Dokussåpa i världsklass!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr.Fish
    Användare
    • May 2004
    • 1403

Dags att sätta på sej boxnings handskarna...
    citat av Arnold :
    "Ja, jag har förstått att ni två är polare.
    Om man skulle "lacka" ur på fyllan i ett inlägg, så finns det ju alltid en möjlighet att rätta till situationen dagen efter för att återfå förtroendet, eller hur ?" Du Arnold, har du en alkomätare uppkopplad till andras datorer, eller är det bara du som är full ???

"När jag såg detta ämnet kände jag att det var dags att yttra sig, hoppas du ursäktar mig för detta cutekid som har kommit upp i hela 1179 inlägg."
    "För övrigt kvarstår min uppfattning att folk drar sig för att starta seriösa diskussioner här, som även Annmarie nämnde, när det finns en hel bunt besserwissrar som tror dom besitter all kunskap och förlöjligar resten av forumets besökare."
    Vilka seriösa besökare drar sej för att diskuttera på forumet Arnold
    och vilka "besserwissrar" syftar du på ??
    Jag vill slutligen grattulera dej Arnold för en lyckad premiär på forumet !! -GRATTIS-

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

citat:Nä du arnold,ganska svårt att ta dig på allvar ang antalet inlägg här,hela 2 ?Typ komma o påstå saker som du inte vet ett skit om,Typ samma sak som vi gör på jobbet,när det kommer nya anställda som vet allt o lite till,det vi gör det är att ge dom en rungande örfil o lite till,allt verbalt naturligtvis,så brukar allt ordna sig igen(coolt va?)
      Ett praktfullt exempel på inlägg som aldrig borde ha skrivits (finns säkert fler i denna tråd men jag ids inte läsa igenom allt) och som visar att det tydligen finns ett behov av en tråd som denna.

Självklart skall väl även nya få ge sin syn på forumet och tala om varför de drar sig för att skriva i forumet - bara för att man inte skrivit en massa inlägg tidigare så kan man ju ha läst och följt med i diskussionerna en längre tid.
      Inlägg som det ovan leder tyvärr bara till att belackarna får vatten på kvarn.

citatet är ju en person som driver med namn som Ann-Marie och Arnold. kolla när de blev medlemmar får ni se.
      Annmari har varit betalande medlem i NCS under åtskilliga år. Hon har tidigare också varit medlem på ciklid.se men jag (jag var då moderator och satt i styrelsen för NCS) plockade då bort henne eftersom hon gång på gång la in identiska inlägg och inte slutade trots påpekande.

citat:Hur orkar vi lägga ner så enormt mycket energi på att reda ut skuldfrågor eller vad som är rätt och fel på att tycka och inte tycka?
      Håller helt med - jag är lika förundrad.

Kommentar

• Hasse_H
        Användare
        • April 2002
        • 1081

Detta är emot mina principer, brukar hålla tyst när folk sitter o kastar skit på varandra i forumet, det brukar sällan vara nån större mening med att fortsätta peta in bränsle i brasan. Men nu var jag tvungen att skriva när jag känner att intoleransen tar sig upp på helt makalösa nivåer. Att det finns de som ser sig själva som så mycket bättre än andra är för mig obegripligt, ingen nämnd och ingen glömd. Hos vissa personer här verkar det saknas grundläggande respekt för andras åsikter och meningar, ingen nämnd, ingen glömd.

Sansa er nu och diskutera det som förenar oss istället för att kasta skit åt höger och vänster.

Detta var det första och sista inlägget av mig i denna tråd.

/Hasse

Kommentar

• imported_n/a
          Användare
          • October 2002
          • 405

citat:Ursprungligen skickat av Tricella

bs: Varför denna fokusering på person (Annmari)?
          Därför att det är hon som startade tråden med ett påhopp på forumets medlemmar. Dessutom anser jag att annmarie kastar stenar i glashuset å det grövsta.
          Man får väl för f.n tåla lite, eller är det meningen att vi skall övergå till artighetskonversation, vi kanske rent av ska börja titulera varandra så att ingen tar illa upp[?]

