If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
När jag var i Thailand så hoppade jag in på diverse Internetcaféer (som finns nästan i varje ort av skaplig storlek) för att hålla kontakt med familj och vänner, men även kolla in forumet.
Ibland är internet bra underbart...och billigt! 10-20 bath, eller något sådant, i timmen...
Kanske ni har några tips på vart man ska åka? Vi har funderat på Ko Tao, Similan Islands och Ko Lanta (osäker på stavningen), får se om vi hinner med nåt mer på tre veckor. Man vill ju slappa lite också, inte bara sitta i en buss och ränna runt.
Jag håller med om Koh Lanta! däe kommer jag iaf spendera ungefär en vecka.
Koh Tao är vackert men ganska tråkigt enligt mig, det enda som det igentligen finns att göra där är att dyka men reven är inga höjdare. Vid Koh Lanta / phi phi finns det OTROLIGT mycket bättre dykning och bättre än det är similan så om jag bara hade tre veckor skulle jag hoppa Koh Tao.
Koh Tao ligger ju också lite på fel sida om ni ändå ska till similan / lanta.
Sen är det aldrig fel att spendera några extra dagar i Bangkok, själv kommer jag nog spendera ca 3 veckor där.
Tack för tips, det tål att tänkas på. Ska surra med övriga resenärer också... Vi har väl varit inne på samma linje och jag är den ende som egentligen vill dyka, så vi får nog sikta in oss på lite mer snorklingsvänliga vatten / öar.
Snorkling dåp är det Phi Phi som gäller, Koh Taos snorklingsrev är sen länge total förstörda av Japaner tyvärr.
Bo på Lanta och å snorkla på Phi Phi så kan du som dyker ta dig ut till Hin Daen och Hin Mauang och kolla på mjukkoraller och valhaj / mantor om du hinner med innan dom sticker (slutet på jan början på feb)
Kommentar