If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
om jag inte kommer ihåg fel så kan väl alla malawi ciklider para sig med varandra? så direkt ovanligt är det inte (speciellt inte i malawi där alla fiskar är nära släktingar)
När det händer, så blir det svårt att artbestämma. Inte kul, om man som jag, knappt kan namnen på de fiskar man har i tanken. Ännu svårare att se vilka som är "renrasiga".
Larry
Jag råkade ut för liknande trots att det fanns honor till min Hongi "Kimpuma" hane. Han korsade sig med en Golden hona och jag fick hybrider som jag senare avlivade. Jag sålde snabbt bort "Kimpuma"...
Nä ska du ha Demasoni så kan jag nästan garantera att det inte funkar med endast ett par.
Det finns många som har misslyckats och gett upp på denna fisk.
Ska du ha demasoni så tycker jag att du ska köpa en större grupp.Många jämför den med tanganyikasjöns tropheus..å dem håller man inte heller parvis utan i större grupper.
Tyckte att ett par skulle vara trevligt, eftersom det är en härlig fisk, men tydligen inte rätt melodi. Tanken på yngel har bara varit: Det blir vad det blir. Men korsningar är inte kul.
Kommentar