Ny avdelning på NCS-forum!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

citat:ja, då blir jag vass i repliken!
    Du är enligt min mening inte det minsta vass i repliken utan mest löjlig - om du har argument för din sak så framför dem istället för att komma med en massa trams.

Internet är inte någon frihetens symbol utan har redan idag mängder av begränsningar av lagar och övervakning av myndigheter. MÄngder av människor år också utestängda från internet pga ekonomiska och/eller okunskap om datorer och bara en lite del av världens befolkning kan njuta av internets "fröjder".
    Tycker att NCS styrelse fattat ett bra beslut och sedan får vi se vad deras utvärdering vid årets slut leder till.

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Jag förstår vad du ville säga, men att säga det på ett nedsättande vis emot de personer som frivilligt ser till att det finns någon som helst ordning på detta forum är lite lågt faktiskt.

Jag tycker inte heller att det ska vara för mycket regler för det kan låsa enkelhet i användande, men faktum är att det finns personer som återkommande strular till det på forum genom idogt irriterande skrivande. Jag vill inte ha det så...

Jag har varit på olika forum sedan 90-talets början och om man skulle strunta i regelverk överhuvudtaget så skulle detta forum snart handla om en massa annat skit än den hobby den är ämnad till. Jag har sett många exempel på icke fungerande forum...
      Forumet är inte menat som ett världsomspännande (ämnesvis) forum utan ett forum för personer som är intresserade av ciklider och akvaristik (med därtill relaterade ämnen).

Ett visst regelverk är tyvärr nödvändigt, men sedan kan man alltid diskutera huruvida det regelverk som nu satts upp gällande fotoavdelningen är bra eller inte...jag tycker dock att det är väl värt att utvärdera.

Kommentar

• Tommy K
        Användare
        • May 2002
        • 309

Kjell Fohrman, vad det gäller ditt sätt att agera på Internetforum så har jag sett tillräckligt att det på "Zoopet". Därför väljer jag att helt ignorera ditt inlägg. Jag tycker det är bedrövligt det du skriver. "Löjligt" och "trams" - tack ska du ha! Vad det gäller nästa år så kan du strunta att skicka något inbetalningskort till mig. Jag betackar mig och tycker det är synd att en person med din inställning har så stort inflytande över NCS.

Kommentar

• Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

citat:Vad det gäller nästa år så kan du strunta att skicka något inbetalningskort till mig.
          Vad jag vet så har du ändå inte anmält dig till Zoopet Plus så det är knappast ändå aktuellt att skicka något inbetalningskort till dig.
          Om du menar att NCS inte skall skicka något inbetalningskort till dig så förstår jag inte vad du är ute efter. Eller sträckte sig inte ditt gnäll över inskränkningen på frihet längre än att du inte kunde acceptera att bli motsagd av någon som bara är en vanlig medlem i NCS. I så fall är det en konstig inställning till frihet.

Kommentar

• Tommy K
            Användare
            • May 2002
            • 309

Zoopet Plus - aldrig i livet...
            "Löjligt", "trams" och nu "gnäll"... Kör hårt Kjell. Du håller stilen som vanligt, precis som på "Zoopet". Och Tricella - tänker du inte säga till honom??? Tycker han leder oförskämdhetsligan klart vid det här laget.
            Och vad det gäller NCS anser jag att det lika bra att bryta medlemskapet, jag sympatiserar inte med styrelsen. Ska det viktigaste föreningen har, forumet, stängas för allmänheten utan giltiga skäl så har man slagit in på en väg som jag inte tänker följa med på.

Kommentar

• Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

citat:Ursprungligen skickat av Tommy K

Och vad det gäller NCS anser jag att det lika bra att bryta medlemskapet, jag sympatiserar inte med styrelsen. Ska det viktigaste föreningen har, forumet, stängas för allmänheten utan giltiga skäl så har man slagit in på en väg som jag inte tänker följa med på.
              Om du anser att den bästa vägen att påverka är att avsluta ditt medlemskap så får det stå för dig. Styrelsen är vald av medlemmarna, kan du inte acceptera styrelsens beslut får du komma på årsmötet och framföra dina åsikter. Vi samlar kontinuerligt in synpunkter från medlemmar och har därefter fattat ett beslut, alla medlemmar kan inte alltid vara överrens om vad som är bäst.

