ladda hem filmerna så funkar det bättre.
Påfågelsaborre - Cichla ocellaris
Kollaps
X
-
-
citat:Ursprungligen skickat av anli
Finns de överhuvudtaget i akvariesammanhang i Sverige?
Någon som har erfarenheter?
Ser för grym ut.. å vacker dessutom. Ok, det är en stor best men vilket centerpiece i ett rejält kar det skulle bli!
Kommentar
-
Hur faan laddar jag hem dem då?Kommentar
-
Högerklicka och välj "save target as". Även hos mig hackar den och jag har nog snabbast uppkoppling av oss alla (bortsett från Gosatta). Troligen ligger den på en slö server eller liknande (fast det tog mindre än en sekund att ladda ner den).
EDIT: jag blev så konfunderad över att det gick så fort att ladda ner så jag testade igen och nu funkar det utmärkt att bara klicka på länken.
EDIT 2: Aha, titta på filmen två gånger så blir det bra.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
citat:Ola: ja kan förklara varför på nästa träff, orkar inte skriva härMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
Hehe... jag har ju ungarnas 5 kbm plaskpool! Man kanske skulle smälla upp den i garaget (tveksamt om den får plats dock)på frigolitskivor.
Fast är det så kul i längden... känns lite temporärt.
Möjligtvis om man höll några jättebestar i dammen på sommaren och lät de övervintra i poolen på vintern. Det finns många roliga projekt, det är bara fantasin som säger stopp!Anders LKommentar
-
damn det lät hur coolt som helst. fast då får vi nog göra dammen större ...
("vi" för att ja vill hjälpa till .. har man inte utrymme själv får man tatta i andras projekt)fish r friendKommentar
-
Äh... 4-5 kbm räcker väl till nåt till att börja med. Nåt borde väl funka... man kanske skulle koncentrera sig påatt gjuta nåt permanent i garaget först innan man petar i dammen.
Fast, det skulle vara nöjet att få se "young squire" Daniel skotta blålera då :Anders LKommentar
-
Det simmar 3st Ocellaris i akvariet nu,Jag hade 5 från början.
Börjar närma sig 10 cm.
När jag kom hem från jobbet för ett tag sen blev jag paff,en liten rackare hade tydligen tokjagat en riotetra under dagen
På täckglaset låg tetran 1dec framför chiclan torkade,de hade hoppat upp ur matningshålet stort som en snusdosa ungefär.[:0]
Den andra som dog,försökte skita ut nåt som såg ut som en ärta ungefär,den blev tydligen helt utmattad,för senare under dagen kom "Oscar" simmandes med den på tvären i käften.
Hoppas nu att dom som är kvar klarar sig bra,för det är verkligen roliga och intressanta fiskar,&snygga blir de när de växer på sig lite.Kommentar
-
-
-
jag har 6 Cichla Ocellaris, jag rekomenderar ett stim på 6 fiskar eller mer, dom rangordnar sig och blir riktigt intressanta att kika på.
Dom skadar inte heller varandra utan det verkar räcka med att dom hotar varandra.
mina är mellan 10-15cmKommentar
-
Kommentar