grattis grabbar
Nya moderatorer på Ciklid.se
Kollaps
X
-
-
Ännu 1 moderator tillagd.
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Kommentar
-
Kvinnor... gör er hörda om ni är intresserade av att spendera lite tid på ideelt arbete....
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Vi får verkligen hoppas att någon kan träda in och bryta den här trenden att det (nästan) bara är gossar/män/gubbar i leden!
Jaha så har man blivit en skånsk norrbottning då!Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Fr BuBu
Vi får verkligen hoppas att någon kan träda in och bryta den här trenden att det (nästan) bara är gossar/män/gubbar i leden!
http://www.adelgren.se/akvarium/Kommentar
-
citat:Vill inte vara otrvelig på något sätt, missförstå inte, men jag ser inte vad könet skulle spela för roll för ändamålet?Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Hm isf kanske det borde vara en afrikansk moderator på "Afrikanska ciklider"så det bli helt rätt? eller han kanske ska vara på "övrigt" och sedan en glasmästare som moderator på "Afrikanska ciklider"?? bara en tanke när det endå va på tal.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av deelay
Hm isf kanske det borde vara en afrikansk moderator på "Afrikanska ciklider"så det bli helt rätt? eller han kanske ska vara på "övrigt" och sedan en glasmästare som moderator på "Afrikanska ciklider"?? bara en tanke när det endå va på tal.
Det kanske trots att har sin förklaringar att det inte är så väldigt mycket tjejer som uttalar sig härJaha så har man blivit en skånsk norrbottning då!Kommentar
-
Jag tycker att vi ska stryka politiken* och helt krasst konstatera att det är trist att det är så låg andel kvinnor som är medlemmar, kommer på stämmorna samt skriver på forumet. Kvinnliga moderatorer tycker jag är ett bra förslag för att komma åt det och fler förslag tas säkert tacksamt emot av styrelsen.
*inte för att jag tycker att politik är oviktigt, utan för att vi inte vill ha politiska bråk på forumetMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Urvalet har nog inte varit gjort med den minsta tanke på kön, utan mer på vilka personer som ofta besöker forumet och därför kan man få ett forum som fungerar kontinuerligt.
Som jag sett det så är det inte speciellt många kvinnor, iallafall inte synligt skrivande på forumet, som besöker forumet ofta och dagligen...men visst kan jag ha fel här.
Jag tycker absolut att det finns utrymme för fler tjejer, både som medlemmar och som moderatorer. Skicka in mail och anmäl ert intresse för att arbeta ideellt för ciklid.se...Kommentar
-
Om det nu finns några kvinnor på detta forum så lär dom ju inte bli fler eller synas mer efter ett sånt inlägg som deelay gjorde.
Jag vet inte men jag tror inte att moderatorerna är utvalda efter graden av kunskap. Precis som Tricella skriver ovan.
Det kanske tom är så att man måste söka upp tjejerna och berätta för dom varför vi vill ha dom som moderatorer.Kommentar
-
-
När jag läser http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=657 så ställs inga som helst krav på akvaristisk kunskap.Kommentar
-
Det behöver inte alltid menas med akvaristiska kunskaper utan kan vara relaterat till kunskap om forum eller specifikt om detta forum, vilket man får om man tillbringat mycket tid under en längre period.
Att man är beredd att vara tillgänglig som moderator på detta forum är ju ett kriterie som kanske inte alla kan...eller vill.
Personligen så kan jag säga att jag anmälde mitt intresse att vara mer delaktig i arbete med denna förening, och då på ciklid.se, men sedan är det ju upp till ansvariga att se om det behövs och finns plats.Kommentar
Kommentar