Kommentar

• Cutekid
            Användare
            • January 2003
            • 3368

citat:Ursprungligen skickat av Arnold

citat:Ursprungligen skickat av Cutekid

Det är ju en person som driver med namn som Ann-Marie och Arnold. kolla när de blev medlemmar får ni se.
            Det stämmer att jag skrev mitt första inlägg idag. Jag har följt trådarna under en tid utan att ha själv velat ge mig in i diskussionerna.

När jag såg detta ämnet kände jag att det var dags att yttra sig, hoppas du ursäktar mig för detta cutekid som har kommit upp i hela 1179 inlägg.
            Visst godtar jag din ursäkt. Ang att jag har kommit upp i så många inlägg är att jag sitter och glor alldeles för mkt på sidan och internet samt att jag brinner för Tanganyika cicklider. Man vill gärna ge ngn en hjälpande hand och berätta ngt nytt.
            Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

citat:citat:
              --------------------------------------------------------------------------------
              Hur orkar vi lägga ner så enormt mycket energi på att reda ut skuldfrågor eller vad som är rätt och fel på att tycka och inte tycka?
              --------------------------------------------------------------------------------

Håller helt med - jag är lika förundrad.
              Håller absolut inte med...
              Det läggs ned oerhört mycket mer energi på att hålla igång detta forum med intressanta ämnen med skickliga akvarister. Lägger man ned tjafs-trådarna i en bunt och jämför med trådarna som är fria ifrån tjafs så är säkerligen bunten med tjafs försvinnande liten.

Jag tycker det är bra att en diskussion förts om detta.

I övrigt vill jag påtala detta:
              Att Daniel blev exempel här på denna tråd var synd, även om jag inte gillade det som skrevs, då han tillför och har tillfört mycket på forumet. Lika fel känns det, för mig, att jag får "beröm" då jag känner skuld i en del av de trådar som "blossat upp". Det behövs två för att "bråka"...

citat:Man får väl för f.n tåla lite, eller är det meningen att vi skall övergå till artighetskonversation, vi kanske rent av ska börja titulera varandra så att ingen tar illa upp[?]
              Det är väl att gå till överdrift...men man kan ju hålla en god diskussionsnivå utan att det behöver bli mesigt eller otrevligt. Om det skall börja tituleras så får jag väl passa på att ta titeln "troll" då.

Kommentar

• Nyllet90
                Användare
                • October 2004
                • 1133

Min personliga åsikt är att det här är en högst seriöst forum... men lite skoj och gnabb måste man ju tåla...
                Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

Kommentar

• ZakatH
                  Användare
                  • April 2004
                  • 313

hutti, jag snokade runt här på forumet bortåt ett halvår innan jag registrerade mig, på andra forum har jag lurkat i 1-2 innan jag registrerat mig. Så varför skulle det vara rent skitsnack att Arnold gjort det?

Kommentar

• imported_n/a
                    Användare
                    • August 2002
                    • 330

citat:Ursprungligen skickat av ZakatH

hutti, jag snokade runt här på forumet bortåt ett halvår innan jag registrerade mig, på andra forum har jag lurkat i 1-2 innan jag registrerat mig. Så varför skulle det vara rent skitsnack att Arnold gjort det?
                    Genom rena o skära fakta kanske?Nämn några fulheter(utan humor),kan du det?

Kommentar

• Arnold
                      Användare
                      • October 2004
                      • 12

ok, då har jag ventilerat mina åsikter som jag tror många här kan identifiera sig med.

-Vad säger ni om att tända fredspipan och diskutera något roligare nu ?

Jag ska jobba på att komma upp i 1179 inlägg innan jul så jag kan bevisa min seriösitet

-Tack för mig.

Kommentar

• FI
                        Användare
                        • August 2002
                        • 3743

Ta inte allt på så stort allvar. Även ett skämtsamt inlägg kan tolkas som gravallvarligt om orden läses på fel sätt eller om den som skrev inlägget formulerade sig lite fel. Och även tokseriösa inlägg som basuneras ut som fakta är sällan mer än kvalificerade gissningar då det väl kommer till kritan. Min åsikt är ju att vi alla bara är en bunt mer eller mindre glada amatörer som gillar att leka experter.
                        Vill man vara lite skämtsamt elak så kan man säga att om man verkligen behöver VETA nåt så kan det vara bättre att fråga nån gammal och grå akvarist som inte ens har tillgång till dator... Är det okej att höra ett gäng ivriga amatörer gissa sig fram så kan man fråga på ett diskussionsforum... []

