nån som är duktig på olympus kameror

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

nån som är duktig på olympus kameror

funderar på att köpa en ny
    har idag en olympus uz-2100
    Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom funderar jag lite på, är det någon som har testat den eller som har den.
  • Niklas Olsson
    Användare
    • February 2003
    • 1156

Ett tips på butik och informationskälla om olika kameror...dom är kanon att ha att göra med...
    //Niklas

www.nofoto.se
    Nofoto på Facebook

Kommentar

• Yvve
      Användare
      • May 2004
      • 11

Recensioner av digital kameror.

Skulle inte länken funka gå in på fotosidan.se
      sen produkter välj recensioner.
      Mvh Yvonne

Kommentar

• Johan
        Användare
        • August 2002
        • 3029

om 765 står det MINUS: Ingen af-belysning och följdaktlig dålig fokusering inomhus, ingen bildstabilisering, stativfäste i plast.

men den jag har idag står det inget om. men logiskt så borde 765 var bättre, nackdel är att det inte är en bildstabilisator.

Kommentar

• Johan
          Användare
          • August 2002
          • 3029

Olympus C-8080 verkar ju inte fy skam heller

Kommentar

• Gäst

Här hittar du en hel del närgågna tester som är värdefulla när man står i valet och kvalet. Att räkna in bildstabilisering som ett minus är rätt vårdslöst bedömt, de flesta kameror saknar den funktionen. Är du ute efter att plåta fisk så ska du definitivt välja en med externt blixtuttag. Dessutom är det en STOR fördel om det går att fokusera manuellt, eller en bra låsningsfunktion för att fixera vald fokusering.

Kommentar

• Gäst

Jäklar, snor i huvet - är förkyld och inte riktigt klar i huvet. Länken för tusan http://www.dpreview.com/

Kommentar

• Johan
                Användare
                • August 2002
                • 3029

ja smike så tycker du, personligen har jag haft mycket nytta av den stabilisatorn. om du fick väja mellan 765 o 8080 o skulle plåtat fiskar vilken skulle du tagit.?

Kommentar

• Gäst

Nä, jag menade inte att bildstabilisering var fel på nåt sätt, bara det att väldigt få kameror har det. Valet mellan 765 och 8080 är ju svår för mig att avgöra eftersom jag inte vet vad du prioriterar. 765 har zoomomfånget som sin specialit och troligen ganska basic när det gäller funktioner. 8080 är lite av en semiproffskamera med betydligt fler möjligheter. Så skiljer dom ju en del i pris också. 8080 har externt blixtuttag vilket 765 saknar, vilket man definitivt önskar sig förr eller senare. Med tanke på att 8080 har fler möjligheter hade jag valt den. Sen finns det ju andra märken än Olympus - och då börjar det bli sådär jobbigt evigt beslutande, väljande och jämförande.

Kommentar

• Johan
                    Användare
                    • August 2002
                    • 3029

jo det är lite att välja mellan. då jag har olympus idag så vill jag gärna ha det igen. så man lite lättare hittar i menyerna osv. 8080 verkar trevlig, en kamera som man kan växa lite i, sen så är ju inte 8megapixel direkt tråkigt .

Kommentar

• mats_jn
                      Användare
                      • September 2003
                      • 142

Hej,

här kommer en bra sida:

Hitta din kamera oavsett om du är proffs eller nybörjare. Vi har ett enormt utbud inom foto och video. Årets e-handlare fjorton år i rad på Pricerunner!

Kommentar

• ZakatH
                        Användare
                        • April 2004
                        • 313

Tjo, tror det skall finnas lite info på www.photo.net

Kommentar

• Cutekid
                          Användare
                          • January 2003
                          • 3368

Den här sidan är bäst utav alla som har länkats till här.He he får min digitalkamera i morgon om inte posten fuckar upp det hela.

Mvh
                          Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• davide
                            Användare
                            • December 2003
                            • 335

Hej!
                            Jag har inte en C-765 utan föregångaren C-750. Jag är då nöjd med min, och 765 lär inte vara sämmre... Bra kamera för pengarna om du frågar mig.

Här kommer några bilder som jag har tagit med den. Självklart har jag tagit både bättre och sämmre kort än dessa. Men dessa är något medel av de som inte blir misslyckade.

3 av bilderna är helt oredigerade. 1 av dessa är dessutom lite suddig, detta tror jag beror på att motivet hoppar studsmatta, dvs inte är så stilla...
                            Sen är det ett macro kort på en fjäril, samt ett vanligt på en häst.

Det sista är ett rätt OK kort på en fjärilsciklid, detta har jag dock kört genom photoshop en gång, men kanske ger en uppfattning ändå.
                            MVH David
                            www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen

Kommentar

• davide
                              Användare
                              • December 2003
                              • 335

OJ, Klassikern. glömde länken... []

MVH David
                              www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen

Kommentar

Arbetssätt...