If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag var ute en sväng i lokalen nyss & klippte till fina bitar av alaska polloc. högg in som vanligt, men spottade ut.
Jag tror bestämt att de är lite bortskämda.
Det är räkor och levandeföda i form av snabba fiskar verkar det som de vill ha.
[u]HEJ ALLA GLADA!</u>
Fatta vad denna tråd tvärdog. Synd för det väcktes nog ett stort intresse hos många. Jag har en polare som köpte tre 6cm. yngel Men men, till min fråga...
Kan man spara ner filmen på sin hårddisk. När jag högerklickar och "sparar mål som" etc. så sparas det bara som en genväg...
Svintrist - hjälp mig om det går...
Det var inte jag ,som skrev det där ,så jag raderade texten !
Jag hadde några vänner på besök (sent in på morgontimmarna); och
vid något obemärk tillfälle, så måste någon av dem ha lyckats slinka in raderna... (jag förstår inte heller poängen..,det kan ha något med bilden på din profil att göra ? Jag vet inte.. -Beklagar incidenten)
frågan är om man inte skulle skaffa ett större kar endast för att så smånigom införskaffa sig ett par sådana ) ... man blir lite lätt sugen när man ser videoklippen... verkar enorma!
Hur stort kar kan tänkas duga till ett par sådana jättar?
Det var inte jag ,som skrev det där ,så jag raderade texten !
Jag hadde några vänner på besök (sent in på morgontimmarna); och
vid något obemärk tillfälle, så måste någon av dem ha lyckats slinka in raderna... (jag förstår inte heller poängen..,det kan ha något med bilden på din profil att göra ? Jag vet inte.. -Beklagar incidenten)
-Mr.Fish-
Tjenare!
Ursäkt godtagen! No problemas... Här snackar vi ju fisk och det räcker för mig! Tog bort min fråga med den citerade lilla grodan.
[u]Finns det ngn som har C. ocellaris i större size än 12cm..? </u>Vore roligt att höra om denna art... Tänk om ngn med FI's skrivariver kunde dela med sig...
Mina Cichla Ocellaris är från ca 14cm till 18cm nu, jag har 6 stycken som funkar i stim, dom har bestämt en rangordning och verkar inte bråka speciellt mycket.
och om dom bråkar så blir det aldrig skador utan dom hotar mest varandra.
Angående matning av dom så visst, jag vet ingen fisk som är snabbare på att äta stora mängder mat
Ricard: Jag har mina i ett 600 liters kar, sparsamt möblerat med 2 stora rötter samt några stenar.
Dom andra fiskarna i karet är en Gibbiceps som är 40cm, Synbranchus marmoratus (ål) som är ca 50-60cm
Adonis 15cm
Pseudodoras Niger 25cm
Clown Knivfisk som är ca 20-30cm
Alltså bara fiskar som blir hyfsat stora
och visst finns det utrymme för större kar, hade funderat på att handla ett 960 liters eller större när jag råkade se karet jag har nu till salu för en billig peng med bra utrustning som följde med
Na Lazer e Aventura Shop você encontra artigos Vestuário , Calçados e Equipamentos Especializados para práticas de esportes Outdoor como Corrida, Trekking, Overland, Camping, Pesca e muito mais para seu estilo de vida Outdoor !
Var idag i affären här i stan och såg att de hade fått in 10 st Cichla ocellaris!!! Hade ett tomt 375 i lokalen så tvekade inte en sekund. Köpte halva gruppen som är omkring 4 cm. I karet har jag ingen grus, bara lite rötter och några krukor med växter i. Skall pröva denna metod och se om det blir lättare med rengörningen.
Kommentar