Som vi alla vet var det en del strul med CB 3. Nu kan vi ju alla glädjas åt att CB 4 kommit och i dagarna har jag skickat de sista 3rna till väntande medlemmar.
Tänkte bara ge er följande info.
Totalt var det 64 stycken som inte fick CB 3. Det stärker min misstanke om att det någonstans i Sverige står en postback med CB och samlar damm (det går i ca 60-70 CB i en back).Posten har kommit med följande svar avseende min reklamation av det inträffade:
"...Vi beklagar att ditt brev inte kommit fram. Eftersom brevet saknade försäkring betalar vi inte ut någon ersättning, då posten enligt gällande villkor inte ersätter saknade eller skadade 1:a klassbrev eller ekonomibrev.
Vi vill ända tacka dig för att du gjorde en reklamation. De uppgifter vi fått in om ärendet hjälper oss i vårt kvalitetsarbete."
Fint va [xx(] Postens strul har kostat NCS drygt 1300 kronor i extra porto och en massa extra nedlagd tid för mig och min hustru. Naturligtvis skall jag gå vidare med detta ärende och tillskriva nästa steg i posthieriarkin. Vi får väl se vad nästa standardbrev innehåller för floskler...
Vill passa på att tacka er alla som drabbats av detta för tålamodet och förståelsen. Samtidigt vill jag efterlysa en av er som ännu inte fått sin 3:a. Igår kom nämligen ett nummer i retur där adresslappen ramlat bort.
/Mikael Mayer
Tänkte bara ge er följande info.
Totalt var det 64 stycken som inte fick CB 3. Det stärker min misstanke om att det någonstans i Sverige står en postback med CB och samlar damm (det går i ca 60-70 CB i en back).Posten har kommit med följande svar avseende min reklamation av det inträffade:
"...Vi beklagar att ditt brev inte kommit fram. Eftersom brevet saknade försäkring betalar vi inte ut någon ersättning, då posten enligt gällande villkor inte ersätter saknade eller skadade 1:a klassbrev eller ekonomibrev.
Vi vill ända tacka dig för att du gjorde en reklamation. De uppgifter vi fått in om ärendet hjälper oss i vårt kvalitetsarbete."
Fint va [xx(] Postens strul har kostat NCS drygt 1300 kronor i extra porto och en massa extra nedlagd tid för mig och min hustru. Naturligtvis skall jag gå vidare med detta ärende och tillskriva nästa steg i posthieriarkin. Vi får väl se vad nästa standardbrev innehåller för floskler...
Vill passa på att tacka er alla som drabbats av detta för tålamodet och förståelsen. Samtidigt vill jag efterlysa en av er som ännu inte fått sin 3:a. Igår kom nämligen ett nummer i retur där adresslappen ramlat bort.
/Mikael Mayer
Kommentar