If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
En anledning (som jag tror) till att det är lite altum iår är att det har varit regnperiod. Det är som att hitta nålar i en höstack. Sen framåt hösten (läs oktober) blir det nog mindre svårt att få tag på dom.
Jo visst är det så. Men dom som fångades under torr perioden borde ha varit i europeiska affärer under vinter o vår och det var dom inte? Säkert delvis pga att dom inte klarat transporten som Kaj sa.
Verkar vara mycket svårt att få fatt i det mesta från västafrika numera. En del sådant står på min önskelista, t ex Ladigesia. Andra mindre tetror därifrån är också intressant, finns flera olika och mycket vackra varianter på kongotetror. Var på Åleds för ett tag sedan, som ju brukar ha mycket från västafrika - men där fanns knappt någonting kvar.
Är väl ingen raritet precis, men skulle gärna få tag på Tropheops sp. "red cheek". Har försökt beställa hos lokal handlare, men de får inte hem den hit till Sundsvall.
Jo jag har ju det.....dock inte för att dom vart fula utan för dom tog lite för stor plats numera.
Önskar man hade haft ett 2500 liters kar och då hade jag inte släppt dom utan jagat fler stora.
Nu är dock ett gäng mindre på önskelistan som kunde få växa upp i 720 karet.
Jo visst är det så. Men dom som fångades under torr perioden borde ha varit i europeiska affärer under vinter o vår och det var dom inte? Säkert delvis pga att dom inte klarat transporten som Kaj sa.
I Orinoco dår Altum ofta fångas är torrperioden omvänd jfr med Amazonas. I Orinocco är vattnet som lägst i januari/februari.
Kommentar