nån som är duktig på olympus kameror
Kollaps
X
-
-
citat:Ursprungligen skickat av Cutekid
He he får min digitalkamera i morgon om inte posten fuckar upp det hela.
Kommentar
-
Tja Micke!
Det blev en Casio QV-R 41. En smidig och mkt snabb kompaktkamera med metallhölje, 4 mp och 2" skärm. Jag ville ha en så snabb och smidig kamera som möjligt(ska ha den i andra syften än fiskfotografering också), så jag kör med min systemkamera ett tag till, det brukar ju funka bra.
En sak som jag funderade på som är off topic är att kanske ordna ett litet film galleri på ciklid.se? vad tror ni om detta?
MvhKommentar
-
Jag har en gammal Olympus C-2040 som fick mycket beröm när den kom för 3-4 år sedan. Den ger bra bilder när man tar sånt som står still men rörliga mål är hopplöst. Fisk hinner alltid simma ur bild mellan avtryckning och exponering.
EN VARNING! Min Olympus har uttag för extern blixt. Bra tänkte jag det kommer att underlätta akvariefotograferandet betydligt. For iväg till fotoaffären och jovisst hade dom en sån. den var dock special och den kostade 800 PIX! [:0] kontaktade Olympus som bara konstaterade att javisst den kostar så mycket. Köper hellre ny kamera en en sladd för 800.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Christer C
Jag har en gammal Olympus C-2040 som fick mycket beröm när den kom för 3-4 år sedan. Den ger bra bilder när man tar sånt som står still men rörliga mål är hopplöst. Fisk hinner alltid simma ur bild mellan avtryckning och exponering.
EN VARNING! Min Olympus har uttag för extern blixt. Bra tänkte jag det kommer att underlätta akvariefotograferandet betydligt. For iväg till fotoaffären och jovisst hade dom en sån. den var dock special och den kostade 800 PIX! [:0] kontaktade Olympus som bara konstaterade att javisst den kostar så mycket. Köper hellre ny kamera en en sladd för 800.
Köp annars en sladd och en blixtsko + att kan du köpa en gammal beg blixt på loppis för 20 kr. Funkar kanon och billigt och bra.Kommentar
-
citat:Kostade sladden så mkt?
Köp annars en sladd och en blixtsko + att kan du köpa en gammal beg blixt på loppis för 20 kr. Funkar kanon och billigt och bra.
Kommentar
Kommentar