Moderatorer och netikett

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr.Fish
    Användare
    • May 2004
    • 1403

    #31
    [quotecitat:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Farligt nära utvisning för hutti nu? Eller vad tycker ni andra forumdeltagare? En frågeställning som passar bra in i ämnet för denna tråd.
    --------------------------------------------------------------------------------

    Min åsikt: Att inte ha fungerande mejl är illa, att ange fel land är inte bra, att skriva att man ska driva med akvarieföreningsnördar är helt OK men lite trolltramsigt (vilket uppenbarligen var meningen). Ett försiktigt påpekande att uppdatera e-postadress samt be personen kolla upp om han/hon verkligen skrivit rätt land räcker till att börja med enligt mig.

    Jag sympatiserar till 100% med Ola ! -Mr.Fish-

    Kommentar

    • Mr.Fish
      Användare
      • May 2004
      • 1403

      #32
      Att komma på tanken att utvisa
      Hutti! Det jag har läst angående hans inlägg ,matchar inte dialogen !
      Är det kanske så att han trampat på fel sten???
      -Hur som helst ,om han blir "utvisad" så tycker jag att det är "helt åt helsike !" Mr. Fish







      2

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #33
        Mr Fish: Jag tror att hutti valde att själv avnotera sig...iallafall enligt ett inlägg här.

        Kommentar

        • Mr.Fish
          Användare
          • May 2004
          • 1403

          #34
          Tricella ! hjälp mej att förstå!!

          Kommentar

          • Tony
            Användare
            • April 2002
            • 4594

            #35
            fisken, det är lätt att förstå. hutti bad vänligt men bestämt i en tråd att han ville få sitt konto struket. RIP.

            Tony Englund

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

              #36
              Mr.Fish:

              Det står på första sidan i detta ämne, skrivet av fd "hutti"...

              citatamtidigt som jag vingade iväg ett mail till forum@.se om att jag vill "avgå" här passade jag på att lattja lite med profilen,för förutsägbar är du miakel,visste du skulle nappa likt en oscar på en fet daggmask,kanske vore dax för en liten humor kurs?Ja om man nu ska va moderator?
              Som jag förstod det så var det en protest emot föreningens regler i forumet, och tycka vad man vill, men de är till för att följas...

              Kommentar

              • skorpio
                Användare
                • October 2004
                • 244

                #37
                Måste bara få lägga in min uppfattning i denna fråga ang. Huttis vara eller inte vara.Tycker både MR fish och kåge har poäng i det dom skriver.Hutti har mycket att komma med och har skrivit mycket intressanta saker att läsa.Att han verkar vara en skojf(r)isk jeppe gör väl inget???..nej tycker jag inte...man kan ta allt med en klackspark tycker jag se det roliga i det..för fyndigt är det ju *L*.
                Att han själv väljer att gå ur kan jag förstå.....nästan häxjakt.
                Regler är till för att följas visst...men tycker nog inte att han brutit mot några....bara skojat till det lite...ser inte att han gått på personattack...utan mer försvarat sin ståndpunkt...så nog tycker nog han har en plats att fylla...både med sitt kunnande och sin humor..tack för mig...annars tack för alla bra OCH sköna inlägg alla andra...ja + Hutti

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

                  #38
                  Det är nog ingen som påstått att hutti inte skrivit bra inlägg också och tillfört detta forum en del. Valet till utträde var nog hans egna...så där borde diskussionen sluta angående en person som inte längre är kvar och inte kan försvara sin ställning längre.

                  Kommentar

                  • spec_mats

                    #39
                    Varför inte införa en tio i topp lista där 1 är värst osv..

                    Kommentar

                    • Björkis
                      Användare
                      • February 2004
                      • 59

                      #40
                      Det här var ju riktigt underhållande läsning!
                      Ett och annat gott skratt, och en del tänkvärt!
                      Delar man ut en smäll, så får man vara beredd på att ta en del stryk oxå! Eller?
                      Personligen tycker jag det fungerar bra som det är!
                      -"Att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man skiter" Arne Anka

                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

                        #41
                        Frågan är väl mer vad forumet är ämnat till...att dela ut smällar till höger och vänster eller diskutera hobbyn på en bra och resonabel nivå? Det finns regler uppsatta för forumet och om användarna inte följer dessa vid olika tillfällen och moderatorerna inte ser till att de efterföljs så blir nog inte forumet speciellt attraktivt.
                        Smågnabb och lite heta diskussioner gör väl inget så länge man håller sig inom ramarna...

                        Nu fungerar det ganska bra på forumet, även om jag personligen tycker att det kunde vara bättre...men så är det ju med allt. Det finns alltid något att förbättra.

                        Kommentar

                        • Tony
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4594

                          #42
                          Vad du ordningsman i skolan Stefan?

                          Det går inte att ha ett flexibelt och väl fungerande forum om precis varenda rad som skrivs skall vara korrekt och belastad med miljoner regler. Forumet fungerar perfekt enligt min åsikt, det som har gjort att det hettat till ett antal gånger är nog just frustration över att folk skall beläggas med munkavle så fort man sticker ut hakan lite.
                          Tony Englund

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

                            #43
                            Jag har aldrig varit ordningsman och det var heller inte syftet med mitt inlägg (smålöjligt att påstå det Tony). Missade du att jag skrev detta?:

                            citatmågnabb och lite heta diskussioner gör väl inget så länge man håller sig inom ramarna...
                            Jag har heller inte förespråkat fler regler (det räcker gott med de som finns)...bara att de nuvarande följs.

                            Munkavlen har jag varit med om, men det har inget med forumet att göra utan mer de personer som inte kan diskutera sakfrågan utan tappar fästet och attackerar personen bakom åsikten istället.

                            Personligen så tycker jag att man skall kunna begära en respektfull framtoning hos medlemmar på ett forum...och det har ju framkommit att en del avstår att tillbringa tid på forumet pga den attityd de möts av här ibland. Så perfekt skulle jag inte vilja påstå att forumet är...men bra nära.

                            Kommentar

                            • Ola Svensson
                              Användare
                              • April 2002
                              • 14633

                              #44
                              Hutti har inte blivit utvisad och jag var i kontakt med honom innan jag avregistrerade honom för att kontrollera att det verkligen var det han ville.
                              Med vänliga hälsningar

                              Ola

                              Kommentar

                              • Mr.Fish
                                Användare
                                • May 2004
                                • 1403

                                #45
                                Jag tackar och bugar Ola ! Jag vill ännu en gång ge er moderatorer en eloge`. Tack för ett väldigt bra utfört arbete ! M.v.h. Patrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...