Hur ska man tolka den termometerliknande skalan som på nåt vis ska symbolisera antalet medlemmar?
"Antal medlemmar" på förstasidan
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
-
-
-
Idag har vi 1254 medlemmar och målet är 1300. Varje del motsvarar 10 personer. Vi går från rött til grönt när målet uppfylls.
Version 2 på mätaren är på gång, vilket gör den något tydligare, samt anger målsättning. Mer diskussioner om den då.
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
-
-
Om någon missat det så är rekordet medlemmar fram till nu 1300..eller som Kjell uttryckte det någonstans..om jag inte missminner mig..."1300 medlemmar eller strax under".
Då är man på den säkra sidan för rekordet om man tar 1301 medlemmar år 2004.
Det vore väldigt roligt, och ytterst välförtjänt, för NCS att slå det gamla rekordet i år!
Det blir nog "tajt" då det inte är så mycket kvar av 2004...men vi får väl göra en Söderbergare och köra ända in i kaklet.Kommentar
-
Om vi hittar minst 47 nya medlemamr innan årets slut så är vi i hamn.
Detta skall inte vara någon omöjlig uppgift då vi ju vet att CB4 är på gång med ett kanoninnehåll.
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Ja, nu ser den lite annorlunda ut, termometerskalan. Men jag tycker inte det är självklart hur man ska tolka den. Var i skalan är målet? Längst ut till höger? Det vita strecket som ligger längst åt höger? Och färgerna, är det dåligt med rött och gult, är det bara godkänt om det blir grönt? Ärligt talat tycker jag att grafen förvirrar mer än upplyser. Siffrorna på antalet medlemmar idag och årets mål säger egentligen det man vill veta.
/HasseKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Joakim Draktoft
Detta skall inte vara någon omöjlig uppgift då vi ju vet att CB4 är på gång med ett kanoninnehåll.
Kommentar
-
Vore det inte på plats med en avstämning på hur många som medlemmar vi verkligen va i NCS per den 31/12 och sedan sänka den där "termometern" (Micke: hoppas inte detta ord ger dig en depression) på första sidan till så många som betalt för 2005.
Vore kul om det funkade så att helt ifylld termometer motsvarar 2004 års siffror, så man ser hur det artar sig...Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Niclas Larsson
Vore det inte på plats med en avstämning på hur många som medlemmar vi verkligen va i NCS per den 31/12
Kommentar
Kommentar