Hur har ni det på lek-fronten ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • October 2003
    • 3615

    #16
    Mitt par är en red turkos och en VF brun.
    Mvh Alex

    Kommentar

    • Henreb
      Användare
      • November 2004
      • 56

      #17
      Lek på Geophagus brasiliensis idag!
      540L Sydamerika

      Kommentar

      • Gwendly
        Användare
        • December 2003
        • 374

        #18
        just nu har jag lek pa:

        Astatotilapia nubila 'Anchor Island'
        Cyprichromis Leptosoma 'Ikola'
        Neolamprologus pulcher 'Daffodil'
        Cyathopharynx furcifer 'Ruziba' aven om jag inte hittils har fatt honorna att halla tiden ut...

        Kommentar

        • salo
          Användare
          • April 2002
          • 314

          #19
          C. Leptosoma "Malasa island" har spottat i ett yngelkar. Går 5st yngel där nu som jag hoppas skall klara sig. Golden. socolofi och hongi-yngel finns i sällskaps/malawikaret i vardagsrummet. En Trewawasaehona går och tuggar också.
          540 (180x60x50) under uppbyggnad
          30L Nano under planering
          Drömmer om ett Nanorev

          Kommentar

          • daniel60
            Användare
            • March 2003
            • 527

            #20
            Här råder förstämning - de 30 Retroculus lapidfer-ynglen dog så fort jag började mata dem (MYCKET försiktigt). Nästa gång, om en vecka kanske, ska ynglen få ett eget 200-liters.
            Får väl trösta mig med att 50 Corydoras barbatus kommer att generera skapliga pengar snart.
            Och världens fulaste sajica-par (hanen enögd, honan pytteliten och svårt misshandlad) är i lektagen igen. Tur att avkomman blir snygg och stor.
            mvh Daniel
            Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
            Mina fiskar & burkar

            Kommentar

            • bmwpower
              Användare
              • December 2002
              • 1934

              #21
              impotera du själv dina VF kaj ??
              BL handla jag gärna inte av men åled har jag sett VF enstaka gånger.

              Kommentar

              • kaj.p
                Användare
                • April 2002
                • 2294

                #22
                citat:Ursprungligen skickat av bmwpower

                impotera du själv dina VF kaj ??
                BL handla jag gärna inte av men åled har jag sett VF enstaka gånger.
                Lenni Jag mailar dig istället vi är lite utanför tråden.
                Diskussällskapet
                www.diskusforum.se

                Kommentar

                • Mr.Fish
                  Användare
                  • May 2004
                  • 1403

                  #23
                  citat:inom kort också 2 kullar med Opt.Nasutus Kipili Gold.
                  Du Troffe Micke! dessa får du gärna berätta mera om.
                  jag har en hane och två honor; har aldrig haft dem förr !
                  -fisken-

                  Kommentar

                  • Mr.Fish
                    Användare
                    • May 2004
                    • 1403

                    #24
                    Faan vad kul ! Det verkar finnas ett jätte intresse + kunskap här ![8D]
                    När alla snackat av sej här, så öppnar någon en odlingstråd ![:p]

                    Kommentar

                    • Tony
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4594

                      #25
                      Just nu har jag inte mycket till lek då jag fått packa fisken tätt ett tag.

                      Däremot lekte ett par Champsochromis caeruleus i helgen, och för min del är det roligare än om alla andra arter lekte samtidigt =)

                      Tony Englund

                      Kommentar

                      • TroffeMicke
                        Användare
                        • February 2004
                        • 412

                        #26
                        Tjena "Fisken"

                        Jag har 2+4 Vf Nautus kipili Gold som jag haft i drygt ett års tid utan en riktig genomförd lek.Där har varit honor som tuggat en vecka,men aldrig gått tiden ut.
                        Dom är väldigt lättstörda tror jag.

                        Nu har jag flyttat dom till ett kar där dom går som herre på täppan och vips så började alfahannen att bygga lekgrop och flirta med honorna.
                        Nu går två honor och tuggar och jag hoppas att dom går tiden ut nu.

                        Det jäkligaste är att dom går i ett av de karen jag har satt ut till försäljning.

                        Jag håller på att sätta upp ett 840 liters kar som dom skall gå i.
                        Fick bakgrunden idag så den skall bara silikonas på plats och sedan i med sand och dyligt.

                        Det är bara att hålla tummarna att dom går tiden ut,för firren är ju inte direkt vanlig.



                        Vänligen Micke
                        Mvh.Micke

                        http://www.troffemicke.com/

                        Kommentar

                        • Gimpan
                          Användare
                          • August 2003
                          • 183

                          #27
                          Oki jag har afra lions cove, persipax ndumbi och sen thorachromis braushi yngel i karen. Brauschin är för första gången så d e jäkligt skoj då dom är sjuuukt ovanliga.

                          Gwendly: ser dina anchor island annorlunda ut jämfört med vanlig nubila??
                          JimmY CasH

                          En "Viktoria" tack!

                          Kommentar

                          • Gwendly
                            Användare
                            • December 2003
                            • 374

                            #28
                            Tony: jag haller med om nar man antligen far den dar leken som man har vantat pa, da ar den verkligen sweeeet

                            Gimpan: Nej de ser inge annorluda ut, bara det att jag vet att de kommer ifran Anchor island Ju mer information deso battre Hoppas att du lyckas med att distrubitera dina T.Brauschi. Det ar en valdigt vacker fisk! Iaf nar man har massa hanar med varandra *rullar ogonen* , men jag antar att den ar annu vackrare om den har lite honor runt sig

                            Kommentar

                            • Mr.Fish
                              Användare
                              • May 2004
                              • 1403

                              #29
                              citat:Tjena "Fisken"

                              Jag har 2+4 Vf Nautus kipili Gold som jag haft i drygt ett års tid utan en riktig genomförd lek.Där har varit honor som tuggat en vecka,men aldrig gått tiden ut.
                              Dom är väldigt lättstörda tror jag.

                              Nu har jag flyttat dom till ett kar där dom går som herre på täppan och vips så började alfahannen att bygga lekgrop och flirta med honorna.
                              Nu går två honor och tuggar och jag hoppas att dom går tiden ut nu.

                              Det jäkligaste är att dom går i ett av de karen jag har satt ut till försäljning.

                              Jag håller på att sätta upp ett 840 liters kar som dom skall gå i.
                              Fick bakgrunden idag så den skall bara silikonas på plats och sedan i med sand och dyligt.

                              Det är bara att hålla tummarna att dom går tiden ut,för firren är ju inte direkt vanlig.
                              Tackar för svaret Micke !

                              (Lättstörda firrar, hm, då lär jag få vänta på lek..De går nämnligen ihop med ett gäng Tr.Moliro och hästnosar. Jag har tyvärr ingen annan plats för dem just nu)

                              Kommentar

                              • Gimpan
                                Användare
                                • August 2003
                                • 183

                                #30
                                Som kille snyggar man väl alltid till sig lite extra om det finns massa tjejer runt omkring haha. Hur det kommer gå att distribuera vet jag inte, suget efter viktoria i sverige är som vädret...iskallt!! Så många GRÖNA snygga ciklider tycker jag det inte finns så visst borde det finnas ett intresse när dom går att hålla med vilken malawi och tanga som helst...nästan i alla fall. Nån som har nått intresse kan dom ju säga till
                                JimmY CasH

                                En "Viktoria" tack!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...