Just nu skulle jag vilja ha en stor stark......ingen fisk kanske,men ändå.....
Fiskarna vi inte får tag på?
Kollaps
X
-
-
citatlanet Catfish har en ny cool bild på det lilla monstret Asterophysus batrachus:
Undrar hur många Altumscalarer man måste peta i sig för att få en sådan kagge?
Bilden har funnits på Fishbase ett tag.
mvh Daniel
//tomKommentar
-
Asterophysus batrachus: Vad skall man säga?? En mun ,som är 1/3 av kroppen,samt att firren tycks vara gjord av gummi.Aset kan ju svälja en firre i sin egen size!!![8D]Kommentar
-
ja en sån skulle vara riktigt häftigt att ha hur stora blir dom?
//tomKommentar
-
Om man har en fullvuxen bör man inte ha en fisk,som är mindre än 25cm ,som sällskap.....,ellerMöjligen kan ,kanske,en Diskus klara sig.Borde inte den vara för svår att svälja[?]
Kommentar
-
I går hittade jag fiskarna jag trodde att jag aldrig mer skulle få se: Bujurquina sp. "Peru".
Har redan fyra hanar, så nu fick två åtminstone eventuella honor göra dem sällskap.
mvh DanielÅh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
citat går hittade jag fiskarna jag trodde att jag aldrig mer skulle få se: Bujurquina sp. "Peru".Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Leopoldi
Var hittade du dom?Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
-
Dessa Bujurquina sp "Peru" finns lite överallt, kanske är det så att en grossist har ett kontuenerligt intag av dessa. Fler spännana fiskar till folket och då är ju Bujurquina spp något man allt för sällan ser.
Mr Fish, vad är det för obeskriven firre du önskar (N. transvestitus)?Kommentar
-
Skulle gärna ha fiskarna jag såg i en bäck i regnskogen på Koh Lanta i vintras. Hade både håv och fiskpåsar med mig på resan, men inte just då. Såg massor av Danio (tror jag) och flera Channa på 10-15 cm. De senare hade orange på stjärten - nån som vet vad det kan ha varit? C. micropeltes i en liten bäck?
mvh DanielÅh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
-
Hej!
citatessa Bujurquina sp "Peru" finns lite överallt, kanske är det så att en grossist har ett kontuenerligt intag av dessa. Fler spännana fiskar till folket och då är ju Bujurquina spp något man allt för sällan ser.
Mvh
olof
Kommentar
-
-
Av Pär.J: "Mr Fish, vad är det för obeskriven firre du önskar (N. transvestitus)?"
Nej,den har jag redan,fast om den kom in som VF skulle jag inte tveka att skaffa några par till. En -ny N.sp."xxx"- skulle vara trevligt
att ha i nåt akv. :-)Kommentar
-
daniel60: channa striata, inget för akvariet tycker jag.
Ännu en önskefisk man inte får tag på; Paratilapia 'Fianarantsoa'
fish r friendKommentar
-
Ser ut som mina small spot jag hade (eller rättare sagt, önskade att de hade sett ut så)Anders LKommentar
Kommentar