Moderatorer och netikett

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    #16
    citat:Jag vill gärna se mer av det som Ola gjorde i "Förbannad Fisk" tråden.
    Jag har nu i några trådar mer aktivt påpekat att saker inte är jättetrevligt uttryckt. Är det bra? Helst gör jag det humoristiskt eller kort, men det kan ju misstolkas. Ex på hur jag helst gör det:

    citat:Vilket språk [:0]
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Stelin
      Användare
      • December 2002
      • 1339

      #17
      Jag tror det är bra. Det visar på att här finns aktiva moderatorer och får förhoppningsvis en del att tänka till innan det skrivs något som är för "taskigt". Samtidigt så är det nog inte alldeles lätt att göra detta då det nog kräver en del fingertoppskänsla.

      Vi får nog ett ännu aktivare forum på så sätt med fler som tar sig mod till att skriva här.
      //Stefan Lindstedt

      Kommentar

      • Christer T

        #18
        citaten så kan man tycka att en del är överkänsliga,jag tycker det iallafall,typ nu ska vi diskutera på "professor kalkyl" nivå annars får det vara,strikt,högfärdigt,korrekt.
        Vem har sagt att det ska vara så? Jag hittar inte ett enda inlägg som säger något om sådana restriktioner. Sen råder det ju tydligen delade meningar om vad "högt i tak" innebär. Det du kallar svar på tal gick ju tydligen över gränsen vad jag kunde se i Dokusåpatråden. Om inte moderatorerna finns så tror jag att det ganska snabbt skulle leda till forumets fall eller förfall.

        Jag tycker inte det är ett bra forum om man skrämmer bort nya deltagare. Då blir det till slut ett ganska inskränkt forum med klubben för inbördes....
        Jag tycker inte heller att det är ett bra forum om man inte kan glida lite snett och diskutera något annat än ciklider/akvarium.

        En idé kanske kan vara att ställa sig själv frågan när man skriver ett inlägg i ett ngt infekterat ämne: Skulle jag säga det här om jag stod öga mot öga med den här personen?


        Kommentar

        • imported_n/a
          Användare
          • August 2002
          • 330

          #19
          ja det skulle jag,har täckning för det.

          Kommentar

          • Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

            #20
            citat:Ursprungligen skickat av hutti

            ja det skulle jag,har täckning för det.
            Nu förstår jag varför du enligt din profil har emigrerat till Botswana .
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            • Mikael
              Användare
              • April 2002
              • 347

              #21
              citat:Ursprungligen skickat av hutti

              ja det skulle jag,har täckning för det.
              Kan ju vara värt att notera anledningen till huttis medverkan här i forumet enligt hans profil:

              "driva med akvarieförenings nördar."

              Farligt nära utvisning för hutti nu? Eller vad tycker ni andra forumdeltagare? En frågeställning som passar bra in i ämnet för denna tråd.

              /Mikael Mayer
              Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

              - Lars Falk

              Kommentar

              • imported_n/a
                Användare
                • August 2002
                • 330

                #22
                Samtidigt som jag vingade iväg ett mail till forum@.se om att jag vill "avgå" här passade jag på att lattja lite med profilen,för förutsägbar är du miakel,visste du skulle nappa likt en oscar på en fet daggmask,kanske vore dax för en liten humor kurs?Ja om man nu ska va moderator?

                Kommentar

                • Ola Svensson
                  Användare
                  • April 2002
                  • 14633

                  #23
                  citat:Farligt nära utvisning för hutti nu? Eller vad tycker ni andra forumdeltagare? En frågeställning som passar bra in i ämnet för denna tråd.
                  Min åsikt: Att inte ha fungerande mejl är illa, att ange fel land är inte bra, att skriva att man ska driva med akvarieföreningsnördar är helt OK men lite trolltramsigt (vilket uppenbarligen var meningen). Ett försiktigt påpekande att uppdatera e-postadress samt be personen kolla upp om han/hon verkligen skrivit rätt land räcker till att börja med enligt mig.
                  Med vänliga hälsningar

                  Ola

                  Kommentar

                  • Christer T

                    #24
                    citat:kanske vore dax för en liten humor kurs?Ja om man nu ska va moderator?
                    Kanske vore dags för en liten aning seriositet? Om man ska vara en del av ett dynamiskt och fungerande forum.

                    Kommentar

                    • imported_n/a
                      Användare
                      • August 2002
                      • 330

                      #25
                      mailen funkade när jag skickade mitt avskeds brev iallafall,skynda o kolla så ni blir av med mig

                      Kommentar

                      • Orppo
                        Användare
                        • September 2004
                        • 518

                        #26
                        citat:Ursprungligen skickat av n/a

                        Samtidigt som jag vingade iväg ett mail till forum@.se om att jag vill "avgå" här passade jag på att lattja lite med profilen,för förutsägbar är du miakel,visste du skulle nappa likt en oscar på en fet daggmask,kanske vore dax för en liten humor kurs?Ja om man nu ska va moderator?
                        He,he Ja Oscar tar ju en o annan "daggmask" ibland.(stornapp).

                        Kommentar

                        • Orppo
                          Användare
                          • September 2004
                          • 518

                          #27
                          citat:Ursprungligen skickat av Christer C

                          citat:kanske vore dax för en liten humor kurs?Ja om man nu ska va moderator?
                          Kanske vore dags för en liten aning seriositet? Om man ska vara en del av ett dynamiskt och fungerande forum.
                          Angående nämd akvarist,så tycker jag att denne har tillfogat forumet en hel del seriösa inlägg,jag menar inte bara "bu" eller?

                          Kommentar

                          • Mr.Fish
                            Användare
                            • May 2004
                            • 1403

                            #28
                            Detta är ett citat från ett av mina tidigare inlägg :
                            citat:Jag har mina spelregler klara ! 1/ Aldrig maila någon ,som jag sett rött på ! (och det har lyckats bli några!) -vi gör upp på forumet !
                            2/ Om det handlar om ett "posetivt" budskap t.ex. att knyta kontakt = helt OK !
                            3/ Att hålla sig på "mattan/rumsren" med sina inlägg, (nu reagerar nog några!) men jag tycker i.a.f. att jag "presis" klarat mej i några fall. Det tycker våra moderatorer också, för jag har,hittils klarat cencuren !
                            4/ Vad tycker ni andra ??
                            5/ Fisken hälsar!

                            Kommentar

                            • Orppo
                              Användare
                              • September 2004
                              • 518

                              #29
                              citat:Ursprungligen skickat av Mr.Fish

                              Detta är ett citat från ett av mina tidigare inlägg :
                              citat:Jag har mina spelregler klara ! 1/ Aldrig maila någon ,som jag sett rött på ! (och det har lyckats bli några!) -vi gör upp på forumet !
                              2/ Om det handlar om ett "posetivt" budskap t.ex. att knyta kontakt = helt OK !
                              3/ Att hålla sig på "mattan/rumsren" med sina inlägg, (nu reagerar nog några!) men jag tycker i.a.f. att jag "presis" klarat mej i några fall. Det tycker våra moderatorer också, för jag har,hittils klarat cencuren !
                              4/ Vad tycker ni andra ??
                              5/ Fisken hälsar!



                              Gick han över gränsen eller?

                              Kommentar

                              • Mr.Fish
                                Användare
                                • May 2004
                                • 1403

                                #30
                                Gick han över gänsen eller ? Eh. jag är lite osäker på vad/vem du syftar på, men jag är ju ,som sagt ofelbar, så du måste tydligen snacka i skägget !

                                Kommentar

                                Arbetssätt...