För min del är medverkan i den här diskussionen nu avslutad. Ett beslut är taget och nu är det dags att utvärdera hur det fungerar.
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Tommy K
                Användare
                • May 2002
                • 309

Då får saken vara avgjord och jag väljer att avsluta även min medverkan i denna diskussion och kommer inte att förnya mitt medlemskap inför nästa år. Tack alla för trevliga diskussioner på det "öppna" forumet och lycka till med det "stängda".

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

Tommy K: Jag är ingen moderator och jag ser inte att Kjell skrivit något annat än att han tyckte ditt inlägg var löjligt (eller kanske du syftade på omvänt - att jag skulle ha förolämpat dig?). Det är ju hans åsikt om ditt inlägg och är inte riktat emot dig som person. Däremot kan jag se nu att du riktar personligt emot Kjell...av någon anledning så attackerar du honom som person och som del i NCS (Kjell har avgått från styrelseuppdrag) och sedan blandar du även in Kjells förehavande på Zoopet i denna diskussion.

Jag anser också att ditt "Nej - Micke och ni andra "f d ordningsmän i skolan" som hittat på detta" var totalt omotiverat och helt befängt i en seriös diskussion. Det är att förlöjliga de styrande i NCS och moderatorerna och det ställer jag sannerligen inte upp på.

Man kan ju undra varför du nu skriver att du tänker sluta som medlem i denna förening? Kan du inte hålla en diskussion utan att det går till dessa ytterligheter?
                  Ingen har klankat ned på din åsikt direkt, utan mer på ditt sätt att framföra det på...

Sedan kan jag verkligen dementera det du skriver (utan att vara med i styrelsen eller ens vara moderator)...Forumet kommer även fortsättningsvis att vara ÖPPET för alla som vill vara medlem på forumet (ciklid.se och ej NCS).

Det som är på tapeten här gäller ju [u]endast fotoavdelningen </u>på forumet...inget annat!

Jag tycker personligen att det är tråkigt när någon väljer att avbryta sitt medlemsskap på NCS enbart grundat på meningsskiljaktigheter i ett ämne här på forumet. Jag hoppas att du omvärderar ditt beslut och att du inte glömmer hobbyn som ju är anledningen till att vi alla egentligen är här och skriver...inte diskussioner och reglernas vara eller icke vara.
                  Om man ska kritisera styrelsen så tycker jag iallafall att man ska vara saklig och själv vara beredd på att anstränga sig att finna lösningar...inte bara "sparka och spring".

Kommentar

• Ola Svensson
                    Användare
                    • April 2002
                    • 14633

I en annan tråd som startades någon dag innan den här av en ren tillfällighet så skrev jag:
                    citat:För några år sedan hade vi en hysteriskt hetsig debatt i den här frågan så jag uppmanar alla att verkligen anstränga sig för att inte missförstå varandras svar, och inte hugga in på delar av svar med Hallå, så ser inte världen ut! (underförstått - din idealistiska fåne) eller Internet är fritt! (underförstått - ditt egoistiska äckel).
                    Jag måste vara en reinkarnerad Nostradamus!

Tråden finns på http://www.ciklid.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8692 och det här inlägget är skickat ang. gigantodebatten, inte gällande något enskilt inlägg eller person.
                    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• defdac
                      Användare
                      • April 2002
                      • 865

Kanontråd Ola. Den hade jag missat. Håller med dig fullt ut. Talande jämförelse med tidningsförsäljningen på tågen

Ralph: Jag kommer aldrig gå med i NCS eftersom jag inte är intresserad av fisk. Min hobby (växtakvaristik) tangerar egentligen bara vid er hobby dels utrustnings/kemi-mässigt och fotomässigt.

