hittar den inte....
Äntligen, champsochromis caeruleus!
Kollaps
X
-
-
-
Japp, nu kan ni ta en titt på dem.
20mb blev den till slut, wma-format.
Tony EnglundKommentar
-
-
-
Hon tuggar på ja.. det kan väl sägas att jag är en aning nervös varje dag jag går ner och kollar efter =) 8 dagar idag, så det verkar lovande.
Tony EnglundKommentar
-
-
Nej, den är inte borta, men servern ligger nere.. skall peta igång den så snart jag hinner.
Jag kan väl tillägga att hon höll ynglena i 15 dagar innan hon svalde/spottade ut dem, så jag väntar tålmodigt på nästa försök.
Tony EnglundKommentar
-
-
Nya vedermödor för den som är intresserad:
Idag visade akvaristiken sin orättvisa sida för mig igen..
I burken där champsochromisarna simmar har nu 3 honor gått så romstinna att de sett ut att vara nära explosion. Hanen har vart sådär gott mörkt blåfärgad och har simmat mysandes och inväntat en hona att leka med. Vad händer då när honorna är redo? Alla tre honorna blir helt galna och vill leka med hanen alla på en gång vilket i sin tur leder till att hanen får sån beslutsångest så han ställer sig bakom en sten och ser fånig ut. Honorna bokstavligt talat sprutar ur sig ägg i hela burken till övriga invånares glädje.
Har ni några bra idér om vad som kan göras om det inträffar igen? Kan det fungera att plocka ur ett par när man ser att honan är redo och ge dem en egen balja. Eller kan det störa förberedelserna så det inte blir någon lek alls?
Lite tips mottages gärna då jag väldigt gärna vill se en kull med yngel från dessa.
Tony EnglundKommentar
-
Hmm trevliga problem du har.....
Har ingen erfarenhet av afrikanska ciklider men jag skulle nog inte flytta dom två du tänkt ska leka utan istället flytta ut två av honorna.
Stackars hane....han fick väl potens problem kan man tänka????Kommentar
-
fan det här är ju en såndär underbar tråd man själv blir glad åt andras glädje
kan du inte lägga upp filmen igen ? om dunu har kvar den dvsKommentar
-
Filmen finns såklart kvar, men den finns nog inte online längre. Jag kan lägga upp den på min "nya" totalt overksamma site, www.zoopermarket.se när jag kommer åt.Tony EnglundKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar