Mm... man kanske skulle slå till! Sätter ju upp ett 900 L om några veckor. En liten sväng förbi lagret kan vara lagom då...
Påfågelsaborre - Cichla ocellaris
Kollaps
X
-
-
man har ju hört lite historier om deras matvanor di där bjässarna
hoppas alla har sett PeackockBass (Neal) video när han matar sina 4-5 Cichla med två hinkar guldfisk ... de försvinner på ett par tre sekunder.
EDIT: hittade filmen
fish r friendKommentar
-
-
Ok....nu vet jag vad feeding-frenzy är för något...=)
Det känns om dom skulle käka sten om man slängde åt dom.Kommentar
-
-
Ojoj, vore intressant att få en sån där på kroken... Champisarna hemma blev helt plötsligt rätt slöa.Kommentar
-
Då blev man ännu mer sugen hade glömt bort den där filmsnutten....
Hoppas de inte irrar omkring i karet på samma energiska visAnders LKommentar
-
-
På Danmarks akvarium finns det Cichla (vilken art det är har jag ingen aning om, men stora är de). De går i ett av jättekaren längst in i hallen, mellan haj- / sköldpaddskaret och pirayakaret.
Förmodligen endast intressant för de som bor i närhetenÅter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av jinnarparen
På Danmarks akvarium finns det Cichla (vilken art det är har jag ingen aning om, men stora är de).Kommentar
-
Kollade på Daniels filmlänk och klickade sedan på next för att se nästa film.
och vad ser jag, jo en urtjusig Nandopsis Tetracanthus. Det är tur att man just fått tag på 15 st så att man kan säkra sig en stor sådan i framtiden
Övriga filmer är riktigt roliga att se på också, man kanske skulle skaffa sig en pool och ha i garaget.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Hm.. såg att det fanns fler filmer med påfåglarna i plaskpoolen, och undrar om lyrören kommer att palla motsvarnade intensiva aktivitet i ett akvarium! Livliga firrar..Anders LKommentar
-
men va? jag har ju dessa firrar!Matvrak så det smäller,alltid först på levande foderfisk,mina var dock lite små så en av dom vart uppäten av en jaguar:-(.Kommentar
-
Coola men varför går videorna så jäkla segt hos mig, hackar och lever trots snabb uppkopling.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Cutekid
Coola men varför går videorna så jäkla segt hos mig, hackar och lever trots snabb uppkopling.
/LasseKommentar
Kommentar