Jo,visst suttar jag dom,Men ville bara lyfta fram i ljuset att maila någon med bissara "saker",hot,förtal odyl går väl att jämställa med att skicka brev(vanlig post).Tycker det är lite "spooky" helt enkelt..Att någon kan reagera så för några skämtsamma/dryga ord
maila forumdeltagare(sunt?)
Kollaps
X
-
-
citat:Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
Själv både tar jag på mig olika uppgifter, jag har kontroversiella åsikter, jag skämtar och det innebär självklart att jag några gånger i vecka får "snälla" mail - som - "Din jävla idiot".
Ibland (några gånger per år) får jag mindra snälla som - "Jag vet var du bor och du skall passa dig jävligt noga för att gå ut när det är mörkt för då skall jag se till att du får ett skott i nacken".
Vad gör jag åt detta då - jo absolut ingenting.Kommentar
-
citat:Mycket är nog bra att bara strunta i och deleta eller ge svar på tal men dödshot skulle jag nog själv polisanmäla. Det är för grovt och sånt beteende bör stoppas.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
citat:Mycket är nog bra att bara strunta i och deleta eller ge svar på tal men dödshot skulle jag nog själv polisanmäla. Det är för grovt och sånt beteende bör stoppas.Kommentar
-
Svar till Daniel och hutti angående loggning av IP.
På Ciklid.se förekommer loggning av IP vid registrering och därefter kontinuerlig loggning av vilket IP man ansluter ifrån, i samband med användning av forumet.
Att spåra ett IP är aldrig helt lätt, men det finns såklart hjälpmedel att använda och det gör vi i de fall det behövs.
Vad gäller er fråga så följer vi upp IP på användare i de fall där det sker tveksamheter från användarens sida, om vi misstänker någonting, om vi vill kolla upp en medlem som registrerat anonyma uppgifter i sin forumsprofil m.m.
Vad gäller hot tycker jag detta är ytterst tråkigt. Är det grova hot som lämnats från känd eller okänd adressat, så skulle jag själv använda de verktyg som finns för att åtminstone ta reda på vem som står bakom.
Om man sedan vill välja att göra en anmälan beror på innehåll.
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
-
Kan man inte dölja tex mailadresser för icke medlemmar?
Vi som är medlemmar är ju "kända" för NCS.
Konstigt att en del inte vet var man sätter gränsen!//Magnus
720 l Central/Sydamerika ,375 l Victoria, 160 l sällskapKommentar
-
citat:Kan man inte dölja tex mailadresser för icke medlemmar?Kommentar
-
Den typen av mejls som beskrivs i det här inlägget är självklart inte acceptabla. Mejladressen syns inte förrän man har svarat, så det är möjligt att föra en anonym konversation (för varandra) genom att gå in på ciklid.se och klicka på personens profil och svara.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Det kanske vore en bra idé att lägga till den raden vid mail från forumet att "din mailadress är hemlig tills du svarat på mailet".
Tony EnglundKommentar
-
E-postadressen är dold. Om du inte vill att andra ska kunna skicka brev via forumet väljer man det i profilen -> Får forumets medlemmar
skicka dig e-post?: JA/NEJ
Mvh
ChristianKommentar
-
Varför inte bygga in en funktion så att man kan PM'a varandra ? Det finns på många andra forum, och det funkar oftast väldigt bra !
Mvh/Janne
Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av jannemannen
Varför inte bygga in en funktion så att man kan PM'a varandra ? Det finns på många andra forum, och det funkar oftast väldigt bra !
Mvh/Janne
/LasseKommentar
-
citat:citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen skickat av jannemannen
Mvh/Janne
--------------------------------------------------------------------------------
Tycker man inte om att få mail så är ju PM ett bra alternativ.
/LasseMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson
citat:citat:
Ursprungligen skickat av jannemannen
Mvh/Janne
Tycker man inte om att få mail så är ju PM ett bra alternativ.
/Lasse
Kolla med Cristian på saltvattensguiden om det praktiska, han har kört pm funktion sedan starten.
MVH
MagnusKommentar
Kommentar