Jo jag har fått tag på Matumbi hunter honor nu. Chilotes verkar därimot knepigare, men har kanske en kontakt nu .... tänkte jag skulle höra mig för med Thorcochromis Brauschi nästa gång jag är i Nol med ... är också lite sugen på den firren med =)
Fiskarna vi inte får tag på?
Kollaps
X
-
-
citat:Ursprungligen skickat av Mike_Noren
Blir alltid lika häpen över de där häpnadsväckande pastellfärgerna victoria-ciklider brukar ha. Mycket vacker fisk.Kommentar
-
Jag hade helst viljat ha en fet grupp tropheus moorii
och några hästnosar.
mvh villemvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
25 L OB rödzebrayngelKommentar
-
Ju mer jag läser om arten, desto tydligare blir det att det är Asterophysus batrachus som borde gå med hantlarna. Det förmodligen enda exemplaret i USA såldes häromdan för 400$. Sägs ha förekommit på någon tysk lista.
mvh DanielÅh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
citat:Jag hade helst viljat ha en fet grupp tropheus moorii
och några hästnosar.
För övrigt kan jag meddela att Limnotilapia dardenii som jag länge letat efter nu är funnen.Kommentar
-
En art jag letat efter sne två år tillbaka så är det Aulonocranus dewindtii från Tanganyikasjön. En grymt fin featherfin som nästan ingen har någonstans. Varför förstår jag inte eftersom det är en grym fisk!
bild: http://www.cichlidnetwork.com/photolib/tan15.jpg
En annan art man drömmer om ibland så är det de Tropheus moorii Nsumbu orange jag såg en gång på cichlidecentret. Det var fanimej den snyggaste tropheus jag sett hittills. Illangi, släng dig i väggen! Tyvärr har jag inga bilder och de få jag sett är på dödsrädda fiskar. När de färgade klådde de alla fiskar jag sett hittills!
Det var tur jag inte hade visa-kort då för då hade det varit tömt ganska snabbt./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av daniel60
Ju mer jag läser om arten, desto tydligare blir det att det är Asterophysus batrachus som borde gå med hantlarna. Det förmodligen enda exemplaret i USA såldes häromdan för 400$. Sägs ha förekommit på någon tysk lista.
mvh DanielKommentar
-
citat:Asterophysus batrachus har funnits i Tyskland och kostade några hundra euro ,kallas för altumätare! ,det fanns en artikel om A.batrachus i Aqualognews nr 58 .
Är AqualogNews nåt att lägga 18,90 euro om året på?
mvh DanielÅh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
Apropå ovanligare fiskar, har ni kollat igenom zoopets stora fotoarkiv på tanganyikor?
Finns en hel tomtearmé fantastiska fiskar där, som jag inte fattar varför de inte verkar exporteras. Är det bara det att folk vill ha Tropheus och ingenting annat?
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Fjärilscikliden
En art jag letat efter sne två år tillbaka så är det Aulonocranus dewindtii från Tanganyikasjön. En grymt fin featherfin som nästan ingen har någonstans. Varför förstår jag inte eftersom det är en grym fisk!
bild: http://www.cichlidnetwork.com/photolib/tan15.jpg
En annan art man drömmer om ibland så är det de Tropheus moorii Nsumbu orange jag såg en gång på cichlidecentret. Det var fanimej den snyggaste tropheus jag sett hittills. Illangi, släng dig i väggen! Tyvärr har jag inga bilder och de få jag sett är på dödsrädda fiskar. När de färgade klådde de alla fiskar jag sett hittills!
Det var tur jag inte hade visa-kort då för då hade det varit tömt ganska snabbt.
Mvh CarlKommentar
-
-
-
citat:Ursprungligen skickat av Orppo
Okej.
Jag vill ha en "sterlett"
Men den är väl toksvår att greppa?
eller?
/[V]Mvh AlexKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Nyllet90