"smeknamn rond 2"

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarinen
    Användare
    • April 2003
    • 1888

citat:Ursprungligen skickat av Schull

citat:Ursprungligen skickat av hutti

Hur kommer det sig att mutti heter hutti ? huxs flux?
    Det kommer sig av att många tydligen känner sig generade av att ´"säga" mutti i text,utan hellre vill använda det skotska namnet hutti,som egentligen betyder samma sak,men är betydligt lättare att skriva i text,alltså mindre genant,,,,,sen så finns det ett synonym på svenska på hutti,men i det fallet så betyder det sjuttio,för att alla kan inte säga sjuttio under uppväxten utan säger då hutti....fattar du?
    Fy fan!!!! Där sjönk styrelsen och alla moderatorer till fot knölarna!
    Fel av dig !! Har inte du och ditt anhang insett att det är ni som sjunkit bortom all trovärdighets lägre domäner?

Sluta yra ! Snälla.

Mvh Jari

Kommentar

• Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 7334

[/quote]
      [/quote]

Vad menar du med detta ?

Styrelsen och moderatorerna har inte ställt några krav på att mutti skall byta sitt användarnamn tillbaka till hutti.

Att så skett beror på att mutti/hutti haft mailkontakt med Ola (en av våra moderatorer) och där bett oss att ändra tillbaka till hutti.

Allt har således skett på eget initiativ.

Däremot är det jag som är den som genomfört ändringen utifrån hans förfrågan.

Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Ironic
        Användare
        • August 2004
        • 122

citat:
        --------------------------------------------------------------------------------
        Ursprungligen skickat av Schull

--------------------------------------------------------------------------------

Det kommer sig av att många tydligen känner sig generade av att ´"säga" mutti i text,utan hellre vill använda det skotska namnet hutti,som egentligen betyder samma sak,men är betydligt lättare att skriva i text,alltså mindre genant,,,,,sen så finns det ett synonym på svenska på hutti,men i det fallet så betyder det sjuttio,för att alla kan inte säga sjuttio under uppväxten utan säger då hutti....fattar du?

Nä jag fattar inte, är det nån som gör det så säg till!!/Mvh Camilla
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=277473

Kommentar

• imported_n/a
          Användare
          • July 2004
          • 428

citat:Ursprungligen skickat av jarinen

citat:Ursprungligen skickat av hutti

Fel av dig !! Har inte du och ditt anhang insett att det är ni som sjunkit bortom all trovärdighets lägre domäner?

Sluta yra ! Snälla.

Mvh Jari
          Du menar att mutti varit sjyst i sina senaste trådar? eller var det bara en grej för att få till baka sitt gamla alias? var det bara för att få tillbaka sitt gamla alias tycker jag det var dåligt gjort!
          Och det tycker jag det var av moderatorerna oxå, för alla vet att mutti var hutti, hutti begärde själv sitt utt träde från börgan!

Jag kanske har fel men jag tycker det här är helt sjukt!
          Hänger på andra forum och en sådan här grej skulle aldrig ha förekommit.

Kommentar

• Spec

citat:ja spec mats det är kanske lite lite kortsiktigt om man har intresse för ciklider plötsligt när man man flyttar till en ny stad och märker att man har tillgång nordiska ciklidbladet gratis sluta att betala medlemsavgiften märk väl att det är en idiell förening det är många som lägger jättemånga timmar per år mvh janne medlem sen91
            vad menar du? när jag var aktiv medlem i NCS skrev jag en del artiklar-vad har du bidragit med? Anonymitet eller?

Kommentar

• Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 7334

Var i så fall vänlig att ange vilken moderator ni anser skall svara.

Den enda forums-moderator som varit inne denna tråd är jag som är Styrelsemedlem och tillika Övermoderator, samt Ralph som är ny moderator för Foto.

Tricella a.k.a Stefan Larsson är INTE moderator för någon funktion i Forumet. Hans uppgift är att moderera Medlemmarnas bilder.

Att det under hans bild står angett Moderator betyder inte med automatik att man kan styra och ställa bland trådar i ett forum, utan indikerar att man har en uppgift där man stöttar NCS Styrelse på något sätt.

