitt.
De du nämner är väl för stora i alla fall!
Om det inte är enstaka individer...
Har för mig att vi har snackat om det förr?
Vet om att dessa är för stora....
Ville bara se om nån kom med nåt nytt eller om det blir samma arter som vanligt
citat: 310 l, det är väl 1,25 m långt?
Jag hade nog provat på någon som inte blir alltför stor alternativt inte alltför rörlig. De du nämner blir tyvärr alltför stora och kommer inte till sin rätt i ett så litet kar.
Vet inte hur det är med påfåglarna men de andra visar inte sin fulla färgprakt förrän de passerat 20 cm och det är väl tveksamt om du får upp dem i den storleken i så pass litet kar.
Texas, Salvini, Jack dempsey hade nog fungerat bra. Tänk på att du troligtvis får nöja dig med ett par, vilket i och för sig kan vara nog så trevligt.
Vill du ha fler par i så är det nog <15 cm fiskarna som gäller. Då handlar det om ciklider i släktena Archocentrus (bl a Sajica. Spilurum har jag sett på Ciklidhobby i S Sandby för någon vecka sen) och Thorichthys (Eldbuk. Th Aureus såg jag också i S Sandby), det är väl de som går att få tag på.
Sebracikliden blir inte heller större än 15 cm, men vill nog ändå ha hela karet som sitt.
Jupp, karet e 125x50x50.
Vill helst ha ett par eller en stor o färgfull "petfish"....
Nån som har nåt förslag??
Har redan en Midas så denna behöver inte rekkomenderas som "petfish"
Jag hade kört med en ensammen påfågel, trimac, citrinellum, zonata, flowerhorn eller guldsöm. Trimacen är givetvis mitt förstahandsval nu efter jag har läst anlis CB-artikel. Jag vill ha en egen "Trisse"!
påffar är ju enkla att och mycke personliga...man kan till och med få dom att göra grejs då man ska mata dom....men de är klart..dom växer så 310...nja de går ju ett tag men sen måste du nog skaffa större
Tycker du kan ha det värsta av det bästa i ett 310,singel(ej dovii,eller med förnuft),eller par.Detta gällande c-merika.Afrikander?Varför inte prova venustus?En snygg rov malawi.Samtidigt skulle madagaskarcikliden Polleni kanske passa som solitär eller par,grymt snygg!O förekommer i handeln likaså.
Till och med compressiceps är nästan för stor en fullvuxen sådan är en helt underbar syn grymt snygga kan funka behövs nog däremot många honor kan vara mycket grym om honorna inte kan fly undan.
venustus ochså mycket snygg.
Men varför måste du ha så stora fiskar fins många mbunas som är grymt sanygga och håller sig på en 15cm det är inga små fiskar det häller tror det kommer se konstigt ut med så stora fiskar i så litet kar ser liksom hopatryckt ut.
Försök skaffa ett 375 eller 540 den extra längden gör väldigt mycket.
Kommentar