Förbannat! )
Vem har störst?
Kollaps
X
-
-
Skulle inte den här tråden handla om stora kar?
Ni som har under 1500liter kan hålla er borta.[)]Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65Kommentar
-
Hank; du HAR så rätt, karet är 70cm djupt, och rampen ÄR inte heltäckande, då den lämnar 15cm i bakant öppet!..ursäkta!
Challe; inte till rampen, ska försöka förklara. RUNT benställningen bygger jag en, vi kan kalla det låda utan baksida dvs ett ramverk, som jag sedan sätter skivor på som är matt svarta, på bägge kortsidorna kommer det vara luckor som går att öppna. Ramen går ca 15cm utanför karet på framsidan, och dryga 35-40 cm på sidorna. På ramen sätts en platta/lock i limträ (ek), som man kan ställa saker på vid sidan av karet, för att täcka dessa t.ex en större växt eller något, då jag kommer ha moduler på sido-glasen.
Sen kommer jag sätta vågräta rader med ek-lister 4x4cm som jag oljar in, detta kommer ge en grymmt snygg effekt, då du får djuper med hjälp av listerna kontra den mörka plattan som ligger bakom. Det läggs en platta mellan benen på ställningen där jag kan förvara....div material, och ytterfiltren står under kortsidorna som sticker ut, för att lätt kunna serva dessa!
Hoppas att detta blir så bra som jag tänk mig, men det får ni se på min hemsida sen!
Vänligen Deathdealer
Ps. Du kan lika lätt göra samma sak med rampen....OM man vill!"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
"– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!Kommentar
-
-
citatkulle inte den här tråden handla om stora kar?
Ni som har under 1500liter kan hålla er borta.[)]Kommentar
-
Buckshot & HeNkEdeh; spelar väl knappast någon roll om man har ett 5000L kar och det ser ut som en soptipp !
nääää.....alla har vi referenser, och jag kan väl hålla med om att 700L inte är mycket, men som jag skrev ovan, det finns massor av stora kar där ute, men det är ju inte bara storleken som har betydelse i alla lägen!
(dock tyvärr väldigt ofta)
Deathdealer
Ps. Jag var bara tvungen att skriva, då jag väntat så länge på karet!"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
"– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!Kommentar
-
-
HeNkEdeh; jag vet :-)
Det var det jag skrev med....bara lite "starta en klassisk fredags tråds början"
, inget allvarligt alls!
Men kan villigt erkänna att ett 2,5 m kar inte skulle göra ont (mer än i plånboken och så skulle frugan flytta!!!)
Deathdealer"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
-
Med mitt 900 har jag tangerat ABSOLUT gränsen för det tillåtna enligt min fru (men hon gillar det ändå). Ett 3 meters vore kanon annars, klart avispå er som har 2,5-3 meter!
En möjlighet till utökning (lura gumman!) av gränsen vore att gjuta ett 6 meters kar i garaget... men det projektet är minst ett år bort...Anders LKommentar
-
anli; *asg*......hur ska du förklara att bilen inte kommer in i garaget?
Jag "råkade" nämna att jag kollat på en ställning för 4st 150L kar som jag ska ha som odlingskar....jössesjävlar vilket liv det blev......många ursäkter blev det, och "-du, DET var ett skämt ....typ"...
Deathdealer"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
-
Jag vill också ha ett på ett par kubik. Man ligger ju klart efter med ett 720 som största kar. Får väl trösta mig med att jag totalt har 8530 liter + en fru som inte protesterar.Kommentar
-
Du leder med 5 kubik Kaj![V]
Och jag har också en förstående fru...
Appropå garage: Jag har gjort om garaget till akvarierum, bilen stod ju inte där i alla fall pga. alla "bröte" som alltid brukar hamna i ett garage. Och tur var väl det när botten i 375:an sprack, 1dm från golvbrunnen....Kommentar
-
Min leksak är på 250*80*60.
Nu kan dom som sitter på bilforum hoppa och skita när dom sitter och snackar om sina Ferrari och skoda. Riktiga män snackar hur stora akvarium man har
P,s Måste skryta lite till Fick tag på fyra Zebramalar i veckan, och jag fick köpa dom för husfridens skull, sa min kära sambo
Kommentar
-
Nej, jag har heller ingen "riktig" dildo att skryta med, då min största burk är på 650L....Men om man får addera, hmmKommentar
-
Än så länge har man tyvärr bara igång ett 720 liters, emn inom kort kommer även ett 133 liters igång (ynkligt).
Drömmen är ju självklart att i framtiden skaffa sig ett kar som är över en kubik i volym där man kan ha ena riktiga badare te fiskar
Och så ställer jag mig till ledet med dom som har fruar/flickvänner som är förstående för hobbyn.
Hon har sina katter och jag mina fiskarKommentar
Kommentar