Jo 40mm glas, dvs 4x10mm ihop lamminerad med säkerhetsfilm emellan. Kolla bild med t-ask som referens ovanpå en skivas kant.
Vem har störst?
Kollaps
X
-
-
citat:Ursprungligen skickat av Orppo
styrsö . vad menar du med 4X10 glas? 4st 10mm glasskivor sammanpressade eller?
4cm tjockt??
Tror han använt...s.k lamellglas/pansarglas...som är precis som du skrev..4 skivor glas ihoplimmade till ett tjockt.....tål nästan allt..(Bin Ladin grejer ej inkl).........MossKommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av erkusannika
Hej på er
Skulle vilja veta hur ni gör för att övertyga era respektive om att det är absolut nödvändigt att ha ett större kar på ca. 1000 liter eller något sånt. Själv försökte jag att smyga in mitt andra 250 liters men blev avslöjad direkt. Så det kommer att bli svårt att "hitta" ett större kar helt plötsligt i vardagsrummet.
Hälsningar Annika
Själv använder jag min charm...min mun....(inte så!!!)...om det inte skulle gå...vilket det gjort hitills...så återstår ju inget annat än en liten pannsmäll som sista utväg...kanske?!....har man lite tur och fingertoppskänsla så kan man ju även skaffa en som gillar akvarium......[8D]......MossKommentar
-
ok:jag fattar.
Häftigt bygge.
lycka till med det.Kommentar
-
har bara ett 1000l discus men vad är det att jämföra med andra storlekar200l 1000l på g
<b>
Min Zoon</b>Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av skorpio
Häftigt bygge.
lycka till med det.
Jodå, jag försökte mig på ett tre-meters en gång ,men det sprack.
Bokstavligt talat.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av skorpio
Häftigt bygge.
lycka till med det.
Jodå, jag försökte mig på ett tre-meters en gång ,men det sprack.
Bokstavligt talat.Kommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av erkusannika
Hej på er
Skulle vilja veta hur ni gör för att övertyga era respektive om att det är absolut nödvändigt att ha ett större kar på ca. 1000 liter eller något sånt. Själv försökte jag att smyga in mitt andra 250 liters men blev avslöjad direkt. Så det kommer att bli svårt att "hitta" ett större kar helt plötsligt i vardagsrummet.
Hälsningar Annika
Själv använder jag mig av en riktig tokidé till att börja med. Vill du ha 1000 liter så börja prata om ett 5000 liters akvarium. Kompromissa sedan tills du når 1000 liter så tror motparten att de lyckats prata bort 4000 liter för dig. [8D]På väg tillbaka in i hobbyn.Kommentar
-
Jo - en liten sak bara!
Nu när jag fick mitt nya kar, och ställde mig framför det och började fundera på hur modulerna ska sitta, och då slog det mig "Hur i _ _lvete ska man sköta om det här karet om man inte vill bada själv?
Det är nätt och jämnt att man når ner *S* till botten, och då tänker jag på era kar....hur i herrans namn sköter ni om dom dvs rengöring osv osv!
Bara täckglasen till karen väger plenty, och att mata yngel som jag gör idag dvs stickre ner armen och placerar maten rätt för att yngeln ska få maten rätt!
Sen tänker jag på "dammsuga" botten...jösses!
Deathdealer"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
"– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!Kommentar
-
Tja, jag sitter med ett 30L yngelkar... tror jag leder när vi börjar gämföra minsta karet iallafall..
Kommentar
-
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av deathdealer
Jo - en liten sak bara!
Nu när jag fick mitt nya kar, och ställde mig framför det och började fundera på hur modulerna ska sitta, och då slog det mig "Hur i _ _lvete ska man sköta om det här karet om man inte vill bada själv?
Det är nätt och jämnt att man når ner *S* till botten, och då tänker jag på era kar....hur i herrans namn sköter ni om dom dvs rengöring osv osv!
Bara täckglasen till karen väger plenty, och att mata yngel som jag gör idag dvs stickre ner armen och placerar maten rätt för att yngeln ska få maten rätt!
Sen tänker jag på "dammsuga" botten...jösses!
Deathdealer
Bar överkropp&tantens nytvättade handdukar på golvet,
Så löser jag det.Kommentar
-
citat:Och ligger jag två i antal liter med 6748 liter?????)))))))))
vilken tävlig det blev nu då????
mvh stefan
Jag har räknat mej till att jag har omkr. 20m3 i min lokal; dock är
inte alla fyllda med vatten än.[8D]
Kommentar
Kommentar