Tjofaderittan Hambo

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Tjofaderittan Hambo

    Idag small det till så det blev ett happy smiling face intryckt i skallen på mig - jo det sitter kvar än ser jag.

    Har sneglat, önskat och lusläst mig fördärvad ömsom vrålat JA och nej. JA, nej, JA... Sa till mig själv på skarpen; att nu får du ta mig fn ta dig samman och bestämma dig. Så jag tog på mig jackan och gick iväg och köpte en Canon D300 - oj då...

    1200:- cirkus för en Limited kit - svart hus, 18-55 glugg, batterigrepp och 256mb-kort (sen så får jag tillbaks 900 spänn om jag skickar in köpebevis - hej hopp).

    Äntligen äger jag en systemkamera, igen - herre jösses vad jag längtat. Min gamla analoga Minoltas exponering har visst blivit omprogrammerad av ett ryskt roulettproffs och är mer eller mindre oduglig. Jösses vilken känsla att hålla i och handskas med en D300 jämfört med min Olympus C50z och äntligen total kontroll. Nu gäller det bara att lära sig en fasligt massa nya ting - men det är en trevlig ångest.

    Vet inte varför jag tror ni skulle vara intresserade av sånt här ego-hångel. Känner helt enkelt ett ohejdat behov att annonsera mitt glädjerus. Nu är det helt ok med strumpor i julklapp.

    Hej

  • Christian Alfredsson
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 4164

    #2
    Står det att det är en Canon som frammanar alla dessa känslar. Förstår dig fullt ut. Fick min 23:e december förra året.
    Christian Alfredsson
    http://www.zoopet.com
    http://www.christianalfredsson.com

    Kommentar

    • Tommy K
      Användare
      • May 2002
      • 309

      #3
      Vad är en Canon D300... analog systemkamera?

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Vände D300 bakvänt, 300D - digital, jo. Får såna här helt skumma anfall då jag måste hålla i kameran utan anledning.

        Kommentar

        • doctor
          Användare
          • December 2003
          • 238

          #5
          Hähä känner igen det där från i fredags när jag slog till och köpte min Nikon D70. Sitter och häpnar över bildkvaliteten. Otrolig skillnad på att använda en sån här kamera mot den gamla vanliga kompakt digitalkameran. Mycket roligare att fota helt enkelt.

          Kommentar

          • Joakim Draktoft
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 7334

            #6
            Själv fick jag min nikon D70 (digital) i lördags. Det är som att börja om på nytt, med tanke på alla inställnignar man kan göra.


            Joakim Draktoft
            f.d Webmaster Ciklid.se
            ____________________________________________

            Kommentar

            • Hasse_H
              Användare
              • April 2002
              • 1081

              #7
              Köpte min Nikon D70 i våras och känner igen glädjen och inspirationen man får med en ny kamera i handen. :-)

              Kommentar

              Arbetssätt...