Forum segt och struligt...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Forum segt och struligt...

Jag upplever det som om forumet varit lite segt och struligt under ett par dagare...kanske längre.
    Det hakar upp sig när man skriver inlägg och det tar ibland lång tid att ladda upp forum eller ämnen...trots att jag har adsl-uppkoppling.
  • Tobbe_B
    Användare
    • August 2002
    • 299

Samma för mej också ibland kommer man inte ens in
    va menar du me strulit??
    att diskuteras mycke eller inläggen hamnar på fel oså eller?
    Tobbe
    Msn:t__skate@hotmail.com
    Zoonen:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
    Skateboard is not a crime.
    f.d cool men bytt användarnamn

Kommentar

• Stelin
      Användare
      • December 2002
      • 1339

Ja det är likadant här. (Ibland kommer jag överhuvudtaget inte in på ciklid.se)
      //Stefan Lindstedt

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Struligt menar jag med att man kan skicka iväg ett inlägg och få upp ett felmeddelande...och då skickar man det igen (om man råkar ha turen att inlägget är sparat genom att man klickar "back")...vilket sedan resulterar i flera identiska inlägg.

Jag syftar inte på att det diskuteras mycket...i sådana fall skulle jag älska "strul".

Kommentar

• wofflan
          NCS Medlem
          • September 2003
          • 660

har också märkt liknade saker, trots att jag sitter på en fast uppkoppling
          Mvh Fredrik

Kommentar

• Centurion
            Användare
            • October 2003
            • 210

Själv märker jag sporadiskt av att sidan är "nere" vid slumpmässiga tider, vilket troligtvis beror på isp'n som host'ar, och isp har jag fått för mig skulle bytas ut snart så...

http://www.adelgren.se/akvarium/

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

Säkert är det beroende på webbhotellet FS Data eftersom problemen är likartade för Zoopet och vi använder samma webbhotell.
              Varje gång jag klagar på att Zoopet funkar dåligt så vill de inte kännas vid att det har varit något fel överhuvudatget. När jag sedan kan visa på att sidan de facto legat ner flera timmar så säger de ungefär - ojdå, det råkade visst bli ett tillfälligt fel som de lovar inte skall upprepas. Vilket det självklart ändå gör.

Kommentar

• Niclas Larsson
                Användare
                • January 2004
                • 546

men jag tycker problem ökat de senaste veckorna..??
                Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

Kommentar

• Cutekid
                  Användare
                  • January 2003
                  • 3368

Måste också hålla med här tyvärr. Det går fruktansvärt segt emallanåt. Trots fast uppkoppling. Hoppas det löser sig med allt.
                  Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Joakim Draktoft
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 7334

Vi har precis som Zoopet undersökt möjligheterna att byta hotell.

Dock genererar detta ett stort arbete, så det är än så länge på planeringsstadiet, för åtgärd under 2005.

Joakim Draktoft
                    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Kjell Fohrman
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4619

citatock genererar detta ett stort arbete, så det är än så länge på planeringsstadiet, för åtgärd under 2005.
                      Som Joakim skriver så kräver bytet väldigt mycket arbete och sen är det ju också svårt att veta om det nya webbhotellet i praktiken fungerar så mycket bättre.
                      NCS bytte ju för drygt ett år sen eftersom det vi hade tidigare var ännu sämre än det är nu. Så denna fråga är inte den enklaste.

Kommentar

• StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

Man kan dock kolla med referenser och göra en grundlig undersökning innan man bestämmer sig för att byta...

För tillfället så har ju webbhotellet fungerat ganska bra, men jag minns några månader som skapade stor irritation. Att de sedan verkar vara aningen arroganta (Kjells exempel) talar väl inte till deras fördel direkt...

Kommentar

• Niclas Larsson
                          Användare
                          • January 2004
                          • 546

Har jag inte läst nåstans att Zoopet skall byta webhotel, då får vi la vänta och se om zoopetarna tycker att det blir bättre
                          Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

Kommentar

• imported_n/a
                            Användare
                            • November 2004
                            • 572

Varför ligger zoopet och ncs på samma webhotell?Intressekonflikt?Det som är det bästa för kjell o christian(zoopet),är kanske inte det bästa för nordiska ciklid sällskapet?...bara en reflektion,en pik om ni så vill

Kommentar

• roccster
                              Användare
                              • August 2004
                              • 583

Om man ska byta hotell är det viktigt att se över deras åtagande vid eventuella avbrott. Sådana avtal brukar såklart bli ganska dyra om de tex. garanterar en upptid på låt oss säga 99,2% Skulle de inte klara det så är det kompensation som gäller. Alla hotell har idag förhoppningsvis någon form av upptid specificerad (förmodligen otroligt finstilt på ett oläsligt fax). Det tråkiga med dessa är att de anser väl inte att det är viktigt att få upp systemen för en kund som kanske betalar 50kr i mån (ingen aning om vad NCS betalar drog bara till med nåt).
                              MVH

/ Richard
                              http://www.ornemark.com

Kommentar

Arbetssätt...