Dokussåpa i världsklass!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

    #16
    Det är "extreme dokusåpa" .. populärt förnamn på tv-serier just nu. Förmodligen sista steget innan allt sånt fösvinner i graven, skönt.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • imported_n/a
      Användare
      • October 2002
      • 405

      #17
      citat:Ursprungligen skickat av annmari

      Jäkla tjafs!
      Jag pratade igår med en mycket seriös akvarist ock hans uppfattning om Forumet var Totalt oseriöst, påhopp, kritik av varandras artiklar,inte att man gav varandra något större stöd. Jag är benägen att hålla med honom.Samma intelligensnivå som TV3s Dokussopår.Men det är väl ungdomar som inte hunnit mogna ock som gillar ock tjafsa med andra som skriver där.Fortsätter det kommer fler och fler som jag talat med ock inte vilja skriva där något mer.MVH ANN-Mari
      Vore intressant om Du ville ge exempel på hur Du tycker att forumet ska se ut, så att det når upp till Din och andra "seriösa akvaristers" högintellektuella nivå.

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • October 2002
        • 405

        #18
        Tillägg.
        Vad är Du ute efter??
        Jag gillar det här forumet för att här finns det andra akvarister med ciklid intresse.
        Jag har alltid fått svar och hjälp när jag har frågat. Visst går disskutionens vågor höga ibland och man kan få lite "skrot i skallen", men det får man tåla(bara kul).
        Här samsas akvarister med olika bakgrund som har olika förutsättningar och mål med sin hobby.
        När man gämför detta forum med övriga håller det faktiskt en mycket hög klass. Jag beklagar att Du har en sådan hög mental förmåga att Du tycker
        inläggen är för triviala. Får jag föreslå Mensas forum, det passar Dig nog bättre.
        [xx(]

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

          #19
          Det Ann-Mari syftar på lär nog bl a vara att hon inte blev speciellt vänligt bemött i en annan tråd.

          Jag känner flera som inte klarar av att vara på forum eftersom att det helt enkelt är lite tjaffs ibland (och som ser sin oförmåga att klara av forumjargong och ofrånkomliga ifrågasättande av person och kunskap som problemet snarare än själva forumjargongen och ofrånkomliga ifrågasättandet av person och kunskap). För dessa personer passar e-postlistor bättre än internetfora även om de inser de stora fördelarna med ett forum.

          Sedan finns det ett gäng duktiga akvarister (som jag betraktar som mycket goda vänner) som avfärdar fora som "tjaffs" men det tror jag är för att de inte deltar utan bara går in och kollar några trådar. Forumet är inte för alla men för många.

          Slutligen: de bästa odlarna är döda utifrån axiomet att allt var bättre förr.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • imported_n/a
            Användare
            • August 2002
            • 330

            #20
            [quote]Ursprungligen skickat av Stelin

            Det är väldigt lätt att sitta anonym(oavsett hur väl profilen är ifylld) bakom en dator och spela viktigpetter och skriva sarkastiska inlägg. Och som egentligen bara skrivs pga av något bisarrt "självhävdelsebehov".

            .
            Jovisst är det lätt,men samtidigt så får man ej glömma bort den humoristiska sidan,som ofta missförstås,som ola sa:tänk positivt=ta inte allt så allvarligt,viktigpettern kanske bara driver med dig är det hela världen?

            Kommentar

            • anli
              Användare
              • March 2003
              • 3740

              #21
              citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson

              Det Ann-Mari syftar på lär nog bl a vara att hon inte blev speciellt vänligt bemött i en annan tråd.
              Hmm.. noterade oxå det nyss! Vadan denna icke gentlemanliga stil!
              Nåt gammal groll man missat/glömt?
              Anders L

              Kommentar

              • Fredrik H.
                Användare
                • April 2002
                • 1884

                #22
                Det tråkiga är att Ann-Mari aldrig återkommer med svar i samma tråd. Hon öppnar alltid en ny. Det blir väldigt svårt att bemöta folk som bara slänger in en brinnande fackla och sen drar.
                Fredrik H.
                Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                www.cichlidgallery.org
                www.tropheini.com

                Kommentar

                • jarinen
                  Användare
                  • April 2003
                  • 1888

                  #23
                  Lite tjafs ser jag som ett sundhetstecken för ett forum, värre är det med dessa "troll" som med jämna mellanrum infiltrerar forumet.Såna som bara dummar sig och förmodligen sitter hemma o fnissar när trådarna tar eld. Skulle tippa på att det är gamla bittra forumbesökare som fått sin stolthet sårad som dyker upp i ny mundering eller rättare sagt ingen mundering, för de har aldrig några uppgifter i sin profil. Bli inte en sån Ann-mari !

