Denna fina herre fastnade jag för, har aldrig sett den förut.
Snyggaste resp fulaste malawi?
Kollaps
X
-
-
VF finns på akvarieleasingTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Jag har helt plötsligt fastnat för en ny malawi-favorit, pseudotropheus elongatus Chewere......vilken fisk! Jag har tyvärr inga bilder än men oroa er inte, det kommer/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
-
-
Pseudotropheus elongastus, Chewere är en riktigt fin fisk men Metriaclima Zebra, Masinje är min klara favorit!
fulast är nog en icke utfärgad Labidochromis sp HongiKommentar
-
Snyggast enligt mig är Protomelas Taenilatus sp. Mkonde.Experience is something you get right after you need it.Kommentar
-
Shcolsson - den e riktigt fin
Stefan: Den länken i mitten, så såg inte min ut ens i påsen efter 50 mils resa.....den fisken såg inte ut o må riktigt bra eller något. Jag får väl göra nå't åt saken själv och fotografera lite när jag kommer hem./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
chewere kan vara snygg men den är liksom många av psudotropheus och även cynotilapia labila i sin utfärgning-dom växlar hela tiden och just det senare släktet är extrema och det är faktiskt svårt att få vissa hannar att färga ut ordentligt och det är synd för dom kan vara extremt vackra.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
-
lan inte säga vilken som är fulast och snyggast en snygg art är väll auratusen iaf som små!
//tomKommentar
-
Min favvis: dött lopp mellan Didimichromis compressiceps & Demasoni.
Minst min favvis: jag har otroligt svårt för marmalade cats. Jag vet att de är naturliga, men jag får ändå fancy guldfisk-vibbar.
Kommentar
-
Jag kan omöjligen sortera in firrar i "fula" fack. Vet någorlunda vilka favvisar jag har, men fulaste... handlar om vilket kar de går i, konditionen på fisken och vilken miljö de har. Lurigt.
Har tidigare haft samma inställning som Mike när det gäller Marmalade, men har ändrat mig på sistone. Tycker i nuläget att de är rätt fräcka. Minsann.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar