bra funktioner som även vore bra här.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

    #31
    citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren

    jag tror att använding här har ökat o dragit med sig läsare av ciklidbladet.
    NCS hade faktiskt som flest medlemmar i mitten av 90-talet innan ciklid.se fanns. Det tycker jag tyder på att Ciklidbladet är väldigt viktig för föreningen. Sen förstår jag också att saker förändras med tiden, men jag är övertygad om att CB är huvudorsaken till varför de flesta väljer att bli medlemmar.
    Du har helt rätt i att ciklid.se är en mycket bra reklampalare för NCS.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Johan W
      Användare
      • May 2004
      • 266

      #32
      Hej,

      För ett tag sedan kom jag med ett förlag angående upprättandet av register som innehöll info om vilka fiskar som NCS-medlemmarn håller. Genom denna enkla databas skulle det vara möjligt att söka på en viss art och få reda på om den fanns hos någon medlem. Eller vce versa - om man vill veta vad en viss medlam har för fiskbestånd.

      I sin profil skulle det t ex kunna finnas fält att fylla i sådan information - och att utifrån detta skapa en databas måste ju vara piece of cake för ett datakille.

      Hur ställde sig sig styrelsen tilll detta förslag? Jag förstår att man måste prioritera och lägga de knappa resurserna på det viktigaste - men ett sådan databas skulle jag tycka var mycket värdefull.

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • July 2004
        • 428

        #33
        citat:Ursprungligen skickat av Johan W

        Hej,

        För ett tag sedan kom jag med ett förlag angående upprättandet av register som innehöll info om vilka fiskar som NCS-medlemmarn håller. Genom denna enkla databas skulle det vara möjligt att söka på en viss art och få reda på om den fanns hos någon medlem. Eller vce versa - om man vill veta vad en viss medlam har för fiskbestånd.

        I sin profil skulle det t ex kunna finnas fält att fylla i sådan information - och att utifrån detta skapa en databas måste ju vara piece of cake för ett datakille.

        Hur ställde sig sig styrelsen tilll detta förslag? Jag förstår att man måste prioritera och lägga de knappa resurserna på det viktigaste - men ett sådan databas skulle jag tycka var mycket värdefull.
        Hej! Det tycker jag var ett utmärkt förslag..
        /Lasse

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

          #34
          citat:Ursprungligen skickat av Johan W

          Hej,
          Hur ställde sig sig styrelsen tilll detta förslag? Jag förstår att man måste prioritera och lägga de knappa resurserna på det viktigaste - men ett sådan databas skulle jag tycka var mycket värdefull.
          En artdatabas beslutades redan på årsmötet. Arbetet med att lägga in uppgifter i databasen tilldelades Kjell Fohrman, det abetet pågår men är ganska tidsödande. När den är färdig finns finns det flera idéer på hur den ska kunna användas, där finns bl a ditt önskemål med.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • Johan W
            Användare
            • May 2004
            • 266

            #35
            Okej, vad bra!

            Kommentar

            Arbetssätt...