oseriös säljare på ciklid.se?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lisabeth
    Användare
    • December 2012
    • 124

    oseriös säljare på ciklid.se?

    Tyvärr stöter men på dom ibland fast man tror alla om gott.
    För några veckor sedan svarade jag på en annons om Botier på ciklid.se vi gjorde upp om pris ,plats och dag när vi skulle träffas men ej tid då säljaren skulle köpa akvarium och ej visste exakt tid.Dagen innan ringde och SMS:ade jag säljaren men inget livstecken,har ej ännu fått ett svar på varför jag inte fick köpa några Botier kanske fick han bättre betalt av någon annan men vi satt hemma hela den lördagen och väntade på att han skulle höra av sej.NU har samma säljare haft både mangrowirot och malar på annons men inte vågar jag göra upp om något köp igen.Blev både ledsen och besviken.Även om säljarens resa till karlskoga den lördagen blev inställt så har jag inte långt till Filipstad.
    Besviken LISA
    PS.Har även på Ciklid.se träffat toppen säljare!!!!!!!ds
    lisa
  • johmi
    Användare
    • October 2004
    • 4

    #2
    Om jag var du skulle jag skulle jag kontakta David Johansson på ncs och tippsa honom om denna oserösa säljare på ciklid.se. Antingen så att säljaren kan ge en förklaring till det skedda eller att den nya annonsen tas bort.

    Tråkigt att sådant här ska behöva ske...
    /Mikael

    Kommentar

    • Johan
      Användare
      • August 2002
      • 3029

      #3
      vid upprepade fall så ska de förbjudas att annonsera, tycker jag. jag hade en liknade grej, en snubbe från oskarshamn skulle köpa mina röda texas. han komm o kollade på dem skulle ha dem. gick till statoil för att ta ut deg, kom ej tebax, där stod jag med fiskarna i påsar o väntade som ett fån. och jag hade hålt dem enbart för honom. finns gott om puckon.

      Kommentar

      • GoSatta
        Användare
        • February 2003
        • 1686

        #4
        hahah ja då måste man vara nästan sjukligt konflikträdd =) "nej jag vågar inte säga att jag inte vill ha dom så då flyr jag", vilka människor det finns =)
        /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
        http://www.gosatta.org

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

          #5
          Jag håller med om att det är dålig stil att inte stå för sina ord. Tyvärr är detta ett vanligt problem inom all privatannonsering och inget specifikt för NCS. Hur skulle vi rent praktiskt kunna stänga ute oseriösa annonsörer? Vem avgör om personen ifråga är oseriös?
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • Johan
            Användare
            • August 2002
            • 3029

            #6
            typ som o lisbeth mailar dig om namn på annosören. du varnar, händer det igen så banna.

            Kommentar

            • Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

              #7
              citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren

              typ som o lisbeth mailar dig om namn på annosören. du varnar, händer det igen så banna.
              Hur vet vi att personen ifråga är oseriös och att han inte har fått förhinder? När ord står emot ord, vem ska vi lita på? Vad hindrar oseriösa personer att annonsera igen med annat namn?

              Med menar du med "om inget händer", att vi inte får en godtagbar förklaring eller?

              Jag har varit med om ett liknande exempel många gånger när jag har annonserat i dagspress. Presumtiva köpare som ringt och sagt att dom ska komma och titta och så har dom inte dykt upp. Ska jag då be tidningen stänga av dessa oseriösa personer?
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

              Kommentar

              • Christer T

                #8
                Det här är väl ca ett år sedan nu. Jag hade mailkontakt med en kille som sålde några böcker. Jag fick köpa dom och vi hade gjort upp om priset. Frågan var bara när jag skulle kunna komma och hämta dom. Då kom ett mail att dom var sålda. [:0]

                Kommentar

                • Johan
                  Användare
                  • August 2002
                  • 3029

                  #9
                  man kan dra allt till sin spets, men det kan ju vara bra kanska att ha dessa uppskriva så om det händer upprepade ggr. samma sak som om någon spammar eller betersig illa så kan man ju oxå "anmäla klagomål"

                  Kommentar

                  • Henrik Dehlin
                    NCS Medlem
                    • September 2002
                    • 1913

                    #10
                    Man kanske skulle ha som på Ebay typ?..Att det står i % hur bra säljaren är..Dock väldigt svårt eftersom man inte måste vara medlem för att lägga in annonser ..

                    Och det är absolut inte bara ciklid.se som har oseriösa säljare,och det är nog omöjligt att bli av med sånna...

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4619

                      #11
                      citat:typ som o lisbeth mailar dig om namn på annosören. du varnar, händer det igen så banna
                      Inte för att jag misstror Lisbeth men oavsett vilket så måste då först den andra personen höras. Det blir som en slags minirättegång - vilket innebär en massa jobb för styrelsen.

                      Det som hände är väl för övrigt inte alltför ovanligt. Jag har själv åtskilliga gånger råkat ut för liknande saker. Annonserade t.ex. ut några akvarier för nått halvår sen och åtminstone hälften av de som ringer och säger att de skall med 100% säkerhet ha akvariet dyker aldrig upp. Retfullt visst, men inte så mycket att hetsa upp sig för.

                      Kommentar

                      • Johan
                        Användare
                        • August 2002
                        • 3029

                        #12
                        man behöver ju inte leka polis men , tycker med allrätt att man kan höja ett litet finger åt personen.

                        Kommentar

                        • Micke
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9579

                          #13
                          citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren

                          man kan dra allt till sin spets, men det kan ju vara bra kanska att ha dessa uppskriva så om det händer upprepade ggr. samma sak som om någon spammar eller betersig illa så kan man ju oxå "anmäla klagomål"
                          I många annonser finns bara telefonnummer, ska moderatorn då ringa runt och kräva förklaringar av personer som anmälts för dåligt beteende?

                          Att jag drar det till sin spets tycker jag inte, det är så det fungerar. Folk klarar inte av att visa hänsyn till andra utan utnyttjar allt så långt det går.
                          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                          Kommentar

                          • Micke
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9579

                            #14
                            Jag får ofta löfte om artiklar till Ciklidbladet som aldrig införlivas, ska vi stänga ute dessa "oseriösa" artikelskrivare från NCS []?
                            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                            Kommentar

                            • Johan
                              Användare
                              • August 2002
                              • 3029

                              #15
                              ja ska man titta serisöst på det o för att säkra upp annons sidan så kan man tex registera sig att alla uppgifter måste fyllas i. som tex namn adres o tel, längre fram för att göra det ännus säkrare är att bara medlemmer får annonsera. men det ska givetvis inte göras om det inte finns "underlag" för det.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...