Och än en gång, ta inte allt på så stort allvar. Tjafs är inget annat än bortkastad tid. Tiden man lägger ner på att skriva ett argt inlägg får man aldrig tillbaka. Och ärligt talat, hur mycket får man ut av att skriva det? Det är nog bättre både för forumet och för en själv att vakta tungan och låta bli att fingra på "skicka svar"-knappen då irritationen kommer krypandes...
                        Fredrik Isaksson
                        Bildarkivet

Kommentar

• Cutekid
                          Användare
                          • January 2003
                          • 3368

citat:Ursprungligen skickat av Arnold

ok, då har jag ventilerat mina åsikter som jag tror många här kan identifiera sig med.

-Vad säger ni om att tända fredspipan och diskutera något roligare nu ?

Jag ska jobba på att komma upp i 1179 inlägg innan jul så jag kan bevisa mig seriösitet

-Tack för mig.
                          Lamen, nu bevisar du ju hur seriös du är
                          Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Mård
                            Användare
                            • February 2004
                            • 285

Hahaha..måste säga att det är trådar som dessa jag läser igenom från börja till slut.....nog för att det är kul att läsa om vattenbyten osv....men det är när det hettar till som det blir lite roligare. Håller ofta inte med om vad som skrivs men jag ser det som ren underhållning.

Kanske är jag en av dessa besserwissrar som sitter hemma och ser ner på folk som startar allmänt tråkiga, simpla (enligt mig) ämnen. Men säkert finns det en grupp som fnyser hemma vid datorn när jag frågar om mina lobardoi. kankse några CA fanns?

För mig är det ganska självklart att stora odlare inte skriver på dessa forum hela tiden....det är som om jag skulle sitta och skriva på olika hästforum under tiden jag jobbade i stallet...sällan...man tröttnar.

Måste bara säga att om man inte tar forumet och tjafset med en nypa salt så kanske man inte borde skriva heller. Ja, nu har jag sagt min mening, nästan klar.

Måste bara säga Tricella stå på dig tycker att du är en av de bästa på forumet. Orm ja din humor är skön. Sisst men inte minst (kanske måste säga upp mitt medlemskap och gå under jorden ett tag, men det får jag väl ta), Robin du får skriva vart du vill och va du vill spelar ingen roll det är bilden jag kollar på.
                            Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

Kommentar

• Mr.Fish
                              Användare
                              • May 2004
                              • 1403

"citat" av Arnold !

"ok, då har jag ventilerat mina åsikter som jag tror många här kan identifiera sig med."
                              Vad vill du egentligen ha sagt med detta ?? Säg vem du åberopar,så
                              att man slipper gissa !

"-Vad säger ni om att tända fredspipan och diskutera något roligare nu ?"
                              Det är Ok. för mej om du slutar att fabulera ihop skitsnacket om
                              "oss" vi andra på Forumet !

"Jag ska jobba på att komma upp i 1179 inlägg innan jul så jag kan bevisa mig seriösitet -Tack för mig." Hmmmmmmm!

Kommentar

• Kjell Fohrman
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4619

citat:Men kjelle!Tillåt mig då att ilskna till!Som "vanligt?" så verkar det som att du inte hänger med i snacket"är det så?" arnold måste ju få svar på tal,jag tycker att han är helt fel ute,typ han har inte en susning om vad han talar om...Daniel tllför detta forum en hel del,fakta!! och humor!!ATT typ påstå att jag vart med ett tag o kollat,o nu kunde jag inte hålla mig längre för att nu minsann gick det över alla gränser
                                Visst får man ge svar på tal - det handlar mer om sättet att ge det på.
                                För övrigt så tycker jag att man skall betrakta alla som inte skrivit minst 2.000 inlägg i forumet som rookies som egentligen inte alls skulle få yttra sig
                                Fördelen med ett forum är att väl att alla (oavsett akvaristisk nivå och erfarenhet på forumet) skall kunna ställa akvaristiska frågor och även belysa hur de ser på forumet utifrån sin nivå och inte bedömas efter hur länge man varit på forumet.

Kommentar

Arbetssätt...