Hur stora pumpar kör nu till troffa

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • December 2002
    • 1934

Tomteskägget är nog fetvad

Kommentar

• Stelin
      Användare
      • December 2002
      • 1338

Fetvad... vad är det?
      //Stefan Lindstedt

Kommentar

• ozric
        Användare
        • March 2004
        • 3187

Har ett Aquaclear pumphuvud (1500-liters)med borrat elektriker-rör som jag trätt på en cola-flaska ,med bortskuren botten, uppochner.Denna är klippt så att den ligger så nära botten som möjligt.I detta har jag ganska hårt pressad fint filtervadd,s.k. "tomteskägg".

Utblåsstrålarna träffas vid ytan i mitten av karet så typ hälften av skiten letar sig direkt till detta filter. I stället för att gå i med hävertmetoden vid vattenbyte och suga upp övrig skit (för att slippa störa fiskarna i onödan) ,så stänger jag av pumparna bakom filtermattan ,så att övrig skit åker in i "tomteskägget".Tar ca en halvtimme. Tycker det är smidigare att ta loss cola-flaskan för att avlägsna skiten.

Detta funkar bra för mig.
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

Kommentar

• Stelin
          Användare
          • December 2002
          • 1338

Aha, då förstår jag vad du menar.

(håller samtidigt på med akvarieflytt så därför är jag nog liiite mer trög än vanligt[8])
          //Stefan Lindstedt

Kommentar

• ozric
            Användare
            • March 2004
            • 3187

Fetvadd är väl inte att rekomendera i ett akvarie,då det är nedbrytbart. (?)
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

Kommentar

Arbetssätt...