Ancistrus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dorner
    Användare
    • March 2004
    • 32

Ancistrus

Hej
    Jag undrar om någon annan har en ancistrus som är agresiv.Min hoppar på det mesta som kommer nära börjar undra om det kan vara han som ligger bakom en del mystika försvinnande av främst pansarmalar.

Jokaim
  • kakapo
    Användare
    • August 2003
    • 60

Har aldrig sett det beteendet på en ancistrus, dock så brukar dom ibland ge tillbaka om dom blir attackerade eller nån annan försöker ta deras mat.
    Om dom har någon aggresion mot just pansarmalar får någon annan svara på som vet.
    / André

Kommentar

• Nyllet90
      Användare
      • October 2004
      • 1133

nja... min är väldigt skygg så, så fort man går förbi akvariumet så gömmer den sig!! lite synd får den e så fin!
      Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

Kommentar

• Norpan
        Användare
        • August 2004
        • 103

Jo, de kan nog vara rätt aggressiva, en av mina ancistrus, då bara runt 4 cm stor terroriserade en dvärgklogroda genom att suga sig fast på den och trycka ned den på botten..nu för tiden jagar den guldbarber om de närmar sig botten och hon är ännu inte vuxen..
        //Jenny

Kommentar

• junne

Är det någon som känner till hur många och vilka ancistrusarter som frekvent förekommer i handeln?

Kommentar

• Johan W
            Användare
            • May 2004
            • 266

Är också sugen på att veta. Många som anges vara Ancistrus dolichopterus sägs ju inte vara det. Är det någon som har koll, eller är det så att man bara ger dem namnet Ancistrus sp. nu för tiden?

Kommentar

Arbetssätt...