Dokussåpa i världsklass!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anli
    Användare
    • March 2003
    • 3740

    #31
    citat:Ursprungligen skickat av Tricella

    Även om man tillför oerhört mycket i ett forum så menas inte det att man har gräddfil vad gäller forumsetik. Du kanske tyckte det var roligt det han skrev men det är många som uttryckt sin känsla för det motsatta...och jag tyckte inte att det var speciellt roligt.
    Jag tycker inte om att diskutera enskilda personer, men eftersom detta nu togs upp av Arnold och nu även hutti så kände jag mig manad att skriva lite.

    Jag är givetvis jävig i denna del, men jag måste ändå påtala att det som skrevs där var rejält dåligt. Även om man blir trött på någon enskild medlem eller det som skrivs så finns det ingen anledning till rena raseri-utfall. Jag har förekommit en del i vissa diskussioner och såhär i efterhand kan jag väl erkänna att jag varit dum nog att ryckas med när det provocerats...(lärt mig att låta bli nu då det fortfarande pågår till viss del).
    Jag har väl inte heller uttryckt mig rätt alla gånger, men jag koncentrerar min inlägg på sak istället för person vilket jag tycker skett i vissa trådar.

    Om medlemmar på detta forum uttrycker sin besvikenhet över hur det går till i vissa trådar så tycker jag att man får ta det till sig och försöka göra forumet mer vänligt så att alla som vill kan trivas här. Det är en omöjlig uppgift att radera ut alla meningsskiljaktigheter eller all tjafs, men alla kan göra sitt för att åtminstone försöka.
    Jaha.. då är det dags att köra i gång tjafset till helgen igen. Måste du peta i sånt här ideligen?
    Anders L

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #32
      Vaddå "peta in sånt här ideligen"?

      Vad menar du att det är för fel på det inlägget Anli?
      Jag var även part i det som det länkades till och då tycker jag att jag har rätt att diskutera det...(och med det menar jag att jag delvis var skyldig till diskussionen som blev).

      Sedan är frågan om du vill lägga munkavle på mig eller vad det handlar om egentligen?

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • March 2003
        • 3740

        #33
        citat:Ursprungligen skickat av Tricella

        Sedan är frågan om du vill lägga munkavle på mig eller vad det handlar om egentligen?
        Fat chance att man skulle lyckas med det!
        Det blir bara meningslösa diskussioner och bråk, dvs det som jag vill hävda var historia på ciklid.se
        Nej, nu tackar jag för mig och glider ur denna tråd... den har för mycket trollvarning i mitt tycke.
        Anders L

        Kommentar

        • imported_n/a
          Användare
          • October 2002
          • 405

          #34
          citat:Ursprungligen skickat av Arnold

          Vad Annmari antagligen menar är inlägg av typen Daniel Odell på:


          Jag är själv relativt ny på detta forumet och personligen drar mig för att fråga om något när det finns typer som kläcker ur sig saker som detta.

          Jag förstår dig Annmari till 100%...
          Förstår inte alls, jag garvade gott åt inlägget,lite får man tåla.....[:0]

          Kommentar

          • Cutekid
            Användare
            • January 2003
            • 3368

            #35
            Det är ju en person som driver med namn som Ann-Marie och Arnold. kolla när de blev medlemmar får ni se.
            Carl

            Besök petrochromis.com´s forum:

            http://petrochromis.com/phpbb3/

            Kommentar

            • Arnold
              Användare
              • October 2004
              • 12

              #36
              citat:Ursprungligen skickat av anli

              [quote
              Mycket dåligt exempel! Ett inlägg av någon som råkar lacka ur i speciella omständigheter... och sånt kan ju hända de flesta.
              Att kalla någon för typ, och dessutom göra detta i sitt första inlägg, gillar jag INTE!
              Ja, jag har förstått att ni två är polare.

              Om man skulle "lacka" ur på fyllan i ett inlägg, så finns det ju alltid en möjlighet att rätta till situationen dagen efter för att återfå förtroendet, eller hur ?

