500 neontetror

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PeterW

500 neontetror

Jag vill ha ett stort stim neontetror till mitt kommande akvarium på 300 liter, men har inte råd att köpa särskilt många.

Hur gör man för att odla fram dessa snabbt?
    Jag har ett 60 liter och ett 160 liter akvarium till förfogande!

• petrol
    Användare
    • July 2002
    • 167

Om du ber din lokala akvarihandlare att ta hem 500 små neoner exlusivt till dig (och visar dig seriös / betalning mm) så lär du få ett mycket fördelaktigt pris. Använder mig själv av den metoden när jag vill ha specialvaror. Eftersom akvariehandlaren inte behöver ha varan / fisken "på lager" så brukar de kunna minska sin egen vinst ganska reält. Det alldra bästa tillvägagångs sättet är att själv se var varan finns och ta reda på bestälningsnummret, och bara be handlaren att ta hem varan.

Mvh Petter

Mvh
    Petter
    Nu med ett 3 meters revakvarium

Kommentar

• Mohlin
      Användare
      • May 2002
      • 139

Inte för att det har direkt med ämnet att göra, men kan man ha 500 st neontetror i ett 300 liters akvarium? Fräckt! När jag drar igång mitt igen ska jag satsa på ett stort stim. Hittills har jag bara haft ca 20 åt gången. (Plus andra fiskar)

Kommentar

• Anette
        Användare
        • April 2002
        • 178

Hej!

Ca 2 liter vatten per neontetra rekommenderas så jag tycker det kan bli en aning överbefolkat...

Lycka till
        Anette

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Gå till biblioteket och låna boken "odling av akvariefisk" och följ den beskrivningen. Du borde kunna odla i 60 liter och föda upp i 160. Du borde kanske snarare ställa den här frågan på www.akvarieguiden.nu eller www.zoopet.com

Mvh.

Ola
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...