Hur kommer det sig att man ibland misslyckas med käket man gör, alltså fiskmaten kanske jag skall förtydliga? Ibland blir den bara inte "härdad" utan som halvsmet efter ett dygn i kylen.
Kan det vara för mycket vatten i? Jag har alltid lika mycket gelatinpulver.
Tror inte jag har haft för varmt, kanske för kallt då, bara lite värma från mixer, sisådär 40 grader.
Nästa fråga.
Nu har jag ju en massa mix som misslyckats, vad gör jag med den? Törs jag testa en gång till trots att det redan är en massa gelatin i(hade i ganska mycket vid det missslyckade försöket).
Ska jag prova nån slags vegetarisk gelatin i stället för att inte belaste med för mycket animaliskt protein, Var får mn i så fall tag i den?
Jahaja, tackar på förhand.
Carl
Kan det vara för mycket vatten i? Jag har alltid lika mycket gelatinpulver.
Tror inte jag har haft för varmt, kanske för kallt då, bara lite värma från mixer, sisådär 40 grader.
Nästa fråga.
Nu har jag ju en massa mix som misslyckats, vad gör jag med den? Törs jag testa en gång till trots att det redan är en massa gelatin i(hade i ganska mycket vid det missslyckade försöket).
Ska jag prova nån slags vegetarisk gelatin i stället för att inte belaste med för mycket animaliskt protein, Var får mn i så fall tag i den?
Jahaja, tackar på förhand.
Carl
Kommentar