              För övrigt kvarstår min uppfattning att folk drar sig för att starta seriösa diskussioner här, som även Annmarie nämnde, när det finns en hel bunt besserwissrar som tror dom besitter all kunskap och förlöjligar resten av forumets besökare.

              Den person som jag anser är mest vuxen och objektiv här och som är ett föredöme anser jag är Tricella som även om han har fel ibland, alltid brukar försöka rätta till situationen och inte lämnar en diskussion utan att har förklarat sig själv.

              Ett stort tack till dig.

              Kommentar

              • deathdealer
                Användare
                • August 2004
                • 1639

                #37
                woff igen...vi lyckades ännu en gång få en brinnande tråd! *asg*
                Tänk om man inte hade en chans att ventliera alla dessa åsikter?

                Grymmt bra forum!!!

                Deathdealer igen
                "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

                  #38
                  Det är just detta som skall undvikas...att kalla folk för olika saker och att bete sig aggressivt på forumet. Det var ju det som var undermeningen med Annmari´s inlägg och jag förstår inte varför det tycks vara svårt att ta till sig det (hur illa man än må tycka om personer här på forumet).
                  Jag struntar i att ni har fått någon sorts glädje i att kalla mig för "troll" (andra gången)...men ändå tycker jag det är ganska bedrövlig diskussionsnivå.

                  Kommentar

                  • Arnold
                    Användare
                    • October 2004
                    • 12

                    #39
                    citat:Ursprungligen skickat av Cutekid

                    Det är ju en person som driver med namn som Ann-Marie och Arnold. kolla när de blev medlemmar får ni se.
                    Det stämmer att jag skrev mitt första inlägg idag. Jag har följt trådarna under en tid utan att ha själv velat ge mig in i diskussionerna.

                    När jag såg detta ämnet kände jag att det var dags att yttra sig, hoppas du ursäktar mig för detta cutekid som har kommit upp i hela 1179 inlägg.



                    Kommentar

                    • imported_n/a
                      Användare
                      • October 2002
                      • 405

                      #40
                      citat:Ursprungligen skickat av Arnold

                      citat:Ursprungligen skickat av anli

                      [quote
                      Mycket dåligt exempel! Ett inlägg av någon som råkar lacka ur i speciella omständigheter... och sånt kan ju hända de flesta.
                      Att kalla någon för typ, och dessutom göra detta i sitt första inlägg, gillar jag INTE!
                      Ja, jag har förstått att ni två är polare.

                      Om man skulle "lacka" ur på fyllan i ett inlägg, så finns det ju alltid en möjlighet att rätta till situationen dagen efter för att återfå förtroendet, eller hur ?

                      För övrigt kvarstår min uppfattning att folk drar sig för att starta seriösa diskussioner här, som även Annmarie nämnde, när det finns en hel bunt besserwissrar som tror dom besitter all kunskap och förlöjligar resten av forumets besökare.

                      Den person som jag anser är mest vuxen och objektiv här och som är ett föredöme anser jag är Tricella som även om han har fel ibland, alltid brukar försöka rätta till situationen och inte lämnar en diskussion utan att har förklarat sig själv.

                      Ett stort tack till dig.

                      Herregud.....................

                      Kommentar

                      • Tony
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4594

                        #41
                        Jovars, ann-maris trådar drar ju upp snittet i seriositet. Ana en skvätt ironi, men en sån onödig tråd.

                        Tony Englund

                        Kommentar

                        • deathdealer
                          Användare
                          • August 2004
                          • 1639

                          #42
                          en fråga till er alla!

                          Hur orkar vi lägga ner så enormt mycket energi på att reda ut skuldfrågor eller vad som är rätt och fel på att tycka och inte tycka?

                          Det är iofs lite roligt när det tar fart, men tänk om trådarna med skötselråd, fiskar och liknande tog samma fart *S*

                          Alla har olika åsikter - detta respekteras från alla håll?...eller?
                          Man har rätt att uttrycka sig på sitt sätt (mitt ganska klumpigt ibland) och andra mycket mer sofistikerat och välskrivet.

