Ett pågående bakgrunds bygge

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deon
    Användare
    • November 2004
    • 28

    Ett pågående bakgrunds bygge

    Har precis kommit hem från skogen där jag håller på att gjuta av en klippvägg med gelcoat och glasfiber. Verkar bli riktigt bra men resultatet får vi se i morgon. Har två frågor.

    1. Vilka färger skall jag använda nu när jag skall måla bakgrunden. Finns det vissa märken man skall undvika?, vilka har ni använt med gott resultat..

    2. Vilken lack skall jag sedan använda för ett bra resultat. Har hört att ett 1 komponents båt lack skall fungera, men har även hört att det kan bli en vitaktig yta vissa gånger. Vad e bra att använda, vilka erfarenheter har ni av detta..

    Tacksam för svar..
  • imported_n/a
    Användare
    • July 2004
    • 428

    #2
    Får du inte ett neggativ när du gjuter? eller använder du det som en form till ytterliga gjutningar?
    /Lasse

    Kommentar

    • deon
      Användare
      • November 2004
      • 28

      #3
      jo, det blir ett negativ, så man fick fundera lite innan man valde plats

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • July 2004
        • 428

        #4
        citat:Ursprungligen skickat av deon

        Har precis kommit hem från skogen där jag håller på att gjuta av en klippvägg med gelcoat och glasfiber. Verkar bli riktigt bra men resultatet får vi se i morgon. Har två frågor.

        1. Vilka färger skall jag använda nu när jag skall måla bakgrunden. Finns det vissa märken man skall undvika?, vilka har ni använt med gott resultat..

        2. Vilken lack skall jag sedan använda för ett bra resultat. Har hört att ett 1 komponents båt lack skall fungera, men har även hört att det kan bli en vitaktig yta vissa gånger. Vad e bra att använda, vilka erfarenheter har ni av detta..

        Tacksam för svar..
        Jag kan ju svara på fråga 2 iaf. Den lack som dom flesta är överans om är den bästa är Epotex.

        /Lasse

        Kommentar

        • ozric
          Användare
          • March 2004
          • 3187

          #5
          Varför lacka?
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

          Kommentar

          Arbetssätt...