Moderatorers agerande

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ozric
    Användare
    • March 2004
    • 3187

Jag tycker att du kan bli moderator på ciklid.se istället ,Hasse!
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

Kommentar

• imported_n/a
      Användare
      • November 2004
      • 572

Finns det en övermoderator?Ja en som kan moderera en moderator som tex börjar hacka på person istället för sak?

Kommentar

• Micke
        Användare
        • April 2002
        • 9579

citat:Ursprungligen skickat av mutti

Finns det en övermoderator?Ja en som kan moderera en moderator som tex börjar hacka på person istället för sak?
        Styrelsens webbinfoansvarige ansvarar för modereringen av ciklid.se, dvs Joakim.
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

citat:Kan tex Ola gå in och moderera i forumet "Afrikanska ciklider"
          Inte längre. Det ändrades när det infördes nya moderatorer. Endast styrelsen kan det.
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Hasse_H
            Användare
            • April 2002
            • 1081

citat:Ursprungligen skickat av ozric

Jag tycker att du kan bli moderator på ciklid.se istället ,Hasse!
            Nädå, det finns gott om kompetent folk på ciklid.se som säkert sköter den uppgiften galant när de blivit varma i kläderna.

/Hasse

Kommentar

• skorpio
              Användare
              • October 2004
              • 244

Moss
              Tycker som du Hasse.....moderatorer i all ära men tycker även jag att denna gång gick det lite fort att stänga tråden.Såg inget fel..visst pajkastning men var ju ett givande och tagande.Dom som nu typ är "känsliga" behöver ju faktiskt inte vara med och he he eller hjälpa till att höja "stämningen" med pikiga inlägg..det självdör ju om ingen svarar eller hur.Tyckte nog det vart lite alla på en denna gång klart stämningen blir lite infekterad då....skulle nog huggit tillbaka jag med.Tycker att alla som var med i den diskusionen var lika delaktiga...så skämmes på er (obs! skoj)
              Nej men seriöst så är det ett stort steg att gå in och bryta..eller för den delen cencurera bort något (inte i detta fall dock)...tycker mer som jag skrev att dom som inte "tål" eller tar åt sig när ironi och pikar haglar kan bara välja att ej delta i saken så självdör det ju...behövs ju två för en träta eller hur boy*s and girls???
              Men som sagt tyckte Hasse fick med det mesta i sina inlägg..bra skrivet och en förklaring kom ju från de ansvariga så.....that's i't!
              Men ett litet stalltips är:att vid nästa "heta" diskussion så låt saken självdö igenom att ej vara med och hugga..ja om ni ej gillar att ha en underhållande stund med skämt pikar och stor portion ironi..ge o ta

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Visst har du rätt i mycket skorpio, iallafall rent teoretiskt.
                Du har ju dock varit här i 11-12 dagar (om du inte tidigare haft ett annat användarnamn) så det känns aningen tidigt att döma dom (läs oss) som blir ilskna i en diskussion som går överstyr.

Självklart vore det bästa att bara ignorera...och inte diskutera mer...men om man varit här ganska länge så vet man vart man skall trycka för att det skall hetta till...och det lär sig de flesta hur man formulerar sig sämst för att få ut bäst provokation.

Kommentar

• skorpio
                  Användare
                  • October 2004
                  • 244

citat:Ursprungligen skickat av Tricella

Du har ju dock varit här i 11-12 dagar (om du inte tidigare haft ett annat användarnamn) så det känns aningen tidigt att döma dom (läs oss) som blir ilskna i en diskussion som går överstyr.

Självklart vore det bästa att bara ignorera...och inte diskutera mer...men om man varit här ganska länge så vet man vart man skall trycka för att det skall hetta till...och det lär sig de flesta hur man formulerar sig sämst för att få ut bäst provokation.
                  Hej du
                  Ja du. nu är du nummer 2 som anmärker på mina inlägg för att jag är "ny"...dels så tar jag mig friheten att tycka vad jag vill..dvs fritt forum..även om jag vore "ny" men så är nu inte fallet..har vart med här inne länge bara under annat nick och har haft en paus på ett bra tag.Tycker nog att din lilla antydan om att det är tid som medlem eller antal inlägg som avgör om det man tycker är relevant eller inte.(rätta mig om jag förstod fel)Jag dömmer ingen läste bara rakt upp och ner och min slutsatst vart att alla som var där och skickade inlägg var med om det....bara det att ni gaddade ihop er flera mot en..även ett he he he är ju delaktigt..du var ju även en av dom aktivaste och högg friskt tillbaka..pikade och så ja du vet.Återigen om nu någon är så duktig att han/hon med några få ord kan få igång en hel hög folk att ilskna till och känna sig provoserade så borde väl högen med folk som vart med här sååå länge oxå lära sig att inte hugga tillbaka..eller?..håller fast vid att är man med och ger så får man faan tåla att få....livets regler..gäller även ett forum som detta.Så visst stämmer mycket jag skriver i teorin och även i praktiken [8D]

