Ni har väl inte missat denna?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen -
nopes! svårt å missa när han postar på typ 5 av de 6 forum ja frekventerar
han e grym på å fota å den där firren har utvecklat sig bra. Discko-diskus har fått en konkurent, ge plats för disko-Trimacs HÄHÄfish r friend -
Herresatan sikken fisk =) Mer än min Flowerhorn dedär *mata mera*
Kommentar
-
-
En riktig smällkaramell[:p]!
Blir glad om min trimac får någorlunda liknande kropp... fst med trimac-färger
Lite cool med fh:s ändå.Anders LKommentar
-
Jo det där är en grymt vacker fisk, han har dessutom fått yngel med den där hanen och en vacker hona. Jag gissar att han lär nog kunna ta skapligt betalt för avkomman.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Vi har väl minst lika fina fiskar här i sverige eller?
Vänta bara tills mina småttingar blir stora. []
Midasen är redan som 6 cm att få lite snygga färger på fenor och kropp. Dock ingen puckel ännu!Mvh
RobinKommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av robin
Vi har väl minst lika fina fiskar här i sverige eller?
Fast den ser ärligt talat ut som piss jämfört med paradises firre, den verkar också vara korsad med någon vieja eller nåt då den inte har det där härliga underbettet.
Kanske fel tråd att fråga detta men är det någon här på forumet som har en _äkta_ Flowerhorn? En svindyr rackare alltså, köpt från någon seriös odlare? Eller kanske känner någon som har en?Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av FI
Kanske fel tråd att fråga detta men är det någon här på forumet som har en _äkta_ Flowerhorn? En svindyr rackare alltså, köpt från någon seriös odlare? Eller kanske känner någon som har en?
Utveckling:
Slutet på augusti:
10 september
dagsfärskt:
-------------------------------------------
För er som inte sett denna sida: www.flowerhornaquarium.com
Det finns rätt mycket intressant att läsa.Kommentar
-
Nja..jag tycker nog att det känns lite skumt när killen menar att "lip-locks" får fiskarna att vara nästan lika grymma som "Bettas"? Jag menar då resonemanget i: www.flowerhornaquarium.com
Jag vet att han inte riktigt säger så ordagrant men det låter lite trist när man märker att han inte refererar till andra ciklider (vilka i stort sätt samtliga slåss enligt samma hårddragna regler)
Det blir lite...."jag gillar fiskarna för att dom e "hårda och coola-syndrom"...eller?
Fast FH-kulten är ganska imponerande. Jag fortsätter att suga i mig trots att det hela ligger väldigt långt ifrån mitt ursprungliga akvarieintresse.
Kommentar
-
Fredrik: Dennis, på hawaii, kan ju knappast ses som en representation för Flowerhorns som företeelse. FH-entusiaster är inte ciklidister. "Hybrid vigor" (som jag skrivit om tidigare) anses iofs vara possitiva drag på en flowerhorn. Vad är det för fel med att gilla fiskar för att de är hårda och coola fresten?
FI: nej, ingen i sverige har en riktig Flowerhorn vad jag sett på bild eller på något forum eller några listor. Farid (discus.ms) säljer flowerhorns, men efter ett samtal med honom så visade det sig vara hans egenodlade trimachybrider/linjeavlade skräp. Typ som det Laesk har. Med det inte sagt att Laesks fisk är skräp i sig, bara med flowerhorn-mått mätt.fish r friendKommentar
-
Läsk: din lilla linjeavlade trimac tar sig fint ju, bodde du vettigare till så skulle jag åka förbi och norpa den!Anders LKommentar
-
Anli .. hehe ja vet []
dröm på du baraKommentar
Kommentar