                          Jag tycker ALLA har bra inlägg (kanske inte åsikter *S*) men man vågar iallafall säga något, vilket många har visat!

                          Undrar hur det skulle vara om alla dessa viljor, åsikter och personligheter träffades live!?

                          Stefan Larsén i Borås a.k Deathdealer
                          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                          Kommentar

                          • imported_n/a
                            Användare
                            • October 2002
                            • 405

                            #43
                            Om man går tillbaka och läser inlägg av "ann-marie" alias "n/a" så kan man ju undra vem som varit aggresiv. (Ex, avsluta ett inlägg om att man skall byta 50-80% vatten per dag i ett Discuskar med (citat-Det måste ni fatta!!!)

                            Kommentar

                            • imported_n/a
                              Användare
                              • August 2002
                              • 330

                              #44
                              citat:Ursprungligen skickat av Arnold

                              citat:Ursprungligen skickat av anli

                              [quote
                              Mycket dåligt exempel! Ett inlägg av någon som råkar lacka ur i speciella omständigheter... och sånt kan ju hända de flesta.
                              Att kalla någon för typ, och dessutom göra detta i sitt första inlägg, gillar jag INTE!
                              Ja, jag har förstått att ni två är polare.

                              Om man skulle "lacka" ur på fyllan i ett inlägg, så finns det ju alltid en möjlighet att rätta till situationen dagen efter för att återfå förtroendet, eller hur ?

                              För övrigt kvarstår min uppfattning att folk drar sig för att starta seriösa diskussioner här, som även Annmarie nämnde, när det finns en hel bunt besserwissrar som tror dom besitter all kunskap och förlöjligar resten av forumets besökare.

                              Den person som jag anser är mest vuxen och objektiv här och som är ett föredöme anser jag är Tricella som även om han har fel ibland, alltid brukar försöka rätta till situationen och inte lämnar en diskussion utan att har förklarat sig själv.

                              Ett stort tack till dig.

                              Nä du arnold,ganska svårt att ta dig på allvar ang antalet inlägg här,hela 2 ?Typ komma o påstå saker som du inte vet ett skit om,Typ samma sak som vi gör på jobbet,när det kommer nya anställda som vet allt o lite till,det vi gör det är att ge dom en rungande örfil o lite till,allt verbalt naturligtvis,så brukar allt ordna sig igen(coolt va?)

                              Kommentar

                              • StefanL
                                Användare
                                • August 2002
                                • 10784

                                #45
                                bs: Varför denna fokusering på person (Annmari)? Jag tycker att det finns en del att säga angående den stämning som förekommit och vilken jag varit delaktig i ett antal gånger. Jag har givetvis begått fel (tillsammans med andra) i diskussioner och de har mynnat ut i aggressivitet eller ibland rena påhopp. De diskussioner representerar ju inte forumet på något sätt och det är just detta som jag känner oro över. De ämnen som det tjafsats i är ju förhållandevis väldigt få om man jämför med alla de ämnen som det diskuterats hobbyrelaterade frågor. Jag tycker det vore tragiskt om denna lilla klick ämnen stjäl fokuseringen från forumets övriga intressanta diskussioner.

                                Stefan: Jag tror inte att det skulle vara några som helst problem att träffas "live" då ett forum ofta är väldigt svårt att "känna av" personer. Å andra sidan beror det ju också på alla individers olika förmåga att se skillnad på sak och person.

                                hutti: Va?[:0] Menar du att man inte ska få ha någon åsikt för att man endast har 2 inlägg? Menar du att man är mer trovärdig pga fler inlägg? Vad är detta för sätt att gruppera forumets medlemmar? Nu måste jag säga att jag blev förvånad.[]
                                Arnold har ju bara gjort en bedömning på det han läst här och därefter skrivit vad han tycker. Det borde man kunna göra även om man är nybörjare här, eller rutinerad forumräv.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...