delfin+rödzebra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chrillo
    Användare
    • February 2003
    • 180

    delfin+rödzebra

    Hej!

    Ska starta upp ett 720liters nu och tänkte ha blå delfiner och rödzebror i det. Har haft dessa fiskar förut. Nu undrar jag hur många av varje jag ska ta? karet är 200*60*60.
    720liter Malawi

    Mvh /Christian
    http://www.akvaristforeningnord.org
  • Taco
    Användare
    • October 2004
    • 64

    #2
    Kul! Jag hade exakt denna kombination för några år sedan i ett 720. Jag startade med 10 "Delfiner" och 5 (2 röda, 3 blå) + 15 Zebror. Det fungerade skitbra. Ända problemet var att Zebrorna åt upp alla yngel som Delfinerna producerade. Zebrornas yngel klarade sig å andra sidan väldigt bra.

    Men som svar på din fråga. Ta i rejält med Mbunas. Jag tycker att en tät population gör dessa fiskar mindre rädda och mindre revirhävdande. Jag tror också det är en fördel för de lite försiktigare Delfinerna. De kompenserar dock ganska bra för sin bristande aggressivitet med sin storlek i sällskap med Zebror.

    Lycka till! Jag blir sugen att starta en ny burk med samma kombination igen.

    Kommentar

    • Orppo
      Användare
      • September 2004
      • 518

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av chrillo

      Hej!

      Ska starta upp ett 720liters nu och tänkte ha blå delfiner och rödzebror i det. Har haft dessa fiskar förut. Nu undrar jag hur många av varje jag ska ta? karet är 200*60*60.


      fina mått på ditt kar

      Kommentar

      • malawi_voodoo
        Användare
        • July 2002
        • 790

        #4
        ee ett 720 brukar ha de måtten..
        /Glenn Wouda

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

        Kommentar

        • Niclas Larsson
          Användare
          • January 2004
          • 546

          #5
          ja och det är ju som han säger fina mått på ditt kar
          Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

          Kommentar

          Arbetssätt...