Vilka monster du har wilhelm, fin röd färg på den tilltufsade stackaren.
Påfågelciklid
Kollaps
X
-
-
snygga firra wilhelm...jäkla vilka sår han fått är det från den andra påffen eller Nicaruguensen som leker...vet själv hur det är när min guldsöm hanne avreagerar sigKommentar
-
Det gick 3 oscar i karet och det var dom som bråkade med varandra. Nicaraguensen är alldeles för liten för att åsamka sådana skador på oscarn.
Han har för övrigt repat sig rätt bra nu hos koiarna och har börjat äta igen.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
En liten halvdålig bild på mina oscar.
Dom har växt cirkus 4-5cm sen i slutet på februari
Ska fota mer ikväll så de kommer mer bilder i morgon
Kan också berätta att jag släppte ner sebraciklid yngel för 2 månader sen och trodde dom skulle bli middag direkt.
Såg aldrig av dom mer och tänkte " nänä men dom blev uppätna "
Men ikke då... alla 3 som släpptes ner lever och är typ 1-1,5cm långa
Finns mycket gömställen så det är nog därför dom tycks överleva
Ursäkta att man inte är medlem så jag kan lägga in bilder som syns idrekt
En bild på karet också, ska eventuellt ändra om lite ikväll också
Och slutligen en bild på min fina Bolivianhane :9
Mvh PeterSenast redigerad av Redbullen; 12 April 2006, 15:35.Kommentar
-
hehe där ser man redbullen men dina kanske precis börjar bli sånna där rediga predators...
snygga färger har dom lite ovanligt mörkröda....Kommentar
-
Jag matar dom väldigt mycket också.....en hel näve räkor gör sej gott för dom..
Ja dom är lite halvmörka, sen kör jag ganska mörk belysning..
Mvh PeterKommentar
-
Uppdaterar tråden med lite mått
Mätte igår min största Påffe vid namnet Buck.
När han kom till mej den 27e februari så hade han en längd på 6cm.
Och igår när jag gjorde en storstädning så var han så mycket runt min hand så jag passade på att mäta honom.
Killen har växt jag jag lova....Hela 6cm på ca 2,5månad är lite rädd för att han och hans närmaste kompis kommer bli några riktiga as haha
Dom andra 3 som är något mindre växer lika snabbt.
Dom var igår väldigt nyfikna och var runt mina händer hela tiden och skulle stirra på handen och kolla vad man höll på mej
När jag till slut skulle ner med växter och stenar så var de precis som att dom lekte inredningsgubbar.....dom kollar så allting blir bra och fint, och husse fick aggera lyftkran
Mvh PeterKommentar
-
lite skönt att höra att det inte bara är mina firrar som är galna... de är bara runt tio cm så svallvågorna går inte så höga men det är ett ständigt tjaffsande om vem som egentligen är störst och starkast. Lite snopna var de när 20 cm malen flyttade in och inte var ett dugg imponerad av det kaxiga ligistgänget. den viftade bort dem med svansen när den tyckte att de blev för närgågna.Kommentar
-
ja känner inte igen alls det där...mina halv vuxna ungdomar är rätt ordningsamma dom bråkar knappt gräver inte alls, jo den största grävde för ett tag sen en grund grop mitt i karet vet inte varför...men dom är ju personliga mina verkar respektera karet hur det ser ut...
wow 6cm på 2 månader, en hel näve räkor är du säker att det inte är hummer du matar dom med heheKommentar
-
Ursprungligen postat av Luttja känner inte igen alls det där...mina halv vuxna ungdomar är rätt ordningsamma dom bråkar knappt gräver inte alls, jo den största grävde för ett tag sen en grund grop mitt i karet vet inte varför...men dom är ju personliga mina verkar respektera karet hur det ser ut...
wow 6cm på 2 månader, en hel näve räkor är du säker att det inte är hummer du matar dom med hehe
Nope ingen sån lyxmat här inne....
Började med lite ciklid stick för några dagar sen (kommer inte på det exakta namnet men kan ta reda på det) och jag ser redan liiiiite rödare nyans på allihopa.
Så nu vet jag att dom får i sej lite mer nyttigt hehe
Mvh PeterKommentar
-
Började med lite ciklid stick för några dagar sen (kommer inte på det exakta namnet men kan ta reda på det) och jag ser redan liiiiite rödare nyans på allihopa.
Så nu vet jag att dom får i sej lite mer nyttigt hehe
däremot har jag sätt att när ja ger dom mat så brukar alltid nån snegla mot botten och sakta glida ner för att sedan göra en attack mot mina fem kronors stora stenar (tror la att det är mat) dom blir iaf besvikna varje gång heheKommentar
-
Ursprungligen postat av Luttmm det får du göra körde lite innan med hikari gold vet inte om dom görs längre hittar dom inte i affärerna, iaf dom blev rätt mycket rödare av dessa.
däremot har jag sätt att när ja ger dom mat så brukar alltid nån snegla mot botten och sakta glida ner för att sedan göra en attack mot mina fem kronors stora stenar (tror la att det är mat) dom blir iaf besvikna varje gång hehe
Nu är det Tropical Ciklidpellets jag kör med och kan rekomendera dom starkt.
Blir inte så mycket skit i vattnet som hiraki`s lyckades med.
Hehe ja dom är väldigt roliga dom där fiskarna, vet en av mina förra som fick för sej att ett utskott på en rot var mat du kan ju gissa hur kul det såg ut när han gång på gång attakerade och provsmakade en lång stund..
Mvh PeterKommentar
-
Jag körde med Hikari till mina förra oscar och dom åt inte dom och fick ingen större färgförstärkning.
Nu är det Tropical Ciklidpellets jag kör med och kan rekomendera dom starkt.
Blir inte så mycket skit i vattnet som hiraki`s lyckades med.
vet du om tropical ciklidpellets innehåller Astaxanthin eller nått liknandeKommentar
-
Ursprungligen postat av Luttom dom inte åt dom så var det la inte konstigt att dom inte blev rödare hehe...
vet du om tropical ciklidpellets innehåller Astaxanthin eller nått liknande
TROPICAL jest jednym z najbardziej zaawansowanych producentów w branży zoologicznej, linie produkcyjne firmy należą do najlepszych na świecie. Od ponad 45 lat z pasją wytwarzamy produkty najwyższej jakości, które dostępne są już w ponad 80 krajach.
Mvh PeterKommentar
-
ok gött ska leta upp dom se om dom har dom på nån webshop...
såg igår att mina stora hona hade lite damp på alla fiskar i karet framförallt mot min minst påffe såg lite otäckt när hon gick till attack, hon bet tag i läppen så det blev lite munkamp sen fick hon nog och dängde ner den andra i gruset värsta judokastet, åkte sedan med utspärrade gälar och skakade lite med ryggfenan framför den tredje som gjorde likadant...Kommentar
Kommentar