Netikett

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer T
    • July 2024

    Netikett

    Jag har letat på ciklid.se efter Netikett regler och riktlinjer men hittar inga. Är det bara jag eller.....?
  • Mikael
    Användare
    • April 2002
    • 347

    #2
    Möjligen är det följande du letar efter



    Vi kanske får ta att döpa om artikeln och kanske lägga en mer lätthittad länk? Tar upp detta med webansvarig.

    /Mikael Mayer
    Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

    - Lars Falk

    Kommentar

    • roccster
      Användare
      • August 2004
      • 583

      #3
      Borde inte denna ligga som en låst tråd tidigt i forumet? Kanske den redan gör?
      MVH

      / Richard
      http://www.ornemark.com

      Kommentar

      • Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 7334

        #4
        Har som roccster föreslår lagt en låst forumpost under Övrigt, som innehåller denna information.

        Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se
        ____________________________________________

        Kommentar

        • Christer T

          #5
          citat:Möjligen är det följande du letar efter

          http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=657
          Ja, just det menade jag. Men det kanske skulle vara lite tydligare och reglerna kanske skulle hållas efter lite bättre av moderatorerna. Jag inser förståss att det inte är lätt och har all respekt för det jobb dom gör idag.

          Ett par av paragraferna:
          § Negativa omdömen om enskilda personer eller företag.
          § Personliga påhopp eller uppgifter om enskilda personer.
          Jag förstår inte riktigt den första, ok att man inte ska skriva negativa omdömen om enskilda personer men varför skulle man inte få kritisera företag? Okey, okey, okey! Jag vet, vi har haft den debatten nyligen.

          Det här är ju inte direkt något strikt, stelt och 100%-igt sakligt forum, vilket jag tycker är bra. Om någon talar om för mig att jag är pubertal eller mest har filtervadd mellan öronen så kan jag le åt det och eventuellt ge något svar på tal. Men jag kan också mycket väl förstå om andra tar illa upp och om nybörjare rent av drar sig för att skriva i forumet med risk att bli idiotförklarad av någon överlägsen 20-åring som tror att han kan allt om allt och gärna skriver det på näsan på folk. För det måste väl vara från såna den typen av inlägg kommer........eller.

          Mitt förslag är:
          # Översyn och kanske lite uppfräschning av reglerna för forumet. Dom bör kanske också göras lite ner lättillgängliga.
          # Ett par veckors "kampanj" av moderatorerna där man efterlever reglerna och kanske går in och talar om att ett inlägg är på gränsen.

          Kanske skulle det på det sättet gå att få ett lite trevligare forum där alla som vill också vågar vara med?

          Christer C

          Kommentar

          Arbetssätt...