Dokussåpa i världsklass!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • October 2004
    • 531

    Dokussåpa i världsklass!

    Jäkla tjafs!
    Jag pratade igår med en mycket seriös akvarist ock hans uppfattning om Forumet var Totalt oseriöst, påhopp, kritik av varandras artiklar,inte att man gav varandra något större stöd. Jag är benägen att hålla med honom.Samma intelligensnivå som TV3s Dokussopår.Men det är väl ungdomar som inte hunnit mogna ock som gillar ock tjafsa med andra som skriver där.Fortsätter det kommer fler och fler som jag talat med ock inte vilja skriva där något mer.MVH ANN-Mari
    bryggan
  • Magnus W
    Användare
    • April 2003
    • 101

    #2
    Tycke och smak är olika. Jag betraktar mig själv som seriös, och jag håller inte med.

    -- MW

    Kommentar

    • Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 7334

      #3
      Flyttar detta till Övrigt, då det inte är Sydamerika-relaterat...

      Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se
      ____________________________________________

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

        #4
        citat:påhopp, kritik av varandras artiklar
        och vad är
        citatamma intelligensnivå som TV3s Dokussopår.Men det är väl ungdomar som inte hunnit mogna ock som gillar ock tjafsa med andra som skriver där
        Snälla, se det här som ett glimten i ögat inlägg, och inte som "påhopp, kritik av varandras artiklar". Fast när jag tänker efter så är det förstås det []

        Det har varit ovanligt tjaffsigt den senaste månaden men det där går i vågor. Jag gissar att det snart (redan) är tillbaka i samma lunk som vanligt.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Stelin
          Användare
          • December 2002
          • 1339

          #5
          Annmari:
          Jo, jag har också hört en del som inte vill skriva ngt här på forumet pga ungefär av de anledningar du skriver.
          Det är väldigt lätt att sitta anonym(oavsett hur väl profilen är ifylld) bakom en dator och spela viktigpetter och skriva sarkastiska inlägg. Och som egentligen bara skrivs pga av något bisarrt "självhävdelsebehov".

          Samtidigt handlar det nog också till viss del om hur man själv skriver och formulerar sig, så ett viss mått av självkritik är nog på sin plats.
          //Stefan Lindstedt

          Kommentar

          • anli
            Användare
            • March 2003
            • 3740

            #6
            Det var väl rätt längesen det var nåt tjafs?
            Har t.o.m. glömt bort vilken tråd det var, och vad det rörde sig om (och vill inte bli påmind heller!).
            Eller ere nå nytt pg?
            Anders L

            Kommentar

            • Zaphi
              NCS Medlem
              • July 2002
              • 5395

              #7
              Många "seriösa odlare" skriver inte här. De byter vatten och matar fiskarna. Det är väl inte svårare än så tycker de. Jag kan dock tänka mig att de läser här, men vill inte synas och skriver därför inte. Det är väl upp till var och en om de vill skriva eller inte, sedan är det upp till var och en och tolka det som skrivs. De som tror att detta forum skulle vara en manual för hur man sköter sina akvarium är mycket fel ute.

              Jag skriver och läser här för att det är kul och för att min akvaristikhjärna aldrig blir mättad Kanske kan jag hjälpa någon, kanske kan jag snappa upp nån bra info då och då, men nån manual är det verkligen inte.

              Vad gäller personliga påhopp så har vi ju faktiskt moderatorer som rensar sånt, så det äv väl inget större problem.
              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

                #8
                Jag har tidigare påpekat att de allra flesta av sveriges bästa odlare inte skriver på ciklid.se och för den delen inte heller i något annat akvarieforum.
                De har väl antagligen annat att göra än att sitta framför datorn, men oavsett vilket så är detta väl tämligen ointressant.
                Eller menar du att bara för att man inte är expert så får man inte skriva i forum som detta. I så fall blir det ju inte många kvar eftersom tydligen inte experterna vill (eller hinner) skriva här och de som inte är experter inte skall få skriva här.
                Men då är det ju i alla fall betryggande att du Annmari skriver här så att den intelektuella nivån på detta forum höjs

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

                  #9
                  Jag tycker inte att det är direkt lämpligt att diskutera intelligensnivåer på besökare här genom att bedöma inlägg som skrivs.

                  Forumet är ett diskussionsforum där det är meningen att man skall diskutera ämnen runt sin hobby. Om alla vore överens om saker och ting och om det endast fanns ett facit hur man sköter sina fiskar, akvarium m m så finns det ju knappt inget mer att diskutera...
                  Jag tycker det är intressant att föra en diskussion med andra akvarister här på forumet då det alltid finns något nytt att lära, alltid något nytt att diskutera.

                  Att det förekommer, och har förekommit, en och annan het diskussion är nog ganska svårt att undvika av många anledningar. Vi har olika erfarenheter av hobbyn, vi är oliktänkande individer och ett forum är väldigt svårt att visa känslostämning i en diskussion. För att understryka sin mening så kan det ibland skrivas fel så det ser värre ut än vad det är...

