Nya moderatorer på Ciklid.se

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Odell
    Användare
    • January 2003
    • 2437

    #16
    grattis grabbar
    fish r friend

    Kommentar

    • Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 7334

      #17
      Ännu 1 moderator tillagd.

      Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se
      ____________________________________________

      Kommentar

      • Fr BuBu
        Användare
        • March 2004
        • 126

        #18
        Ojojoj, fortfarande inte en kvinna i sikte!
        Jaha så har man blivit en skånsk norrbottning då!

        Kommentar

        • Joakim Draktoft
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 7334

          #19
          Kvinnor... gör er hörda om ni är intresserade av att spendera lite tid på ideelt arbete....


          Joakim Draktoft
          f.d Webmaster Ciklid.se
          ____________________________________________

          Kommentar

          • Fr BuBu
            Användare
            • March 2004
            • 126

            #20
            Vi får verkligen hoppas att någon kan träda in och bryta den här trenden att det (nästan) bara är gossar/män/gubbar i leden!
            Jaha så har man blivit en skånsk norrbottning då!

            Kommentar

            • Centurion
              Användare
              • October 2003
              • 210

              #21
              citat:Ursprungligen skickat av Fr BuBu

              Vi får verkligen hoppas att någon kan träda in och bryta den här trenden att det (nästan) bara är gossar/män/gubbar i leden!
              Vill inte vara otrvelig på något sätt, missförstå inte, men jag ser inte vad könet skulle spela för roll för ändamålet?

              http://www.adelgren.se/akvarium/

              Kommentar

              • Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

                #22
                citat:Vill inte vara otrvelig på något sätt, missförstå inte, men jag ser inte vad könet skulle spela för roll för ändamålet?
                För att visa att vi inte bara är en förening för gubbar kanske? Håller helt med! Fler kvinnor!
                Med vänliga hälsningar

                Ola

                Kommentar

                • deelay
                  Användare
                  • September 2002
                  • 5394

                  #23
                  citat:Ursprungligen skickat av Fr BuBu

                  Vi får verkligen hoppas att någon kan träda in och bryta den här trenden att det (nästan) bara är gossar/män/gubbar i leden!
                  Hoppas isf att det blir pga kunskap och inte pga av kön...
                  Hm isf kanske det borde vara en afrikansk moderator på "Afrikanska ciklider"så det bli helt rätt? eller han kanske ska vara på "övrigt" och sedan en glasmästare som moderator på "Afrikanska ciklider"?? bara en tanke när det endå va på tal.
                  http://www.aquariumstockholm.se/

                  Kommentar

                  • Fr BuBu
                    Användare
                    • March 2004
                    • 126

                    #24
                    citat:Ursprungligen skickat av deelay

                    citat:Ursprungligen skickat av Fr BuBu

                    Vi får verkligen hoppas att någon kan träda in och bryta den här trenden att det (nästan) bara är gossar/män/gubbar i leden!
                    Hoppas isf att det blir pga kunskap och inte pga av kön...
                    Hm isf kanske det borde vara en afrikansk moderator på "Afrikanska ciklider"så det bli helt rätt? eller han kanske ska vara på "övrigt" och sedan en glasmästare som moderator på "Afrikanska ciklider"?? bara en tanke när det endå va på tal.
                    Det tyckte jag var ett mycket konstigt uttalande förståss. Vill man missförstå så kan man ju göra det hur grovt som helst.
                    Det kanske trots att har sin förklaringar att det inte är så väldigt mycket tjejer som uttalar sig här
                    Jaha så har man blivit en skånsk norrbottning då!

                    Kommentar

                    • Ola Svensson
                      Användare
                      • April 2002
                      • 14633

                      #25
                      Jag tycker att vi ska stryka politiken* och helt krasst konstatera att det är trist att det är så låg andel kvinnor som är medlemmar, kommer på stämmorna samt skriver på forumet. Kvinnliga moderatorer tycker jag är ett bra förslag för att komma åt det och fler förslag tas säkert tacksamt emot av styrelsen.

                      *inte för att jag tycker att politik är oviktigt, utan för att vi inte vill ha politiska bråk på forumet
                      Med vänliga hälsningar

                      Ola

                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

                        #26
                        Urvalet har nog inte varit gjort med den minsta tanke på kön, utan mer på vilka personer som ofta besöker forumet och därför kan man få ett forum som fungerar kontinuerligt.

                        Som jag sett det så är det inte speciellt många kvinnor, iallafall inte synligt skrivande på forumet, som besöker forumet ofta och dagligen...men visst kan jag ha fel här.

                        Jag tycker absolut att det finns utrymme för fler tjejer, både som medlemmar och som moderatorer. Skicka in mail och anmäl ert intresse för att arbeta ideellt för ciklid.se...

                        Kommentar

                        • Leopoldi
                          Användare
                          • February 2004
                          • 1082

                          #27
                          Om det nu finns några kvinnor på detta forum så lär dom ju inte bli fler eller synas mer efter ett sånt inlägg som deelay gjorde.

                          Jag vet inte men jag tror inte att moderatorerna är utvalda efter graden av kunskap. Precis som Tricella skriver ovan.

                          Det kanske tom är så att man måste söka upp tjejerna och berätta för dom varför vi vill ha dom som moderatorer.

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

                            #28
                            Tillgänglighet på forumet och kunskap är nog de faktorer som spelar in mest.

                            Kommentar

                            • Leopoldi
                              Användare
                              • February 2004
                              • 1082

                              #29
                              När jag läser http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=657 så ställs inga som helst krav på akvaristisk kunskap.

                              Kommentar

                              • StefanL
                                Användare
                                • August 2002
                                • 10784

                                #30
                                Det behöver inte alltid menas med akvaristiska kunskaper utan kan vara relaterat till kunskap om forum eller specifikt om detta forum, vilket man får om man tillbringat mycket tid under en längre period.

                                Att man är beredd att vara tillgänglig som moderator på detta forum är ju ett kriterie som kanske inte alla kan...eller vill.

                                Personligen så kan jag säga att jag anmälde mitt intresse att vara mer delaktig i arbete med denna förening, och då på ciklid.se, men sedan är det ju upp till ansvariga att se om det behövs och finns plats.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...