Vem har störst?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Styrsö
    Användare
    • November 2004
    • 343

Jag har just byggt in mitt 2.4 m^3 i en vägg här hemma. Frun är väl sisådär imponerad men det börjar se snyggt ut (det har tagit en stund). L=2.0, B=1.0, H=1.2m. Det fick bli 4x10mm säkerhets glas i en 70x70mm rostfri ram (7mm.

Burken blev således rätt tung (ca 1 ton tom). Vi har ett suteränghus och det står på våning två, men tomt under. Jag fick bygga liten ställning ner i berget och dubbla golvbjälklaget.

Jag har fyllt det några ggr i och med att jag byggt klassisk frigolitinredning med puts och epotex. Nu är det bara lite luckor kvar sen ska cikliderna in.

Peter

Kommentar

• Centurion
      Användare
      • October 2003
      • 210

citat:Ursprungligen skickat av Styrsö

Jag har just byggt in mitt 2.4 m^3 i en vägg här hemma. Frun är väl sisådär imponerad men det börjar se snyggt ut (det har tagit en stund). L=2.0, B=1.0, H=1.2m. Det fick bli 4x10mm säkerhets glas i en 70x70mm rostfri ram (7mm.

Burken blev således rätt tung (ca 1 ton tom). Vi har ett suteränghus och det står på våning två, men tomt under. Jag fick bygga liten ställning ner i berget och dubbla golvbjälklaget.

Jag har fyllt det några ggr i och med att jag byggt klassisk frigolitinredning med puts och epotex. Nu är det bara lite luckor kvar sen ska cikliderna in.

Peter
      FOTON!

http://www.adelgren.se/akvarium/

Kommentar

• deathdealer
        Användare
        • August 2004
        • 1639

LadyTiera; kanske är så att dom tycker utvecklingen är lite oroande...
        3 akvarier på 6-7 månader! *skrattar*
        Har lagt ner ett litet helvete på att renovera upp huset, och nu tycker hon säkert att jag fyller all ledig yta med kar!!!

Hade nog reagerat lika om det var fråga om något som tar den platsen som karen gör och det bara blir sörre och större på så kort tid...!

Deathdealer
        "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
        "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• Orppo
          Användare
          • September 2004
          • 518

citat:Ursprungligen skickat av Styrsö

Peter

Gratulerar till ditt imponerande bygge.cikliderna kommer nog att trivas fiiiiint där.

Kommentar

• Styrsö
            Användare
            • November 2004
            • 343

Jag har lite bilder på när de 6(!) glasmästarna lyfter in skivorna. Sidstyckena vägde 200kg styck så det var en syn Kan man lägga upp dem på någon temp file här?
            Peter

Kommentar

• imported_n/a
              Användare
              • November 2004
              • 572

Som mest så har jag haft 8 stora kar på gång samtidigt,jag förstår inte heller varför respektive inte vill se det sköna i det,iofs typ jaha det var väl fina fiskar men...nu får du varva ner lite(fick aldrig det konkreta hotet lägg ner 5 kar annars reser du ut, utan handlade i tid,frågan är vad hade jag gjort då?[],så nu har jag bara två stora kar igång).

Kommentar

• Orppo
                Användare
                • September 2004
                • 518

väntar på bilder.

Kommentar

• Orppo
                  Användare
                  • September 2004
                  • 518

jag är otålig.

Kommentar

• Styrsö
                    Användare
                    • November 2004
                    • 343

Sorry- jag är ny här. Hur kan man publicera bilder?
                    Peter

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Antingen måste du länka ifrån någon sida som du har dom lagda på eller, om du är medlem i NCS, så kan du skicka in dom till "Medlemmarnas bilder" och på det sättet publicera dom.

Det går inte att lägga in bilder på forumet tyvärr.

Välkommen!

Kommentar

• LadyTiera

släng upp dem på www.adorablebunnies.com och länka hit

Kommentar

• Styrsö
                          Användare
                          • November 2004
                          • 343

Ok- försök
                          (gillar inte riktigt sidan men om det funkar så)

Kommentar

• erkusannika

Hej på er
                            Skulle vilja veta hur ni gör för att övertyga era respektive om att det är absolut nödvändigt att ha ett större kar på ca. 1000 liter eller något sånt. Själv försökte jag att smyga in mitt andra 250 liters men blev avslöjad direkt. Så det kommer att bli svårt att "hitta" ett större kar helt plötsligt i vardagsrummet.
                            Hälsningar Annika

Kommentar

• imported_n/a
                              Användare
                              • November 2004
                              • 572

citat:Ursprungligen skickat av LadyTiera

släng upp dem på www.adorablebunnies.com och länka hit
                              Tack för tipset! frän sida!

Kommentar

• Orppo
                                Användare
                                • September 2004
                                • 518

styrsö . vad menar du med 4X10 glas? 4st 10mm glasskivor sammanpressade eller?
                                4cm tjockt??

Kommentar

Arbetssätt...