                  Om "seriösa" akvarister undviker detta forum pga de anledningar du skriver så är det väldigt tråkigt, men frågan är om de är så intresserade av ett diskussionsforum?
                  Det är inte heller så att alla personer gillar att sitta framför datorn och skriva på ett forum, då väljer de hellre att lägga sin tid på annat. Det är ju inte heller så att alla personer gillar att prata i telefon medan andra kan sitta i timmar...en del gillar inte att gå ut på stan..utan sitter hellre hemma och tittar på TVn eller nåt.

                  Visst har det varit tjafsigt emellanåt, det erkänner jag, men att det skulle vara ett överhängande problem som gör att många inte besöker forumet tycker jag absolut är en överdrift.

                  Kommentar

                  • Zaphi
                    NCS Medlem
                    • July 2002
                    • 5395

                    #10
                    citat:Ursprungligen skickat av annmari


                    Jag pratade igår med en mycket seriös akvarist ock hans uppfattning om Forumet var Totalt oseriöst...
                    På vilket sätt är detta intressant? EN akvarist? ciklid.se har många tusen medlemmar, alla akvarister och många otroligt seriösa sådanna...

                    citat:Ursprungligen skickat av annmari


                    ...påhopp, kritik av varandras artiklar,inte att man gav varandra något större stöd.
                    Detta är helt felaktigt. Jag frågade om ett täckglaslimminigsproblem igår (eller idag) och jag fick direkt 4-5 olika alternativ. Det kallar jag stöd, service, handlingskraft och kreativitet.

                    citat:Ursprungligen skickat av annmari


                    Fortsätter det kommer fler och fler som jag talat med ock inte vilja skriva där något mer.
                    Erm ok, är det ett hot? Om du vill skriva eller inte är helt frivilligt...
                    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                    Kommentar

                    • deathdealer
                      Användare
                      • August 2004
                      • 1639

                      #11
                      hej annmari och andra!

                      Det kan bli "lite" rundgång i vissa diskussioner här på forumet, men det flesta har väldigt bestämmnda åsikter som dom ges möjlighet att ventiler på detta stället. jag tycker att det är underbart att det finns ett ställe som man kan tala med andra akvarister på överhuvudtaget :-)

                      Det vore kanske betydligt mer givande att bara tala om fisken, kanske ha ett "korner" där "experter" svarar på frågor osv osv MEN det kan vara både uppfriskande och VÄLDIGT underhållande att se hur folk reagerar på inlägg om ett ämne!

                      Men grunden är som allt annat i livet "Om man inte tycker om att titta på våld, föra en diskussion om t.ex butiker 'blink* eller äta brysselkål, så är man enligt mig dum i ordets rätta bemärkelse om man fortsätter titta/läsa/skriva/äta det man inte tycker om!

                      Nä, gör inlägg, läs och skriv om saker som ni brinner om, och blunda om det är något som inte är tilltalande på detta forum istället för att irritera sig på saken - för att i det tysta sitta och vara förbannad över en sak som man inte kan eller vill påverka ÄR bortkastad tid och energi, för hur mycket man än förbannar något eller någon på "luckan" bidrar inte till något välbefinnande eller någon förändring!

                      Fyfan va gammal jag börjar bli!

                      En massa glad Deathdealer
                      "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                      "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                      Kommentar

                      • imported_n/a
                        Användare
                        • August 2002
                        • 330

                        #12
                        "samma intelligens nivå som tv3:s dokusåpor" VAD ÄR DETTA FÖR NÅGOT?
                        "totalt oseriöst"VA? KAN DU BESKRIVA HUR EN SERIÖS AKVARIST SKA VA DÅ?(himla caps lock!)Jag tycker det finns många seriösa akvarister här,rent av världsklass om man jämför på webben.

                        Kommentar

                        • Ola Svensson
                          Användare
                          • April 2002
                          • 14633

                          #13
                          Slog mig just att man alltid ska se allting från den ljusaste sidan!

                          Inte nog med att NCS, Ciklidbladet, ciklid.se och ciklid.se-forumet är i världsklass (en av världens största ciklidföreningar, en av världens bästa ciklidtidningar, hysteriskt med bilder och artiklar på hemsidan, ett av världens mest seriösa öppna akvaristikforum). Nu kan vi även lägga till att vårt forum har dokusåpakvaliteter i världsklass!

                          Med vänliga hälsningar

                          Ola

                          Kommentar

                          • anli
                            Användare
                            • March 2003
                            • 3740

                            #14
                            citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson

                            Slog mig just att man alltid ska se allting från den ljusaste sidan!

                            Inte nog med att NCS, Ciklidbladet, ciklid.se och ciklid.se-forumet är i världsklass (en av världens största ciklidföreningar, en av världens bästa ciklidtidningar, hysteriskt med bilder och artiklar på hemsidan, ett av världens mest seriösa öppna akvaristikforum). Nu kan vi även lägga till att vårt forum har dokusåpakvaliteter i världsklass!
                            Ja precis, se det från den ljusa sidan!... lite intriger å dispyter är uppfriskande! Annars skulle forumet blir för torrt å trist.
                            En en rejäl fredagsdebatt kan vara veckans höjdpunkt
                            Anders L

                            Kommentar

                            • Centurion
                              Användare
                              • October 2003
                              • 210

                              #15
                              Om detta är en dokusåpa, vad är zoopet-forumet då?
                              http://www.adelgren.se/akvarium/

                              Kommentar

                              Arbetssätt...