                  Intelligensnivå som TV3s dokusåpor som omdöme av forumet är ju ett påhopp som är så långt från verkligheten att det inte bör bemötas, utan det är bättre att den som står för omdömet avstår NCS och forumet!

                  Mvh Jari

                  Kommentar

                  • Arnold
                    Användare
                    • October 2004
                    • 12

                    #24
                    Vad Annmari antagligen menar är inlägg av typen Daniel Odell på:


                    Jag är själv relativt ny på detta forumet och personligen drar mig för att fråga om något när det finns typer som kläcker ur sig saker som detta.

                    Jag förstår dig Annmari till 100%...

                    Kommentar

                    • imported_n/a
                      Användare
                      • August 2002
                      • 330

                      #25
                      citat:Ursprungligen skickat av Arnold

                      Vad Annmari antagligen menar är inlägg av typen Daniel Odell på:


                      Jag är själv relativt ny på detta forumet och personligen drar mig för att fråga om något när det finns typer som kläcker ur sig saker som detta.

                      Jag förstår dig Annmari till 100%...
                      men herregud!Daniel tillför detta forum en massa kunskap o humor,försök att förstå detta!!Någon sorts humor måste väl du ändå ha?? Samtidigt så kanske du är ett såkallat troll?Döm inte innan du läst "allt"

                      Kommentar

                      • mrgreed
                        Användare
                        • July 2002
                        • 494

                        #26
                        Hmm är Ann-Marie samma person som "lejonmari"

                        Mvh
                        Danne

                        Kommentar

                        • anli
                          Användare
                          • March 2003
                          • 3740

                          #27
                          citat:Ursprungligen skickat av Arnold

                          Vad Annmari antagligen menar är inlägg av typen Daniel Odell på:


                          Jag är själv relativt ny på detta forumet och personligen drar mig för att fråga om något när det finns typer som kläcker ur sig saker som detta.

                          Jag förstår dig Annmari till 100%...
                          Mycket dåligt exempel! Ett inlägg av någon som råkar lacka ur i speciella omständigheter... och sånt kan ju hända de flesta.
                          Att kalla någon för typ, och dessutom göra detta i sitt första inlägg, gillar jag INTE!
                          Anders L

                          Kommentar

                          • anli
                            Användare
                            • March 2003
                            • 3740

                            #28
                            citat:Ursprungligen skickat av mrgreed

                            Hmm är Ann-Marie samma person som "lejonmari"

                            Mvh
                            Danne
                            NEEEJ, blanda inte in lejonmarie i detta! De e en brutta i kallhäll med centralare... som jag dessutom har köpt en viss schysst fisk av
                            Anders L

                            Kommentar

                            • Centurion
                              Användare
                              • October 2003
                              • 210

                              #29
                              citat:Ursprungligen skickat av mrgreed

                              Hmm är Ann-Marie samma person som "lejonmari"

                              Mvh
                              Danne
                              Nej, jag uppfattar det som att Ann-Marie är samma person som hon som brukade skriva sina fina dagsboksinlägg överallt i forumet...

                              http://www.adelgren.se/akvarium/

                              Kommentar

                              • StefanL
                                Användare
                                • August 2002
                                • 10784

                                #30
                                Även om man tillför oerhört mycket i ett forum så menas inte det att man har gräddfil vad gäller forumsetik. Du kanske tyckte det var roligt det han skrev men det är många som uttryckt sin känsla för det motsatta...och jag tyckte inte att det var speciellt roligt.
                                Jag tycker inte om att diskutera enskilda personer, men eftersom detta nu togs upp av Arnold och nu även hutti så kände jag mig manad att skriva lite.

                                Jag är givetvis jävig i denna del, men jag måste ändå påtala att det som skrevs där var rejält dåligt. Även om man blir trött på någon enskild medlem eller det som skrivs så finns det ingen anledning till rena raseri-utfall. Jag har förekommit en del i vissa diskussioner och såhär i efterhand kan jag väl erkänna att jag varit dum nog att ryckas med när det provocerats...(lärt mig att låta bli nu då det fortfarande pågår till viss del).
                                Jag har väl inte heller uttryckt mig rätt alla gånger, men jag koncentrerar min inlägg på sak istället för person vilket jag tycker skett i vissa trådar.

                                Om medlemmar på detta forum uttrycker sin besvikenhet över hur det går till i vissa trådar så tycker jag att man får ta det till sig och försöka göra forumet mer vänligt så att alla som vill kan trivas här. Det är en omöjlig uppgift att radera ut alla meningsskiljaktigheter eller all tjafs, men alla kan göra sitt för att åtminstone försöka.

                                Jag anser att det är direkt ovidkommande vem Annmari är...eller varit...bättre att diskutera sakfrågan även om Annmari´s första inlägg hade kunnat formulerats annorlunda.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...