Varför skall det alltid letas syndabockar åt alla håll.

Det är dags för en skärpning vad gäller alla som postat i denna tråd, oavsett vem som känner sig ha rätt eller fel.

Allt detta tjafs är bara onödigt, lägg tiden på det egna brinnande intresset för någon typ av Ciklider istället.

Är det någon som känner att de har något otalt kvar med annan person, använd mailfunktionen istället.

Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• jan olof
                Användare
                • December 2002
                • 254

jag har faktiskt skrivit en artikel på roger häggströms tid det var väl ingen större akademisk succe men det var j uändå en artikel men jag har väl en begränsning vad det gäller med att skriva artiklar men vad jag menar att grundtanken med att förening det är väl att man utveckla sin hobby och det kräver ju en del jobb och kapital så det är ju råttså viktigt att man betalar sin medlemsavgift trots att man skickade in nån artikel på åttiotalet
                malawijanne http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=403839

Kommentar

• Mr.Fish
                  Användare
                  • May 2004
                  • 1403

Forumets : Herr: Stendum har uttalat sej! Och tillika "häxan" Ironic !
                  Ett fantastikt par ! Tyvärr missade jag brölloppet !" Men hur som helst ; Många lyck önskningar.... -fisken .ni hatar,-

Kommentar

• Mr.Fish
                    Användare
                    • May 2004
                    • 1403

staaavfeel jjaaag heerterrrr juuuu ladssee shuuultsss! -Jaaa viistt
                    nuu kopomma jja på nnåååt nyyt! -Lägg ner du och din sambo , ni tillför bara skit till forumet !

Kommentar

• Ironic
                      Användare
                      • August 2004
                      • 122

citat:
                      Ett fantastikt par ! Tyvärr missade jag brölloppet !" Men hur som helst ; Många lyck önskningar.... -fisken .ni hatar,-

Du hatar bara mest dig själv fisken och jag antar att det har med en viss % att göra som vanligt. Allt man säger om andra har man själv mest problem med!!/Mvh Camilla

Kommentar

• imported_n/a
                        Användare
                        • July 2004
                        • 428

citat:Ursprungligen skickat av Mr.Fish

Och vem menar du när du säger stendum?
                        MVH/Lasse

Kommentar

• kaj.p
                          Användare
                          • April 2002
                          • 2294

Jag är i och för sig inte riktigt lämplig att lägga något inlägg. (hög promillehalt) Men tycker hela forumet urartat. Alla sk. experter hugger oavsett om det är en sakfråga eller ett syftningsfel i inlägget man skrivet. Var f-n finns toleransen. Här klankas på zoopet. Men på zoopet bemödar sig en erfaren akvarist att svara en fråga från en nybörjare.
                          Lägger samma nybörjare frågan här får dom bara skit. Är inte huvudmålet att vidga intresset för akvaristiken??
                          Diskussällskapet
                          www.diskusforum.se

Kommentar

• imported_n/a
                            Användare
                            • July 2004
                            • 428

citat:Ursprungligen skickat av Ironic

citat:

Du hatar bara mest dig själv fisken och jag antar att det har med en viss % att göra som vanligt. Allt man säger om andra har man själv mest problem med!!/Mvh Camilla
                            Ironic,
                            Så sant som det är sagt!

Kommentar

• Mr.Fish
                              Användare
                              • May 2004
                              • 1403

Det är väl klart att jag syftar på ,dej lasse -"sten dum" Jag har faktiskt "kollat" ditt förehavande här på forumet. Angående ditt bidrag till föreningen = "sucks" -Du har ta mej faan inte lyckats
                              med något hitintills "! -Du och din "konkubin" besvära oss inte mer,,,,,,,,,M.v.h. Fisken !

Kommentar

• Ironic
                                Användare
                                • August 2004
                                • 122

Ingen klarar dock av att slå dig fisken i dumhet. Det måste ju sägas och du är bara avundsjuk för att du känt dig så tillplattad av mig. Att du ger dig på Lasse är verkligen lågt!

/Mvh Camilla

Kommentar

Arbetssätt...