Det känns lite som jag borde ha dåligt samvete för att jag utnyttjar en pytteliten del av den stora informationsmassa som finns här, men tyvärr har jag inte det. Inte ett dugg faktiskt. Tvärtom är det ganska kul att jobba lite över gränserna att dels ge er lite inblick i växtakvaristens vardag, men även att få se lite schyssta firrar som jag aldrig kommer lära mig namnet på

Vill ni stänga ute mig blir jag ledsen och avundsjuk och börjar lobba för att ni inte ska bli så introverta, även om akvariehobbyn lätt blri sådan.

Det verkar som jag lyckats lite iaf.
                      http://www.defblog.se

Kommentar

• jarinen
                        Användare
                        • April 2003
                        • 1888

Oj då! Vilka överreaktioner det sker i tråden, snacka om att vara enögd eller ha ett alldeles för stort ego när man till höger o vänster förolämpar folk och gör en "höna av en fjäder" näe förresten, en hel förort av samma fjäder. Sedan så känner man sig förolämpad för att bli motsagd. Inte lite höga krav man har när man förväntar sig kunna förolämpa allt o alla utan att bli dementerad.

Jag tycker vi ska närma oss det här nya med en viss skepsis men ändå se vad det kan bli av det, det kan nog bli bra i slutänden.

Mvh Jari

Kommentar

• deelay
                          Användare
                          • September 2002
                          • 5394

Detta är knappast något nytt att man delar upp siter/forum för olika typer av användare men resultatet blir i princip alltid samma.Jag har sysslat ganska mycket med den här typen av frågor inom gamingsiter där vi för en del år sedan testade ganska många olika saker och uppdelningar som visade att det inte va alls bra pga att folk sökte sig till siter/forum utan låsta delar.
                          För den som får tipset att joina genom en vän eller liknande och redan då vet att man måste vara medlemm så spelar det mindra roll men för dom som sitter o surfar o kommer in på sidan av en typ tillfällighet så brukar det ha en mer avskräckande effekt tyvär, jag behöver bara se på mig själv, kommer jag in på en sida som har låsta delar brukar man gå vidare för man vill ofta ha svar "nu" på det man söker och det är ofta av just den anledningen man söker info på nätet.
                          http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

Om man ska vara lite småpetig (vilket jag ju aldrig annars brukar vara) så tycker jag nog att de där ikonerna med hänglås på ciklid.se´s framsida ger lite dåliga vibbar (kopplas ju även samman med stängt ämne av andra orsaker).
                            Kanske bättre att hitta en ikon som ger lite mer glädjetankar än vad ett hänglås gör...
                            Som sagt en småpetig sak...men ändå kanske viktig på sitt ringa sätt.

Kamera-ikon eller en vanlig stjärna?

Kommentar

• Kjell Fohrman
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4619

citat:Om man ska vara lite småpetig (vilket jag ju aldrig annars brukar vara) så tycker jag nog att de där ikonerna med hänglås på ciklid.se´s framsida ger lite dåliga vibbar.
                              Tycker jag med och det är ju dessutom krångligt att man hela tiden måste logga in när man skall gå in på den nya avdelningen.
                              Fast detta är ju ändå snart historia eftersom styrelsen beslutade enligt alternativ två och då försvinner ju ändå bägge dessa saker med automatik.

citat:Jag måste vara en reinkarnerad Nostradamus!
                              Ja om du skulle bli utan jobb någon gång så kan du ju alltid satsa på att bli "spådam"

Kommentar

• Torsten
                                NCS Medlem
                                • September 2002
                                • 647

Alt. 2 innebär att alla kan läsa men bara medlemmar skriva, eller?

Eftersom jag angivit ett medlemsnummer i min profil så skulle väl Forumet då se att jag faktiskt ÄR medlem, då skall ju inte det behövas ett lösenord till för oss som är medlemmar..

Är jag helt ute å cyklar nu?

Samma lösenord till alla känns ju mindre smart ur säkerhetssynpunkt. Sen kanske det finns en vinst för att man då får "nytta" av lösenordet som skickas ut en gång om året, men den vinsten kan inte vara stor..

Kommentar

Arbetssätt...