Kommentar

• skorpio
                    Användare
                    • October 2004
                    • 244

citat:Ursprungligen skickat av Tricella

Hej du
                    Ja du. nu är du nummer 2 som anmärker på mina inlägg för att jag är "ny"...dels så tar jag mig friheten att tycka vad jag vill..dvs fritt forum..även om jag vore "ny" men så är nu inte fallet..har vart med här inne länge bara under annat nick och har haft en paus på ett bra tag.Tycker nog att din lilla antydan om att det är tid som medlem eller antal inlägg som avgör om det man tycker är relevant eller inte.(rätta mig om jag förstod fel)Jag dömmer ingen läste bara rakt upp och ner och min slutsatst vart att alla som var där och skickade inlägg var med om det....bara det att ni gaddade ihop er flera mot en..även ett he he he är ju delaktigt..du var ju även en av dom aktivaste och högg friskt tillbaka..pikade och så ja du vet.Återigen om nu någon är så duktig att han/hon med några få ord kan få igång en hel hög folk att ilskna till och känna sig provoserade så borde väl högen med folk som vart med här sååå länge oxå lära sig att inte hugga tillbaka..eller?..håller fast vid att är man med och ger så får man faan tåla att få....livets regler..gäller även ett forum som detta.Så visst stämmer mycket jag skriver i teorin och även i praktiken [8D]

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

citat:Tycker nog att din lilla antydan om att det är tid som medlem eller antal inlägg som avgör om det man tycker är relevant eller inte.
                      Det var inte så jag menade alls utan jag menade enbart att det är svårt att göra en rättvis bedömning om man varit här en kort tid. Jag skrev även att du hade rätt...rent teoretiskt..om hur man bör agera. Sedan så hade jag ju på känn att du varit här under annat användarnamn...så jag "klassar" verkligen inte ner någon. Tycker du inte att det är en rättvis bedömning av mig att en som varit här i 11-12 dagar som medlem normalt sett inte har riktigt heltäckande insikt om vad som varit sagt tidigare vid andra tillfällen och kanske ligger som last vid nästa diskussion. Så ska det ju givetvis inte vara...men tyvärr är det så...i praktiken.

citat:Återigen om nu någon är så duktig att han/hon med några få ord kan få igång en hel hög folk att ilskna till och känna sig provoserade så borde väl högen med folk som vart med här sååå länge oxå lära sig att inte hugga tillbaka..eller?..håller fast vid att är man med och ger så får man faan tåla att få....livets regler..gäller även ett forum som detta.Så visst stämmer mycket jag skriver i teorin och även i praktiken[8D]
                      Ibland är det svårt att hålla tillbaka då man kanske fått skit ett flertal gånger ifrån samma person och som man tycker är omotiverat.

Om det du skriver gällde i denna värld...både teoretiskt och praktiskt...så skulle världen vara fritt ifrån bråk, våld och krig. Ibland ryker man ihop i en onödig diskussion och det är självklart inte bra, men ibland är det i det närmaste oundvikligt att det kan bli vissa heta diskussioner.

Det är nästan aldrig som man ryker ihop på sakliga eller hobbyrelaterade grunder, utan faktiskt på spydiga och nedlåtande provokationer...bråken handlar oftast inte alls om vad ciklid.se är ämnat för.

Nu har jag inget mer att tillägga här i denna fråga.

Kommentar

• Johan1
                        Användare
                        • May 2002
                        • 390

Att vara moderator är ju svårt. Vad sätter man gränsen olika personer tycker ju olika. Det Hasse tycker är bra, kanske jag bedömmer som skitnack eller osakligt. Där dyker ju en annas uppfattning som moderator up. Man får vara så saklig som man kan och följa ciklid.se krav.

I ett annat formum jag moderar är de första 50 inläggen är alltid kontrollerade för man vill veta vad det är för typ som ställer frågan innan den visas. Där gäller R.T.F.M/googla innan man ställer dumma frågor. Denna typ av formum är bra på sitt vis. Man hittar inte dubbla saker. De blir sakliga med bra svar o varje tråd blir intressant för den behandlar något nytt.

Sedan är jag med i en programmerings community. Där vi känner varandra. Där kan ämnet spåra ur totalt i flera hundra inlägg. Alla känner dock varandra så väl så man bry sig inte riktigt vad alla skriver det skämtas och skrivs gliringar. Oftas blir det svårare att hitta den riktiga informationen för det finns all möjlig skit i forumet etc. Där har man roligt.

Två typer av olika forum... communitys...
                        https://sites.google.com/site/johandiskus/Home

Kommentar

Arbetssätt...